נבחרת ישראל מתכוננת למשחק האימון מחר (רביעי, 19:00) מול נורבגיה באוסלו, כאשר הצל הגדול שנחת עליה היום הוא זה של הידבקות חלוץ הופנהיים מונס דאבור בקורונה. דאבור הוא היחיד בסגל שתוצאותיו חזרו חיוביות, אך גם הקפטן ביברס נאתכו ששהה במחיצתו נכנס לבידוד כאמצעי זהירות על פי בקשת הרשויות הנורבגיות - אף שהוא חש בטוב. מי שזומן במקום דאבור הוא אוסאמה חלאילה, חלוץ בני סכנין, לו זאת תהיה בכורה בנבחרת. הוא יגיע ביום חמישי ישירות לפלזן לקראת המפגש עם צ'כיה. חלאילה אמר ל-ynet לאחר הזימון: "אני שמח, מאושר וגאה על הזימון לנבחרת. אחכה להזדמנות שלי לשחק ואעשה הכל למען הצלחת נבחרת ישראל".
מאמן הנבחרת וילי רוטנשטיינר התייחס למצב במסיבת העיתונאים שלפני האימון המסכם: "זו סיטואציה מסובכת כשווירוס נורא התפשט בעולם. אני לא יודע אם צריך לבטל את המשחק בגלל זה, אני לא מומחה, אולי זו שאלה שהרופא שלנו צריך לענות עליה. הקורונה משפיעה גם על בחירת השחקנים שלנו להרכב, אבל אנחנו רוצים להשתמש במשחק כדי לבדוק מול נבחרת איכותית כל מיני אפשרויות וגם כדי לנצל את הזמן יחד כדי לשפר את החיבור בין השחקנים.
8 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
(צילום: דנה קופל)
8 צפייה בגלריה
דאבור
דאבור
ייאלץ להישאר בנורבגיה. דאבור
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
"נחסר שני שחקנים חשובים מאוד", המשיך המאמן בעניין דאבור ונאתכו, "אבל לא אקח סיכונים עם שחקנים שסוחבים פציעות. נערוך את האימון המסכם ונחליט. זו בכל מקרה הזדמנות לשחקנים שבדרך כלל לא פותחים להוכיח שהם יכולים להופיע ולהפעיל לחץ על השחקנים שעולים בהרכב באופן קבוע. אני עדיין לא יודע מי יהיה הקפטן, נחליט יחד עם ההתאחדות".
רוטנשטיינר דיבר גם על שיטת המשחק לקראת נורבגיה: "אני חושב שאין אחרי המשחק האחרון שלנו (ניצחון 2:3 על סלובקיה) שום סיבה לשנות את השיטה. זה אתגר גדול מול נבחרת חזקה והזדמנות שלנו להשתפר בדרך שלנו ולהתקרב למקומות שאנחנו רוצים להגיע אליהם".
8 צפייה בגלריה
איתמר ניצן באימון הנבחרת
איתמר ניצן באימון הנבחרת
איתמר ניצן באימון הנבחרת
(צילום: ההתאחדות לכדורגל )
על סוגיית השוער שיפתח, איתמר ניצן או אופיר מרציאנו: "יש שישה חילופים וזו הזדמנות לתת גם לשוער נוסף לשחק. יכול להיות שכל שוער ישחק מחצית אחת, נחליט אחרי האימון". המאמן סירב להתייחס לשאלת עתידו בנבחרת: "אני מרוכז בכל משימה בזמנה ולא עסוק במחשבות על העתיד שלי בנבחרת. זה יהיה רע מאוד עבור השחקנים אם אחשוב על עצמי כשאני עובד איתם".
שרן ייני סיפק הצהרה מעניינת בנוגע לעצם קיומו של המשחק: "מבחינה מקצועית המשחק הזה טוב לנבחרת כי אנחנו יכולים להתכונן נגד נבחרת עם שחקנים מהטופ העולמי וליצור כימייה, אבל בתחושה שלי בתקופה כזאת עדיף לוותר על משחקים כשאפשר בשביל לשמור על הבריאות של כולם".
דאבור ייאלץ להישאר בכל מקרה בימים הקרובים בנורבגיה, בהתאם להנחיות במדינה, כך שהוא לא ישחק גם מול צ'כיה (ביום ראשון בחוץ) ומול סקוטלנד (רביעי בשבוע הבא בבית) במסגרת ליגת האומות.נאתכו לא ישחק מול נורבגיה ובנבחרת פועלים מול אופ"א כדי להשיג אישור עבורו לנסיעה לצ'כיה. דאבור הגיע עם תסמינים לנורבגיה, לא השתתף אמש באימון ורק נכח באסיפת הנבחרת. לאחר שהגיעו התוצאות, הוא הופרד מיתר השחקנים והוכנס לבידוד בחדר במלון. בהתכנסות הקודמת של הסגל נדבקו מספר שחקנים, ביניהם בלם הפועל באר שבע לואי טהא ושחקני סלטיק ניר ביטון וחאתם אל-חמיד. לאחרונה גם ערן זהבי חלה בקורונה, אך הספיק להחלים מאז.
8 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
נאתכו. בידוד כאמצעי זהירות
(צילום: ראובן שוורץ)
8 צפייה בגלריה
ערן זהבי באימון הנבחרת
ערן זהבי באימון הנבחרת
ערן זהבי באימון
(צילום: ההתאחדות לכדורגל )
8 צפייה בגלריה
דור פרץ באימון הנבחרת
דור פרץ באימון הנבחרת
שחקני הנבחרת באימון המסכם. "הזדמנות למחליפים"
(צילום: ההתאחדות לכדורגל )

"משחק שתקוע באמצע החיים"

"זה משחק שתקוע לנו באמצע החיים", כך אמרו חלק מהשחקנים שהגיעו אמש לאוסלו לקראת משחק הידידות מחר. התסכול נבע בעיקר מההחלטה של אופ"א להפגיש בין שתי המפסידות של חצאי גמר פלייאוף היורו. באימון הראשון באצטדיון אולבאל שרר קור מקפיא של מעלה אחת בלבד.
הערב תקיים הנבחרת את האימון המסכם באצטדיון בה משחקת ולרנגה. המטרה של רוטנשטיינר היא לנצל את פורמט משחק הידידות כדי לאפשר לשחקנים אחרים לפתוח בהרכב.
כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, המגמה של רוטנשטיינר היא לתת לשוער בית"ר ירושלים איתמר ניצן את האפשרות לפתוח לראשונה בקריירה בהרכב. המאמן קיבל את ההחלטה בעקבות היכולת הדלה שהפגין אופיר מרציאנו במשחקים נגד צ'כיה וסלובקיה בליגת האומות.
8 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
השחקנים התאמנו בקור של מעלה אחת בלבד
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
8 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
ביברס נאתכו באימון
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
ייתכן כי איתן טיבי, שסובל מרגישות במפשעה, לא יפתח בהרכב כדי שיהיה כשיר לשני המשחקים החשובים יותר, ביום ראשון הבא בצ'כיה וברביעי בעוד שבוע בנתניה נגד סקוטלנד, מאחר שהמטרה של הנבחרת היא להישאר בדרג השני של ליגת האומות. שחקנים כמו דור פרץ, נטע לביא, מוחמד אבו-פאני, שון וייסמן ויונתן כהן עשויים לקבל צ'אנס מול נורבגיה.
אחרי המשחק תמשיך הנבחרת לצ'כיה לקראת המשחק ביניהן ביום ראשון בדוסאן ארנה שבפלזן.
פורסם לראשונה: 07:16, 10.11.20