"אחרי עונה מתישה אתה יוצא לחופשה מכדורגל ונכנס לדאון. קשה לי לעכל את היחס כלפיי יותר מאשר את ההחלטה עצמה. לא הצלחתי להירדם מעצבים. נעלבתי שדווקא לי, לשחקן שתמיד ידע להעמיד את בית"ר ירושלים לפניו ולתת בשבילה את הכל, עשו את זה. בחלומות הכי שחורים שלי לא תיארתי לעצמי שביום שלא ירצו אותי בבית"ר אפילו לא ירימו לי טלפון, לא ישלחו הודעה. הייתי בהלם מהדרך שזה נגמר. אבל כל אחד צריך להיות שלם עם עצמו. שאוחנה וחוגג יעמדו מול המראה ויעשו עם עצמם חשבון נפש, זאת לא הבעיה שלי. הזהות של בית"ר נעלמה, אין לה זהות היום".
על המונולוג הזועם הזה חתום עידן ורד, קפטן בית"ר ירושלים עד לפני שבוע, שסיים את דרכו סופית במועדון אחרי שלא קיבל הצעה להאריך את חוזהו. חמש שנים אחרי שחזר לקדנציה שנייה בבית וגן, ורד בן ה־32 מחפש לעצמו בית חדש, השלישי שלו בליגת העל אחרי ששיחק במכבי חיפה ובבית"ר. ורד על סף סיכום בהפועל ת"א, אבל גם הפועל באר־שבע בתמונה.
6 צפייה בגלריה
עידן ורד
עידן ורד
עידן ורד
(צילום: עוז מועלם)
אבל לוורד יש בטן מלאה על הבעלים משה חוגג והמנהל המקצועי אלי אוחנה: "בזמן שלי לא הציעו כלום כי לטענתם לא רצו להעליב אותי, הם הציעו כסף לקולגות שלי. לא מבין איך אין כסף להציע לי ובאותו הזמן מדברים עם שחקנים אחרים". טוען ורד בראיון ל"ידיעות אחרונות". "הראו לי את הדרך החוצה מהבית שלי. אבל כאחד שמאמין אני מבין שהשינוי הזה מלמעלה. אני רק בן 32, תבדוק את הנתונים שלי: במהירות, בעוצמות, במרחק, בכוח - מהמובילים בכל מקום. הייתי קפטן מוערך. גם אני וגם כל מי שחי את בית"ר ירושלים ציפה שזה יסתיים בצורה אחרת, מכבדת יותר".
6 צפייה בגלריה
עידן ורד
עידן ורד
ורד במדי בית"ר. "ציפיתי שזה יסתיים בצורה מכובדת יותר"
(צילום: ראובן שוורץ)

"ציפיתי לקבל טלפון מאחד כמו אוחנה"

בפוסט הפרידה שלך כתבת שלא הופתעת. "בכלל לא, אבל ציפיתי שיהיה משהו אחר. כל העונה הם אמרו לי שאני נשאר, משה חוגג הצהיר פומבית כמה אני אישיות, דוגמה וקפטן. היו לי הצעות בינואר ולא פזלתי לרגע. נגמרה הליגה לפני חודש וכלום, אפילו לא טלפון או הודעה, כאילו לא הייתי פה. ציפיתי לקבל טלפון מאחד כמו אוחנה שהוא בית"רי. תבין, שלחתי הודעה לאלי, זה קרה לפני איזה שבוע בכדי להבין מה קורה, עד עכשיו הוא לא השיב. זה צורם. גם אם היו מציעים לי סכום נמוך, אולי הייתה איזושהי דרך שאמשיך - רק שידברו איתי. כסף זה משהו שאף פעם לא הנחה אותי. הייתי הלב הפועם של בית"ר, הייתי בטוח שאקבל יחס אחר כסמל. אוהדים אמרו לי שזאת לא בית"ר של פעם, שתם עידן ושהסיפור איתי הוא הגושפנקה לכך. אני מאחל למועדון רק טוב, הם יודעים מה הם הפסידו. קשה לי להגיד את זה, בשבילי בית"ר ירושלים היא נחלת העבר".
6 צפייה בגלריה
אלי אוחנה
אלי אוחנה
אלי אוחנה
(צילום: אורן אהרוני)
רק לפני כמה חודשים הצהיר משה חוגג במסיבת עיתונאים שאתה השחקן הראשון שיוחתם בגלל הדרך שלך. מה קרה מאז? "בגלל האמירות של חוגג לא עשיתי כלום מחודש מארס, למרות שפנו אליי חמש או שש קבוצות. היינו בקשר קרוב אני וחוגג. אחרי מה שהוא אמר במסיבת העיתונאים ראיתי את עצמי עוד כמה שנים בבית וגן, היה גם דיבור שאהיה בצוות המקצועי בהמשך. העבירו לי מסרים שבונים עליי כקפטן וכמנהיג, רק אמרו לי לחכות ולראות מה יהיה התקציב. הכל היה בסדר עד לפני איזה שבוע, עד לאותה שיחה בין הסוכן שלי אבי נימני לבין חוגג ואוחנה, שאמרו שהם לא רוצים להעליב אותי עם הצעה של חוזה נמוך. אנחנו הבנו מיד שכבר לא תהיה הצעה. זאת לא הייתה החלטה של ארווין קומאן, אלא של חוגג ואוחנה, המאמן החדש אפילו לא מכיר אותי".

"חוגג לא הבין עד כמה הקהל חשוב"

המספרים שלך העונה די מאכזבים, בבית"ר הסבירו את ההחלטה בסטטיסטיקה החלשה שלך. "שמעתי שהם אמרו שהיו לי מספרים לא טובים וזה נכון. אבל אוחנה וחוגג יודעים שעידן ורד זה הרבה מעבר למספרים, הייתי בטוח שהם מבינים את זה, שהם מעריכים גם את האישיות שלי. סיימתי את השנה עם שני שערים וחמישה בישולים מעמדה של קשר אחורי, עמדה שעושה הגנה כמעט כל העונה. ברור שברגע שתהיה לי קבוצה חזקה יהיו גם מספרים טובים. הבעיה שבבית"ר לא בנו קבוצה מאוזנת בקיץ האחרון ולכן כמעט ירדנו ליגה. חוגג יודע שאם הוא היה מקשיב לי קצת יותר, הוא לא היה עושה דברים שהתבררו כטעויות".
6 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג
(צילום: עוז מועלם)
כמו מה למשל? "אמרתי לחוגג שהוא צריך חבר'ה שעובדים על המגרש, שרצים 11 ק"מ בכל משחק. שאם רוצים לנצח את הכסף הגדול של מכבי ת"א וחיפה צריך להביא שחקנים עם אישיות, שמתאימים לרוח המועדון. הבעיה היא שהוא הביא שחקנים שהם אותו הדבר, שלא רצים, שעושים רק דריבלים - ככה אי־אפשר להצליח".
אלי אוחנה העיד כי חדר ההלבשה של בית"ר היה רווי באגו ובשחקנים לא מחויבים. "אוחנה אמר שהיה לנו חדר הלבשה גרוע וצודק במה שתיאר, אבל זאת הטעות שלו. אני בחדרי הלבשה בכדורגל כבר משהו כמו 15 שנה, חדר ההלבשה של בית"ר הוא הכי בעייתי שהייתי בו, וראו את זה. היו שם מכות ומה לא, הייתי עסוק בניסיונות סולחה בין שחקנים שלא מכבדים את הקולגות שלהם. זאת הייתה טעות של מי שבנה את הקבוצה הזאת".
6 צפייה בגלריה
עידן ורד
עידן ורד
"חדר ההלבשה של בית"ר בעייתי". ורד
(צילום: עוז מועלם)
תנסה לסכם שלוש שנות קדנציה של משה חוגג. "אני זוכר שחוגג רק הגיע, נכנס לחדר ההלבשה וראה משהו שמתאים לליגה ג', הכל היה שבור. חוגג עשה שינוי משמעותי במתחם האימונים, במדיה, בשיווק. אבל ככל שהזמן עבר המוטיבציה שלו לשנות ירדה. עד לקורונה הכל היה בסדר, אבל אז חזרנו לאחור - אין יותר בתי מלון, אין יותר ארוחות. עובדה שבשנה שחוגג הביא איש כדורגל כמו יוסי בניון סיימנו במקום השלישי. נכון, לא היינו טובים אבל לקבוצה היה איזון. חוגג לא הגיע מתוך בית"ר, הוא לא הבין עד כמה הקהל חשוב ומשמעותי. הריב שלו איתם לא הועיל לאף אחד".
חוגג נלחם בגזענות, נלחם בלה-פמיליה. "יש דברים שאני נגדם, לא מסכים עם זה שיש אוהדים שמגיעים לבתים של הבעלים, שמקללים שחקנים שלנו ולא משנה מי זה יהיה. אבל אסור לשכוח שחלק מהם שייך לקהל שמגיע לאימונים בבית וגן, בקור, בחום, בפקקים, למשחקים חסרי החשיבות. ברגע שהם לא יגיעו, בטדי יהיו אולי 200 אוהדים. שחקנים מגיעים לבית"ר גם בגלל הקהל שלה, הרי אין במועדון כסף גדול".
6 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים מוחים נגד חוגג
אוהדי בית"ר ירושלים מוחים נגד חוגג
אוהדי בית"ר ירושלים מוחים נגד חוגג
(צילום: ראובן שוורץ)
לסיום, אתה ממש לפני חתימה בקבוצה חדשה, ככל הנראה בהפועל ת"א, מה אתה מאחל לעצמך? "אני עם הפנים קדימה, חשוב לי להגיע למועדון שמאמין בי, שהבעלים והמאמן רוצים אותי, שיהיה לי ביטחון. אני את שלי כבר אעשה מכל הלב".
תגובת בית"ר ירושלים: "במהלך התקופה האחרונה נערכת בית"ר מחדש בכל הקשור לסגל השחקנים לעונה הבאה. הבעלים משה חוגג שוחח לפני כשבועיים עם סוכנו של עידן ורד, אבי נימני, וביקש ממנו בכל לשון של בקשה להמתין עד אשר המאמן ארווין קומאן יקבל החלטה בנוגע לשחקן. גם אוחנה שוחח עם נימני. מעולם לא הייתה כוונה לפגוע בכבודו של עידן, שהוא אדם, שחקן ואישיות מוערכת מאוד. דלתות בית"ר ימשיכו להיות פתוחות עבורו".