יוסי אבוקסיס צפוי להתמנות למאמן נבחרת ישראל לקראת קמפיין מוקדמות המונדיאל שייפתח במרץ, כשהמטרה היא למנותו לארבע שנים. על מועמדותו פורסם לראשונה ב-ynet.
ההפסד אתמול (ראשון) של הנבחרת 1:0 בצ'כיה חרץ סופית את גורלו של וילי רוטנשטיינר, שאם היה מוביל אותה לדרג א' בליגת האומות עשוי היה להישאר בתפקידו. כעת, הפסד ביתי לסקוטלנד בעוד יומיים עלול להוריד את הנבחרת לדרג ג'. עם זאת, המגמה היא שהאוסטרי יישאר כמנהל הטכני, מהלך שהוא בעצמו צריך לאשר. לכל אחד מהצדדים יש אפשרות להשתחרר מהחוזה בדצמבר בתמורה לפיצוי של 700 אלף שקל.
2 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
צפוי להיות המאמן הלאומי הבא. יוסי אבוקסיס
(צילום: אורן אהרוני)
יו"ר ההתאחדות אורן חסון הגיע לצ'כיה בחמישי האחרון, בין היתר על מנת לעקוב מקרוב אחרי העבודה של רוטנשטיינר, עימו גם נפגש לקראת הגשת הדו"ח המסכם שלו, והובהר לו כי מקום ראשון בבית ישאיר אותו בתפקיד. "אחרי המשחק נגד סקוטלנד ניפגש עם חסון ונקבל את ההחלטה הכי נכונה להתאחדות", הסביר רוטנשטיינר.
לאחר שהאפשרות כי רוטנשטיינר ימשיך כמאמן לאומי יורדת מהפרק, הוא ייפגש בשבוע הבא עם יו"ר ההתאחדות ושניהם ידונו על המשך העסקתו כמנהל הטכני. לאחר מכן תתכנס ועדת האיתור שכוללת את אלי אוחנה, אלי כהן ושינו זוארץ, יחד עם חסון, על מנת לקבל החלטה לגבי המאמן הלאומי הבא.
2 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
כנראה יחזור לתפקידו המקורי. וילי רוטנשטיינר
(צילום: EPA)
כאמור, אבוקסיס צפוי לקבל את התפקיד והמטרה המרכזית היא שישתפשף בקמפיין המונדיאל שמראש בהתאחדות מבינים שלא ניתן יהיה לעלות דרכו לטורניר העולמי, כאשר רק 13 נבחרות אירופאיות יעפילו לקטאר. מאמן הפועל ב"ש יתרכז בבניית היסודות לקראת המשימה הבאה שתוצב בפניו, עלייה ליורו 2024. אבוקסיס במקרה כזה יוחתם מראש לארבע שנים ללא אפשרות יציאה. הוא היה המועמד המוביל לתפקיד עוד לפני ההחלטה למנות את רוטנשטיינר, אבל זה לא קרה בעיקר מטעמים כלכליים וההבנה כי הסיכוי להגיע ליורו הקרוב נמוך מאוד.