הדחה מחר (חמישי, 21:45) של נבחרת ישראל בחצי גמר פלייאוף היורו בגלזגו נגד סקוטלנד תביא לכך שווילי רוטנשטיינר יסיים את דרכו בכדורגל הישראלי בדצמבר הקרוב. אם זה יקרה, יוסי אבוקסיס צפוי להתמנות למאמן הלאומי הבא לקראת קמפיין מוקדמות המונדיאל.
הנוסחה להשארת רוטנשטיינר, מעבר לחלון ההזדמנויות הדו-צדדי בינו להתאחדות, היא רק העפלה ליורו, כלומר לנצח בשני משחקים, מחר מול סקוטלנד ולאחר מכן משחק חוץ מול נורבגיה או סרביה.
2 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר באימון נבחרת ישראל
וילי רוטנשטיינר באימון נבחרת ישראל
מתיחות מאחורי הקלעים. וילי רוטנשטיינר
(צילום: ראובן שוורץ)
מאחורי הקלעים ישנה מתיחות בין רוטנשטיינר לאנשי ההתאחדות בשל תיבת הפנדורה שבחר לפתוח המאמן האוסטרי בראיון למוסף החג של "ידיעות אחרונות", בו הטיח ביקורת על הדיונים הציבוריים של ההתאחדות מולו על קיצוץ שכרו, הליך שהציג כלא ראוי וככזה שפגע במוניטין ובתדמית שלו.
אבוקסיס היה המועמד המוביל גם לפני המינוי המפתיע של האוסטרי, לפחות ברמה המקצועית, עד שנכנס הרעיון למנות את איל ברקוביץ' לקמפיינים אבודים מראש כיציאה מהקופסה. אולם המעמד של מי שנחשב למאמן הנוק-אאוט הטוב ביותר בכדורגל הישראלי כיום, התחזק עוד יותר עם העלייה עם הפועל באר שבע לשלב הבתים של הליגה האירופית.
2 צפייה בגלריה
אבוקסיס תוהה מה קורה על הדשא
אבוקסיס תוהה מה קורה על הדשא
צפוי להתמנות אם ישראל לא תעפיל ליורו. אבוקסיס
(צילום: אורן אהרוני)
משחקה הראשון של הנבחרת בקמפיין מוקדמות המונדיאל יתקיים במרץ, המועד שבו אבוקסיס עוד צפוי להיות בשיא העונה עם באר שבע, ולכן במקרה כזה הוא יושאל לטובת המשחק הזה, ועם סיום העונה ימונה עד לקמפיין מוקדמות היורו, משימה שתוצב בפניו כתנאי.