מינהלת הליגות חתמה על הסכם עם מקבילתה מאיחוד האמירויות במסגרתו יקיימו שני הגופים שיתוף פעולה כחלק מהסכם השלום בין המדינות, כך הודיעה הבוקר המינהלת הישראלית. שיתוף הפעולה יכלול סיוע הדדי במציאת ספונסרים, השקעות בטכנולוגיות הקשורות בתחום הספורט ובחינת ביצוע משחקי ידידות. כמו כן, על הפרק נמצאת הצעה לקיים את משחק אלוף האלופים הישראלי בדובאי, ואת הסופר-קאפ של האמירויות בארץ.
יו"ר המינהלת, ארז כלפון, השתתף הבוקר (שלישי) בטקס שבמסגרתו נערכה החתימה על ההסכם מרחוק, בו לקח חלק גם מקבילו מאיחוד האמירויות, עבדולה אל-ג'וניבי.
1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי מניפים את הגביע
שחקני מכבי מניפים את הגביע
אלוף האלופים של עונת 2021/21 בדובאי?
(צילום: עוז מועלם)
"האהבה לכדורגל חוצה דתות, מגזרים ועמים ויש לנו את היכולת להשתמש בו ככלי לבניית קשרים ולשבירת חומות בין אנשים, מכל המינים, ומכל הסוגים", אמר כלפון בטקס. "אני גאה ונרגש ליטול חלק במעמד זה בו אנו חותמים על הסכם אשר יהווה גשר בין הכדורגל הישראלי לכדורגל באיחוד האמירויות. גשר זה לא יגשר רק בין מועדוני הכדורגל, אלא יהווה פלטפורמה לשורה של יוזמות, שיתופי פעולה כלכליים, טכנולוגיות ומעל הכל יהווה בסיס לפיתוח קשרים חבריים ותרבותיים של אנשים משתי המדינות".
אל-ג'ונבי הוסיף: "הסכם זה יתרום לקידום השלום האיזורי ויחזק, באמצעות הכדורגל, את שיתופי הפעולה והחברות בין שתי המדינות. ההסכם יתרום לקידום הארגונים והכדורגל בשתי המדינות באמצעות שיתופי פעולה, סדנאות, החלפת ידע, מחקר ושיתופי פעולה בהיבטים הטכניים והניהוליים".

סבע: "איחוד האמירויות היא מדינה סובלנית"

מי שהתייחס בראון לתחושותיו בעקבות הקשרים החדשים בתחום הספורט בין שתי המדינות הוא דיא סבע, השחקן הישראלי הראשון אי פעם בליגה של אבו דאבי שעבר העונה לקבוצת אל נאסר המקומית. "איחוד האמירויות היא מדינה סובלנית ששואפת לקירוב בין העמים", אמר סבע. "לדעתי יש בה בסביבות ה-200 אזרחויות שונות, היא מקבלת כל עם ללא קשר לדת או לאום. זה נושא שמאוד עוזר לקרב את העם הישראלי לאמירויות".
על תפקיד הספורט בסכסוך הישראלי פלסטיני הוסיף סבע: "ספורט הוא האמצעי הכי טוב לקרב בין עמים, ללא אויבים, וזה משהו שמקדם שלום. אינשאללה באמצעות הספורט והכדורגל זה יקרב גם בין העם הישראלי לפלסטיני ולעם באמירויות".