הכדורגל הישראלי חוזר. שוב. הראש עוד לא יודע מה לעשות עם האינפורמציה הזו. אנחנו כבר נזהרים לא לשמוח מדי, כי בכל רגע עלולים לקחת לנו אותו שוב. אפילו ההתניות האוטומטיות של חובבי כדורגל בקריז קיבלו טוויסט מסורס. פעם כל חזרה כזו הייתה מציתה מחדש התלהבות ילדותית של מי שקיבלו חזרה מההורים את הצעצוע האהוב אחרי עונש שרירותי. היום אנחנו ניגשים בזהירות, בוחנים את הכפתורים, מרפרפים על שמות של שחקני הרכש, רצים על ההרכב ומעבירים אצבע זהירה על הטבלה.
פששש, מכבי פ"ת וכפר-סבא בשלישייה הראשונה. איפה מכבי ת"א? תקועה במקום העשירי עם שתי נקודות משלושה משחקים. הישראלית הראשונה אי פעם שניצחה בטורקיה ומחזיקה במאזן מושלם בליגה האירופית, בקושי מגרדת נקודות בליגת העל שלנו. זו שקיבלנו עכשיו מחדש לידיים. לך תבין איך הצעצוע הזה עובד.
4 צפייה בגלריה
ז'וסואה מנחם את דן ביטון
ז'וסואה מנחם את דן ביטון
מול ב"ש מכבי ת"א לא הרשימה
(עוז מועלם)

עיסה מבעבעת בראש

כמו הרבה דברים בשגרה המוזרה של הקורונה, גם הכדורגל נראה לפעמים כמו יום אחד ארוך ובלתי נגמר. סדרה של אירועים שחוזרים בלופ אינסופי ונראים בדיוק כמו היום שקדם לו. כבר איבדנו את הספירה, לא זוכרים מה קדם למה, איך הכל התחיל ואיזה מחזור אנחנו לעזאזל?! כל האירועים הפכו לעיסה מבעבעת בתוך הראש שלנו.
לפני שנייה ערן זהבי רב עם שוטרים, החמיץ פנדל קריטי, דפק שלושער פחות קריטי, יאללה פסטיבל. אבל רגע, בדיוק התחיל פסטיבל סולומון, בואו נדליק ליגה אוקראינית. ומה עם מסי? נשאר בסוף. בואנ'ה, הבנאדם הצליח להעיף נשיא. איזה תותח. אבל עזוב מסי, זה סופי שטל כחילה סגר בחדרה? יש סיכוי שישחק מול קריית-שמונה? ליגת העל חזרה. יאללה פסטיבל. אם תהיו טובים וגרוטו לא יכעס, יש מצב ישדרו אתכם גם באוקראינה.
4 צפייה בגלריה
טואטחה
טואטחה
טואטחה הספיק לחזור למכבי חיפה
(צילום: מכבי חיפה)

למה מה קרה?

אז בכל זאת, הכדורגל שלנו חוזר. הנה כמה דברים שבטוח יקרו וכדאי להספיק אותם לפני שייכנס סגר 3:
1. בית"ר ירושלים תכבוש שלושה שערים נגד קבוצה עם הגנה מצחיקה שתקועה בסגר, וכולם ידברו על "כדורגל שמח". שבועיים אחר כך היא תפסיד בבית 1:0 מול סכנין ובלה פמיליה יעשו שמח מחוץ לאצטדיון.
2. ירדן שועה יכבוש אחרי הדיפה גרועה של שוער. הבישול שיבוא שבוע אחר-כך כבר יוליד ראיון עם הכותרת "אני בסך הכל בחור מופנם. דראפיץ' וברדה יודעים להוציא ממני את הטוב שבי". לצד הטקסט יתפרסם טור של ערן לוי עם הכותרת "תכילו אותו" (הטוקבקים בגרסה המקוונת יהיו מרושעים לתפארת).
4 צפייה בגלריה
ירדן שועה
ירדן שועה
ירדן שועה במדים החדשים
(צילום: בית"ר ירושלים)
3. שבועיים מאוחר יותר שועה ייזרק מהאימון אחרי עימות עם אלירן עטר. במשחק הבא הוא יישב ביציע עם כובע (תבחרו לבד את הכיתוב. וגם את שם המועדון בחו"ל ש"מביע בשחקן התעניינות").
4. מתישהו גיאורגיס דוניס יאבד את חדר ההלבשה. זה יופיע בכל כך הרבה כתבות וטורים אישים עד שלרגע זה ייראה אמיתי.
5. בערך ארבעה ימים מאוחר יותר מכבי ת"א תתחבר. שילוב של אווירת "כל העולם נגדנו" וההגנה המביכה של סכנין יסדרו לאלופה 0:5 מהדהד.
4 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
יהיה מי שיקרא לו ללכת הביתה. דוניס
(צילום: רויטרס)
6. בדיוק באותו רגע רוקאביציה יפסיק לכבוש ובמכבי חיפה יתחילו לעשות במכנסיים.
7. אבוקסיס ישחק בונקר נגד עירוני קריית-שמונה. זה יהיה אחד המשחקים הקשים לצפייה בעשור האחרון וגם הגול של ז'וזואה מ-30 מטר לא יצליח לטשטש את העובדה המדכדכת.
8. כן, הפורטוגלי של באר-שבע לא יקבל אדום על הכניסה ללא כדור ברועי קהת.
9. ובלי קשר, בשלב מסוים של העונה אלי חכמון יעשה טעות שיפוט שערורייתית. למחרת תצליח יו"ר איגוד השופטים, רונית תירוש, להתארח בשתי תוכניות בוקר במקביל, להתראיין לשלוש תוכניות רדיו ולכנס מסיבת עיתונאים מאולתרת בשעת פריים טיים. בכל האירועים היא תתקשה להסתיר את העליצות בקולה.
10. בהפועל ת"א תהיה שביתה.