המגעים של בעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג, עם גורמים באיחוד האמירויות למכירת חלק מהמועדון, שעל פי דבריו הובילו להצעה מאבו דאבי לרכישת 49 אחוז מהקבוצה, לא עברו בצורה חלקה בעולם הערבי.
באתר האינטרנט של אל-ג'זירה, גוף התקשורת המוביל המבוסס בקטאר, פורסמה כתבה התוקפת את המהלך, שכותרתה: "האוהדים של בית"ר קיללו את הנביא מוחמד ועוינים את הערבים והמוסלמים: באיחוד האמירויות מתקרבים לקניית חלק מהמועדון הכי גזעני בישראל".
2 צפייה בגלריה
מכבי חיפה מול בית"ר ירושלים
מכבי חיפה מול בית"ר ירושלים
"האוהדים של בית"ר קיללו את הנביא מוחמד"
(צילום: עוז מועלם)
בידיעה שפורסמה מצוטטות ידיעות מישראל על הניסיון של חוגג להשלים את העסקה, ועל הציפייה שלו לכך שהמועדון יקבל רוח גבית כלכלית כתוצאה ממנו, ולאחר מכן עובר הכתב להציג מקרי עבר של אוהדי בית"ר.
בכתבה נאמר: "אוהדי בית"ר הם הגזענים ביותר בישראל, ובעבר הציגו מסרים אנטי-פלסטינים ואנטי-ערבים במהלך משחקים, כולל 'מוות לערבים'. רק לאחרונה הם פירסמו שירים מעליבים כלפי הנביא מוחמד, בהקשר לקריקטורות הפוגעניות שעלו לכותרות בצרפת בשבועות האחרונים".
2 צפייה בגלריה
חאמד בן חליפה אל נייהאן ומשה חוגג
חאמד בן חליפה אל נייהאן ומשה חוגג
חאמד בן חליפה אל נייהאן ומשה חוגג
(צילום: עוז מועלם ופרטי)
עוד מצוינים בכתבה ההסכם בין ההתאחדויות של ישראל ואיחוד האמירויות, שחתמו לאחרונה על הבנות לשיתוף פעולה מקצועי, ונטען כי באיחוד האמירויות לא מסתפקים בהסכם המיועד עם בית"ר ירושלים, ומחפשים להרחיב את ההשקעה בכדורגל הישראלי על ידי השגת הסכמי חסות או רכישת אחוזים במועדונים נוספים, ובהם מכבי חיפה והפועל ת"א.
המתקפה התקשורתית אינה מפתיעה, לאור העובדה שרשת אל-ג'זירה נמצאת בבעלות קטארית, ואיחוד האמירויות וקטאר אינן מקיימות יחסים דיפלומטיים מאז 2017.