השייח חאמד בן חליפה אל נייהאן מאבו דאבי עשוי להיות שותפו של משה חוגג בבעלות על בית"ר ירושלים. הבעלים סיפר כי השייח ממשפחת המלוכה של איחוד האמירויות הציע לרכוש 49 אחוז ממניות המועדון ויותיר את חוגג כבעלים המשמעותי. בכך הוא ייצור היסטוריה גדולה בספורט הישראלי.
"אני שמח ונרגש שקיבלנו הצעה רשמית מהשייח חאמד בן חליפה, חלק ממשפחת המלוכה", גילה חוגג במסיבת עיתונאים שנערכה בזום. זאת, אחרי שפורסם לראשונה ב-ynet על יציאתו של הבעלים לאיחוד האמירויות במטרה לנהל מגעים עם משקיע. "קיבלנו מכתב כוונות. זה עדיין לא חוזה חתום. יש עוד כמה שלבים כדי לסיים את הדבר הזה כמו בדיקת נאותות. קיבלנו מכתב רשמי עם הצעה חתומה וזה דרמטי ומשמעותי".
3 צפייה בגלריה
שייח חמאד בן חליפה אל תאני
שייח חמאד בן חליפה אל תאני
שייח חאמד בן חליפה אל נייהאן
(צילום: פרטי)
לאחרונה אירח השייך בן חליפה, בנו של האמיר של אבו דאבי השייח חליפה בן זייד אל נייהאן, את הזמר עומר אדם אחרי שהזמין אותו לביקור בארמון המלוכה לרגל כינון היחסים הדפלומטיים בין ישראל לאיחוד האמירויות.
השייח בן חליפה היה אחד משני השייחים שניהלו לאחרונה שיחות עם בית"ר, והבוקר שלח את ההצעה החתומה על כוונתו להיכנס כשותף במועדון אחרי שגם שוחח עם ראש עיריית ירושלים, משה ליאון. חוגג: "התקיימה שיחה בין ראש עיריית ירושלים לשייח, דובר על כך שזה שלום אמיתי בין יהודים ומוסלמים. יכולה לשרור אחווה ואהבה משותפת. הספורט הוא המקום הנכון להתחיל את זה. אם זה יקרה, זה יהיה הסטורי. ההצעה של היום היא צעד משמעותי, הצעת חתונה שנשלחה למייל הרשמי של המועדון".
חוגג הצהיר כי השליטה בבעלות על המועדון תישאר בידיו. "השליטה בכל מקרה תישאר בידיים שלי, זה חלק מהמתווה שאנחנו בונים שם. אם עושים מהלך כזה, הוא מצעיד את בית"ר שתי מדרגות למעלה. להפוך להיות קבוצה מובילה לא רק בליגה הישראלית, אלא שיהיה לה מה להגיד גם באירופה. זו היתה המטרה הראשונה שלי מהרגע שהצטרפתי, לבצע שינוי חברתי והישגים על הדשא. ביחד נוכל לעשות את זה".
3 צפייה בגלריה
תמונת משה חוגג
תמונת משה חוגג
"קיבלנו הצעה רשמית, זה דרמטי". חוגג
(צילום: עוז מועלם)
על האינטרס של השייח להיות שותף ללא שליטה אמר חוגג: "זה גם בגלל שאני השקעתי הרבה בבית"ר. גם אם הם ישקיעו סכומי כסף אדירים באופן יחסי אשקיע יותר מהם. אני משקיע מזה שנתיים מהחיים שלי ומעבר לכך בניתי משהו יפה. אין פה עניין של אגו של מי מקבל החלטות, נקבל ביחד. השליטה תישאר שלי משום שאני חי בישראל, חי ונושם את הקבוצה. נקבל החלטות משותפות ונחיה בהרמוניה. אני מסתכל על הילדים הקטנים ביציע שרואים משה יהודי ושייח מוסלמי קופצים ביחד בשערים של בית"ר ירושלים. ילדים יראו שמוסלמים ויהודים יכולים להיות חברים ולא רק אויבים".
אחד הנושאים עליהם שוחחו חוגג והשייח במהלך המגעים היה שילוב של שחקנים מוסלמים בבית"ר. "לא נביא שחקן ערבי כי הוא ערבי. הדרך שלי היא להביא שחקנים ברמה גבוהה. אני לא רואה היום אף שחקן ערבי ישראלי שלדעתי מספיק טוב, שהוא ריאלי, ברור שאם מונס דאבור היה מוכן אז אהלן וסהלן".
חוגג הודה אחרי תקופה ארוכה כי עלי מוחמד הוא למעשה החתמה של שחקן מוסלמי: "עלי מוחמד עם כל הסיפורים, אז אבא שלו מוסלמי ואמא שלו נוצריה, כך שלפי האיסלם הוא מוסלמי. הבאתי אותו כי הוא שחקן נהדר, בהחלטה יש כוונה להביא שחקנים נהדרים. אם נמצא שחקן קונצנזוס שהוא יוצא דופן והוא מוסלמי, הוא יגיע לבית"ר".
3 צפייה בגלריה
אלירן עטר חוגג עם החברים
אלירן עטר חוגג עם החברים
יקבלו גם בוס מהאמירויות? שחקני בית"ר ירושלים
(צילום: ראובן שוורץ)
מלשכת ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, נמסר: "ראש העיר משה ליאון שוחח מוקדם יותר היום עם השיח חאמד בן חליפה ועם בעלי קבוצת בית"ר ירושלים, משה חוגג על הצעת הרכישה שהתקבלה. השיחה הייתה ידידותית וחמה ובה נתן ראש העיר, משה ליאון את ברכתו להצעה ואמר: 'בשמי ובשם תושבי העיר ירושלים אני מאחל בהצלחה בסגירת העסקה ומאחל לכולנו הרבה רגעי נחת והישגים בארץ ובאירופה'".