"לא נגענו בכדור באימון שנערך יומיים לפני משחק בפלייאוף ליגת האלופות. אנחנו מבינים שזה קרה בעידן הקורונה, אבל מקצועית זו שכונה אחת גדולה". אחרי ששבעה שחקני מכבי ת"א התגלו כחיוביים בבדיקות קורונה, כל זאת במהלך ההכנות האחרונות לקראת המשחק מחר (שלישי, 22:00) בבלומפילד מול רד בול זלצבורג, גם היום שחקני האלופה נדבקו, ויערכו בדיקה נוספת מחר - יום המשחק. מספר שחקנים כועסים על ההתנהלות האחרונה.
בבדיקה שנערכה במסגרת מתווה המשחקים של אופ"א 48 שעות לפני ההתמודדות, התגלה כי שישה שחקנים ושבעה מאנשי הצוות הניהולי נמצאו חיוביים, ואליהם יש להוסיף את דן גלזר שנמצא חיובי כבר ביום חמישי האחרון.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א באימון
שחקני מכבי ת"א באימון
בלגן לפני המשחק מול זלצבורג. שחקני מכבי ת"א
(צילום: אורן אהרוני)
מלבד השחקנים שנמצאו חיוביים, חלק מאלו שקיבלו תשובה שלילית פיתחו תסמינים, ולכן במועדון יקיימו בדיקות קורונה נוספות על מנת לקבל אינדיקציה מדויקת יותר.
על פי הפרוטוקול של אופ"א, כל עוד לקבוצה יש אפשרות לרשום 13 שחקנים בטופס, המשחק ייצא לדרך. מעבר לשבעת השחקנים שנמצאו חיוביים בבדיקה, ייעדרו מחר מהסגל גם מאור קנדיל המוצהב, וכן שחר פיבן ומתן חוזז הפצועים, אבל בינתיים יש למכבי 19 שחקנים כשירים ובריאים.
מבחינת משרד הבריאות, בדיוק כמו במקרה של ההידבקויות ההמוניות בבני סכנין ובהפועל חדרה, אימוני מכבי ת"א היו אמורים להיות מושבתים וכך גם משחקיה הקרובים בליגה, בשבת הקרובה נגד מכבי נתניה וייתכן שגם בשבת הבאה מול מכבי חיפה. ואולם, משרד הבריאות אישר לקבוצה להמשיך את הפעילות מכיוון שהוא לקח על עצמו את מתווה אופ"א, המאפשר במקרה של הדבקה מהסוג הזה להמשיך ולקיים אימונים ומשחקים. בכל מקרה, נראה שמשחקי הליגה לא יתקיימו בהתאם למתווה בישראל.
3 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
"אין ברירה". דוניס
(צילום: אורן אהרוני)
זו הפעם הראשונה בה משרד הבריאות נתקל בסתירה בין הכללים שלו לבין אלו של אופ"א, והוא יצטרך לקבל החלטה נוספת לקראת המשחק בשבוע הבא בזלצבורג, אחרי שכבר השבית את אימוני חדרה וסכנין שיש להן מספר נדבקים נמוך יותר. אחת האפשרויות היא כי השחקנים שנמצאו שליליים ייצאו מוקדם יותר לאוסטריה לקראת המשחק, אבל הדבר דורש אישור ממשרד הבריאות, כיוון שהיה מגע בין השחקנים בחדרי ההלבשה ובמגרש האימונים.
אחרי שהתגלה כי גלזר נמצא חיובי בבדיקת הקורונה שביצע בשל הקרבה לאחיו תמיר, שהיה בין הנדבקים בהפועל חדרה, הוחלט במכבי ת"א לקיים ביום שישי האחרון בדיקות לכלל השחקנים, וכולם נמצאו שליליים. אתמול הקדימו במועדון את הבדיקות לשעות הבוקר על מנת לקבל עדכון לפני האימון מי מבין השחקנים יוכל להתאמן. אחרי קבלת התוצאות, זימנו במכבי לאימון את השחקנים שנמצאו שליליים, אבל חלקם התלונן כאמור על תסמינים.
3 צפייה בגלריה
דן גלזר
דן גלזר
הראשון שבמכבי דיווחו כי נדבק בקורונה. גלזר
(צילום: עוז מועלם)
האימון אמש כלל רק ריצה, ללא נגיעה בכדורים, ודוניס אמר לשחקנים: "אין ברירה, זו תקופת הקורונה, צריך להשלים עם ההשלכות שלה ולהיות מוכנים למשחק". שר התרבות והספורט, חילי טרופר, שוחח אמש עם נציגי ההנהלה במכבי, איחל להם רפואה שלמה והציע את עזרתו.

לו"ז צפוף בהמשך

המשמעות מבחינת מכבי היא שצפויה לה עונה צפופה וקשה במיוחד, לאחר שבעלי הקבוצות סירבו להצעת המינהלת לקצר אותה ל-33 משחקים. מכבי צפויה להיות מושבתת ממספר שבועות של משחקי ליגה, ואחר כך תהיה פגרת נבחרת ארוכה. המשמעות היא מספר משחקים דחויים, שיתקיימו באמצע השבוע, וזאת במקביל למשחקיה של מכבי בשלב הבתים של ליגת האלופות או הליגה האירופית.
"אם מכבי לא תבנה לעצמה סגל עמוק של למעלה משלושים שחקנים, היא לא תוכל לשרוד את העונה הזו", העריכו גורמים בכדורגל הישראלי. "הם יצטרכו להכניס את היד לכיס ולהתחיל להביא לפה שחקנים אחד אחרי השני".