קבוצות ליגת העל והלאומית העבירו אולטימטום דרך מינהלת הליגות למשרד האוצר ומשרד התרבות והספורט, לפיו אם לא יקבלו כספים שהובטחו להן (רשת הביטחון) עד ה-9 בנובמבר, הן לא יצליחו להעביר משכורות.
ביולי סוכם בין המשרדים הממשלתיים למינהלות הליגות בכדורגל ובכדורסל יחד עם נציגי הקבוצות כי יועברו 110 מיליון שקלים כפיצוי על ההפסדים שנוצרו בגלל הקורונה, אולם הכסף עדיין לא הגיע ובעלי הקבוצות מתקשים להחזיק ללא הסיוע. בשל הבירוקרטיה של העברת הכספים, נעשתה פניה לחשב הכללי במשרד האוצר בבקשה להעביר לפחות 30-25 אחוזים מהסכום, במטרה לשלם עם הכספים הללו את משכורות אוקטובר.
3 צפייה בגלריה
גולסה מול יוספי
גולסה מול יוספי
גולסה מול יוספי. הכדורגל בסכנה?
(עוז מועלם)
מאחורי הקלעים יש לחצים גם על החשב הכללי וגם על משרד התרבות והספורט אליו היה אמור הכסף להגיע. "יש לחץ שהמקדמות יועברו בשבוע הבא, אחרת קבוצות לא יהיו מסוגלות לשלם משכורות", אמר גורם המעורה בפרטים.
ממשרד התרבות והספורט נמסר: "שר התרבות והספורט חילי טרופר הנחה את הגורמים המקצועיים במשרד לתת עדיפות עליונה לסוגיה זו. בהנחיית השר, המשרד פועל ללא לאות על מנת שהתקציב יעבור מהר ככל הניתן לקבוצות. המשרד סיים לכתוב את המבחנים ויצא להערות ציבור. המשרד דן בהערות והעביר למשרד המשפטים כמקובל. מיד עם אישור המבחן על ידי משרד המשפטים וחתימת השר על התבחינים, המשרד יפרסם את המבחן ויחלק את הכסף לקבוצות".
3 צפייה בגלריה
תמונת חילי טרופר
תמונת חילי טרופר
שר הספורט חילי טרופר
(צילום: עוז מועלם)

המטרה: למצוא ספונסר

אחת המטרות בשיתוף הפעולה בין מינהלת הליגות בישראל ובאיחוד האמירויות היא למצוא ספונסר ראשי לליגת העל, כשאחת האופציות היא איתיחאד, חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות.
גורמים בכירים בכדורגל העולמי התגייסו ליוזמה של ההתאחדות לכדורגל שמנהלת מגעים עם איחוד האמירויות במטרה לקיים משחק ידידות בין הנבחרות, כפי שנחשף ב-ynet, המשחק ייערך ככל הנראה בקיץ הקרוב, זאת בשל לוחות הזמנים הצפופים בחלונות הבינלאומיים. "יהיה משחק בין שתי הנבחרות, זה רצון של גורמים בכירים בעולם, נמצא את התאריך הנכון", אמרו בהתאחדות לכדורגל.

שביעות רצון בהתאחדות מסגירה התביעה נגדם

גורמים בהתאחדות היו שבעי רצון, ויותר מכולם היה זה אבי לוזון ששימש כיו"ר ההתאחדות בעבר, כשלאחר כשלוש שנים של הליכים משפטיים בשאלת העברות יתר לכאורה לקבוצות והבקשה לאישור תובענה נגזרת, החליטה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב רות רונן לדחות על הסף את התביעה.
אותה תביעה הוגשה על ידי שני חברי הנהלת ההתאחדות, מורן מאירי וליאור שחטר נגד ההתאחדות עצמה ונושאי משרה בה בעבר. בית המשפט קיבל את טענתה המקדמית של ההתאחדות לפיה כלל לא ניתן להגיש תביעה נגזרת בשם עמותה, ובשם ההתאחדות בפרט.
3 צפייה בגלריה
אבי לוזון
אבי לוזון
סוף לסיפור. אבי לוזון
(צילום: עוז מועלם)
"ההחלטה שמה סוף להליך למשפטי ארוך ומיגע שבסופו התקבלה עמדת ההתאחדות ונושאי המשרה בה", נכתב בהודעת ההתאחדות.