עדיין לא ברור מתי יחזרו הקבוצות לאימונים, בטח שלא מתי ליגת העל תחודש. בעיקר בשל כך יצא היום (שלישי) הבעלים של מכבי נתניה, אייל סגל, במתקפה חריפה נגד ממשלת ישראל על ההחלטה לעצור את הפעילות.
סגל כתב בין השאר בפוסט ארוך: "באוקטובר 2020, ישראל היא המדינה היחידה בעולם שהשביתה את הספורט. כי בישראל 2020, לא נדרש שכל ישר או תבונה או הבנה או סתם להיות צודק, על מנת לשכנע באמיתות דרכך. כי בישראל 2020, אתה צריך להיות האחרון שנכנס אל הראש ואתה צריך להיות מבאי ביתו או לחילופין, מבאי ביתם של מקורביו, או חלק מקבוצת לחץ שמסכנת את המשך שלטונו".
2 צפייה בגלריה
אייל סגל
אייל סגל
מתוסכל מהמצב. סגל
(צילום: ראובן שוורץ)
"כי בישראל 2020, או שאתה מתלהם ויוצר כותרות ואביר מסדר הרייטינג, או שאתה לא נחשב. כי בישראל 2020, איש לא חושב מעבר לפינה ולכן איש לא התייחס לתוכנית המגירה במקרה של מגיפה ולא היתה תוכנית סדורה ליציאה מהסגר הראשון ואין תוכנית לצאת מהסגר הנוכחי.
"כי בישראל 2020, החליטו לסגור את הספורט המקצועני, בלי להבין את ההשלכות העתידיות, בלי להכין תוכנית סדורה לחזרתו, והכל כשברקע במקומות אחרים עובדים ונפגשים ופועלים בתנאים מחמירים פחות או לא מחמירים בכלל, בניגוד לפעילות הספורטיבית, שמתנהלת במרחבים אינסופיים באוויר הפתוח ולא הביאה עד היום אחד מפעיליה או סובביה למיטת בית חולים או לחיבור למכונת הנשמה".
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי נתניה חוגגים
שחקני מכבי נתניה חוגגים
מתי הם יחזרו לשחק? לא ברור. שחקני מכבי נתניה
(צילום: ראובן שוורץ)
"באוקטובר 2020, מדינת ישראל על מנהיגיה והפקידים הבכירים שמנהלים אותה, התקבלה החלטה במודע או שלא לחסל את הספורט המקצועני והעולם מחריש. גמר חתימה טובה, בתקווה שיישאר דיו לחתום לאלו שראויים לחתימה".

עידן ורד: "אחרי שהמשבר הבריאותי יחלוף, נישאר כאן שבורים"

קפטן בית"ר ירושלים, עידן ורד פרסם סטטוס משלו שכלל גם את הפסקה הבאה: "אני שומע את השיח ברחוב, בטלוויזיה וברשתות - ומרגיש שאנחנו לפני מלחמת אחים. אחרי שהמשבר הבריאותי יחלוף, נישאר כאן שבורים, מפורקים, עם משבר חברתי עמוק וכואב. סבתא שלי נפטרה שלשום מקורונה. אני קורא לכולם - אנשי ימין, אנשי שמאל, אוהדי כדורגל וכלל הציבור - אל תזלזלו בהנחיות, אל תעשו דווקא. הבריאות שלכם ושל משפחתכם חשוב מכל דבר אחר. אל תלמדו מאלה שלא מקשיבים".
גם איתי שכטר התייחס למצב וכתב בין היתר: "אני מדבר בשמי אבל אני שופר של עוד עשרות שחקנים שהענף זה הבית שלהם, ובשביל עוד עשרות אלפי אוהדים שמצפים לחזרה של הכדורגל הישראלי. הקבוצה שלי משחקת בליגה האירופית ולכן אנחנו מתאמנים אבל שאר השחקנים בליגה לא מתאמנים וזה כואב, מאוד כואב. אני מבקש שמשרד הבריאות יחד עם איגוד הספורט ויושבי ראש הקבוצות יתאמו שולחן עגול על מנת שנחזור לפעילות אימונים סדירה ככל האפשר".