בפגישה שנערכה היום (ג') בין נציג משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו לנציגי הכדורגל: ארז כלפון, אייל סגל, משה חוגג, אסף בן דב וכן גם השחקנים עידן ורד, דולב חזיזה אלמוג כהן ומאמן מכבי חיפה ברק בכר, הגיעו הצדדים לסיכום על אימוץ מתווה אופ"א, שיאפשר את קיום ליגת העל. לפי המתווה, במידה שלקבוצה יש 13 שחקנים כשירים, ניתן לקיים את המשחק כרגיל. נראה כרגע שהקבוצות לא יחזרו להתאמן עד יום שני הקרוב (12 באוקטובר)
בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג: "אתם הורגים אותנו ואת הכדורגל. תנו לנו להתאמן כמו הכדורסל שבאולמות סגורים, הנבחרת, או האירופיות". אלמוג כהן הוסיף: "אם שחקנים כמונו יחלו, זה בשבילם כמו שפעת". שחר הדגיש שאין הבדל בין הבתים בליגה האירופית לליגה: "שחקנים ידרשו לחזור למדינות שלהם, צריכים להיצמד למתווה אופ"א. אין סכנה גדולה ממה שקורה עכשיו בבתים". גיא גוטמן ממשרד הספורט הודיע: "האימונים לא יתקיימו לפחות עד יום רביעי ה-14 באוקטובר".
בפגישה דנים הצדדים בחשיבות החזרה לפעילות. הכדור יעבור למגרש של שר הבריאות שיצטרך לקבל החלטה. מוקדם יותר היום, מספר שחקני מכבי חיפה הגיעו לאצטדיון סמי עופר וערכו הפגנה שקטה בה נשאו שלטים בהם כתבו "הכדורגל זה החמצן שלנו" ו"תחזירו לנו את כל הכדורגל". השחקנים גרים בסמוך למגרש כך שהם לא הפרו את תקנות הסגר. דולב חזיזה אמר: "אנחנו לא משחקים רק בשביל עצמנו, אלא משמחים מאות אלפי אוהדים שיושבים בבית במקום ביציע. לקטוע את הליגה זה לא נורמלי. אי אפשר לצאת לשבועיים חופש ואז לחזור לאימונים כאילו כלום לא קרה".
6 צפייה בגלריה
חזיזה ודוניו מוחים
חזיזה ודוניו מוחים
חזיזה ודוניו מוחים
(צילום: אלעד גרשגורן)
6 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה מפגינים
שחקני מכבי חיפה מפגינים
שחקני מכבי חיפה מפגינים
(צילום: ראובן כהן, אתר מכבי חיפה)
6 צפייה בגלריה
חזיזה ודוניו מוחים
חזיזה ודוניו מוחים
חזיזה ודוניו מוחים
(צילום: אלעד גרשגורן)
6 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה מפגינים
שחקני מכבי חיפה מפגינים
שחקני מכבי חיפה מפגינים
(צילום: ראובן כהן, אתר מכבי חיפה)
6 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
ארז כלפון
(צילום: ראובן שוורץ)
המתווה שהגישה המינהלת: אימונים עם מגע החל מיום חמישי ואחרי שבוע בחינה מחודשת של המצב וגיבוש לתאריך לחידוש משחקי ליגת העל. כידוע, כבר אתמול נידונה בקבינט הקורונה האפשרות להחריג את אימוני הליגות המקצועניות. על המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, מופעל לחץ גדול על מנת שכבר בישיבת הממשלה שתדון מחרתיים בהגבלות, יועלה נושא החזרה לאימונים באופן מיידי, אולם גורמים במשרד הבריאות הביעו סקפטיות. בינתיים מורשות לקיים אימונים רק קבוצות ליגת העל בכדורסל וקבוצות הכדורגל המשתתפות בליגה האירופית, מכבי תל אביב והפועל באר שבע.
היום גם התקיימה פגישה בין שר התרבות והספורט חילי טרופר ובין שר הבריאות יולי אדלשטיין. שר הספורט דרש כי כבר בסבב התיקונים הקרוב בממשלה של תקנות הסגר, תשונה התקנה הנוגעת לאימונים כך שאלה יוכלו לשוב. שר הבריאות אמר כי ככל שנראה ירידה משביעת רצון בתחלואה וככל שייפתחו ענפי משק אחרים, תשונה התקנה הנוגעת לאימונים. השניים סיכמו כי צוותים משני המשרדים ידונו במתווה חזרה אפשרי.
6 צפייה בגלריה
תמונת חילי טרופר
תמונת חילי טרופר
השר חילי טרופר
(צילום: עוז מועלם)
השר טרופר: "השר אדלשטיין גילה הבנה למצב הקשה אליו נקלע הספורט הישראלי בשל הסגר והבטיח לסייע במציאת פתרון קרוב. בפגישתנו הבהרתי כי ישנה חשיבות ברצף של פעילות הספורט ומחיר עצירת האימונים והמשחקים הוא עצום, גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה ספורטיבית. המטרה והאחריות שלי היא להחזיר את הספורט הישראלי לפעילות במועד הקצר ביותר ולא אשלים עם סיטואציה בה הספורט הישראלי לא יתקיים. אעשה הכל כדי שהאימונים ישובו בהקדם האפשרי."
על פי ההסכם בין חברי ועדת חוקה, חוק ומשפט לשר הבריאות יולי אדלשטיין, יוחזרו האימונים לכל היותר עם ההחלטה לשחרר הגבלות ולאחר מכן, בתחילת נובמבר, תשוב הליגה לפעילות. בשיחות בין המינהלת למשרד הבריאות הבוקר הובהר שחייביים לחזור לאימונים עד סופ"ש כי אם לא יש משמעויות כבדות - ספורטיביות וכלכליות.
מספר קבוצות כמו הפועל חדרה, בני סכנין ומכבי פתח תקווה החליטו להוציא את השחקנים שלהן לחל"ת, גם אם מדובר במספר ימים מוגבל. זאת, בין היתר, בשל עדכון מצד סמנכ"ל הכספים של המנהלת, אייל ליפשיץ במכתב שנשלח אל הקבוצות המקצועניות בו כתב כי הטוטו לא יעביר את כספי השיווק, מאחר שאינו מחויב לכך בתקופה בה לא מתקיימים משחקים.
6 צפייה בגלריה
פרופ' איתמר גרוטו
פרופ' איתמר גרוטו
במינהלת מפעילים עליו לחץ. פרופ' איתמר גרוטו
(צילום: שמוליק דודפור)
הטוטו העביר בפעימה הקודמת סכום הגבוה במיליון שקל מזה אותו אמור היה להעביר, אבל כעת היו אמורות קבוצות ליגת העל לקבל 160 אלף שקל (קבוצות הליגה הלאומית אמורות לקבל מחצית מהסכום) והבינו כי לא יקבלו יותר כספים, המשך ישיר למגמת העצירה של העברת הכספים לקבוצות. כך למשל לא נקבעו קריטריונים לגבי רשת הביטחון בגובה 75 מיליון השקלים שהיו אמורים להיות מועברים.
יו"ר מכבי פתח תקווה, אבי לוזון, הסביר: "אין לנו יכולת לממן יותר. כל מי שלא משחק באירופה צריך להוציא את השחקנים שלו לחל"ת, גם את העובדים, והמדינה תשלם. כל הדברים לא עוברים אלינו עד כה. אני רואה מה קורה במגזר החרדי, מה קורה בהפגנות, אז אימונים ומשחקים לא ניתן לקיים? יש גבול".
6 צפייה בגלריה
אבי לוזון
אבי לוזון
"אין לנו יכולת לממן יותר". אבי לוזון
(צילום: ראובן שוורץ)
מ.ס אשדוד קיימה אתמול אימונים בהם השתתפו צמדי שחקנים לסירוגין, וזאת באופן חשאי ובניגוד לתקנות הקורונה.
פורסם לראשונה: 06:43, 06.10.20