יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון עדכן היום (ראשון) בישיבת הנהלת ההתאחדות כי בשבוע שעבר הוא והמנכ"ל רותם קמר שוחחו עם נשיא אופ"א, אלכסנדר צ'פרין, ובכירי הארגון על האפשרות לארח חלק ממשחקי יורו 2020 בישראל, כמו גם את השלבים המכריעים של משחקי ליגת האלופות והליגה האירופית. זאת במידה שהתחלואה באירופה לא תאפשר בחודשים מאי-יוני קיום משחקים בנוכחות קהל.
נשיא אופ"א הודה להתאחדות על הנכונות לסייע, הביע הערכה גדולה לאופן בו ישראל מתמודדת עם נגיף הקורונה, כמו גם לקצב ההתחסנות, ואמר כי במידה שלא יחול שינוי חיובי ביבשת בחודשים הקרובים, האפשרות בשלב זה לקיום משחקים במסגרת ליגת האלופות והליגה האירופית באצטדיונים הגדולים בישראל בהחלט תילקח בחשבון.
3 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
3 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
נראה אותו בקיץ בטורניר היבשתי? כריסטיאנו רונאלדו
(צילום: gettyimages)
מבחינת הגורמים הבכירים באופ"א, שעוקבים באופן רציף אחר ההתפתחויות בישראל בכל הקשור למאבק בנגיף הקורונה ולקצב ההתחסנות, יש הערכה כי ישראל עשויה להיות חממה לחדשנות בנושא. הצדדים צפויים להמשיך לבחון בחיוב את היתכנות קיום המשחקים בישראל. ההצעה זוכה לתמיכת משרדי הבריאות והספורט.
קמר, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, גם הודיע היום בישיבת ההתאחדות לכדורגל כי בכוונתו לסיים את תפקידו בסיום עונת 2020/21. קמר מונה למנכ"ל באוגוסט 2013 וקודם לכן היה סמנכ"ל במשך 6 שנים. מי שצפוי להחליפו הוא מנכ"ל משרד הספורט בשנים האחרונות, יוסי שרעבי.
"ההתאחדות לכדורגל היתה עבורי בית שני ויש לה חלק עצום בהתפתחות שלי כאדם וכאיש מקצוע", אמר קמר. "הכדורגל הישראלי הוא האהבה הגדולה ביותר שלי ועשיתי למענו כמיטב יכולתי לאורך כל הדרך. אני בוחר לסיים את המסע הזה, ולצאת לאחר חדש, כאשר ההתאחדות לכדורגל, חרף משברים מאתגרים לאורך השנים, מבית ומחוץ, איתנה מבחינה כלכלית, מגובשת, מובילה דרך מקצועית ברורה ונהנית מכוח אדם שאין שני לו באיכותו, בידע שלו ובמסירותו לטובת הענף".
3 צפייה בגלריה
רותם קמר מדבר
רותם קמר מדבר
רותם קמר
(צילום: ראובן שוורץ)
יו"ר ההתאחדות חסון: "הכרתי את רתם עוד בתפקידי כמנכ"ל וכיו"ר מנהלת הליגות ושיתוף הפעולה המוצלח שלנו כבר אז, נמשך גם מהרגע בו לקחתי על עצמי את תפקיד יו"ר ההתאחדות. זכיתי ליהנות מכישוריו, מחריצותו ומעל לכל ממסירותו הטוטאלית לטובת הכדורגל הישראלי. למן הרגע בו הצטרפתי להתאחדות לפני יותר משנה, רתם היה יד ימיני, איש אמוני ומנכ"ל שכל ארגון ישמח להתברך בו. ניסיונו, מנהיגותו, היכרותו את הכדורגל העולמי והארגונים המובילים, פיפ"א ואופ"א, שירתו את הכדורגל הישראלי על הצד הטוב ביותר".
בעניין אחר, חסון הודיע כי החל מהשבוע הבא הפעילות בליגות הנמוכות ובנוער תחודש באופן מלא.

הספורט התחרותי יחזור בשבוע הבא

שר התרבות והספורט חילי טרופר סיכם עם שר הבריאות יולי אדלשטיין כי הספורט התחרותי יחזור החל משבוע הבא, זאת על פי נתוני התחלואה ובכפוף להחלטת הממשלה. כמו כן, שר הספורט מקדם בימים אלו מתווה להכנסת קהל לאצטדיונים מול משרד הבריאות.
השר טרופר: "הגענו להסכמה על פיה הספורט התחרותי יחזור כבר בשבוע הבא. מדובר בבשורה חשובה ובהחלטה שנאבקנו עליה עבור אותם אלפים שעוסקים בספורט תחרותי. אנחנו נמשיך לפעול בכל דרך למען הספורטאים והספורטאיות ולמען קהל הספורט העצום בישראל".