שר התרבות והספורט, חילי טרופר, עומד בימים האחרונים במוקד הוויכוח על כניסת קהל לאצטדיונים והאולמות. בזמן שראשי המועדונים והמינהלות מעוניינים בכניסה של שליש מכמות הקיבולת, טרופר וכן משרד הבריאות דרשו מהקבוצות להתחיל עם 1,500-1,000 צופים (תלוי בגודל האצטדיון/אולם).
"זה לא סוד שרציתי מספרים יותר גבוהים, בעיקר סביב אחוזי תפוסה, אבל גם הבוקר אני אומר 'בואו נשים את הדברים בפרופורציה עדיין מותר ל-20 או 50 איש להתקהל, במסעדה אפשר 100 או 200, בחתונות, שגם חיכו שנה אפשר 300, המקום הכי פתוח היום במרחב הישראלי זה אולמות התרבות והספורט, אפשר בין 500 ל-1,500", אמר טרופר בראיון לאולפן ynet.
1 צפייה בגלריה
חילי טרופר ב'זאפה'
חילי טרופר ב'זאפה'
טרופר. "רציתי מספרים גבוהים יותר"
(צילום: חיים הורנשטיין)
קשה להבין היגיון של 1,500 צופים בלבד באצטדיון של 30 אלף. זה נראה מוזר בעיקר כשפתחתם עכשיו את אצטדיון בלומפילד להופעות, וכולם ישבו צפופים.
"חשבנו שניתן לאפשר יותר קהל באצטדיונים הגדולים זה נכון, משרד הבריאות דואג מהתקהלויות בחוץ ובכניסה. אזכיר שלפני כמה חודשים היה פיילוט של 3,000 אוהדים באצטדיונים בבריטניה וזה קרס. זה נורא נורא מסובך והקבוצות תכף יגלו את זה".
מתי נראה אצטדיונים חצי מלאים?
"אני לא מפזר הבטחות באוויר. יש בעקרון עוד שבועיים פעימה נוספת יומיים לפני הבחירות, אף אחד לא יודע איך זה יראה בדיוק. האתגר שלנו שבפלייאוף ובשלבים המאוחרים של העונה יהיה מספרים של כמה אלפים ואף יותר, אבל אני זהיר כי לא נחזור לראות העונה 30 אלף איש באצטדיון מלא".