מינהלת הליגה והקבוצות התכופפו, מתווה הכניסה של 1,500 צופים לאצטדיונים עם מעל 10,000 מקומות ישיבה ו-1,000 לאצטדיונים עם פחות מקומות, אושר בישיבת זום שנערכה הבוקר (שני). יש לציין כי מדובר רק במחוסני ומחלימי קורונה, והמשמעות היא שילדים מתחת לגיל 16 לא יוכלו בשלב זה להיכנס למגרשים. הרבוצות היחידות שהצביעו נגד היו הפועל תל אביב והפועל חיפה.
הסיבה המרכזית לשינוי הכיוון הוא האיומים הברורים מצד שר התרבות והספורט, חילי טרופר, כי במידה שהקבוצות לא יאשרו את המתווה הוא יקזז מרשת הביטחון שהעניקה הממשלה למועדונים, והבהרה של משרד הבריאות כי במידה ולא יישמו את המתווה לא תהיה קפיצה לכמויות קהל גדולות יותר בהמשך.
3 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב, מ.ס אשדוד
מכבי תל אביב, מ.ס אשדוד
הקהל חוזר
(צילום: אבי רוקח)
כזכור, במינהלת דחו תחילה את כניסת הקהל בפעימה הקודמת, שהכילה 500 אוהדים בלבד מטעמים לוגיסטיים וכלכליים, כשכבר אז הייתה ביקורת של משרד התרבות והספורט על ההחלטה שלא ללכת על המהלך הראשוני, בזמן שבכדורסל הכניסו קהל קטן.
יו"ר המינהלת, ארז כלפון, היה משוכנע שיהיה אישור להכנסת שליש מתכולת האצטדיונים, כלומר כ-10,000 אוהדים באצטדיונים הגדולים, אולם זאת בעיקר היתה גחמה לא ריאלית, מאחר שבמשרד הבריאות שקלו תחילה אם בכלל להגדיל את הכמות של 500 האוהדים מהפעימה הראשונה בשל פתיחת המשק הכללית, ורק לאחר קרב טלפוני בין טרופר לשר הבריאות יולי אדלשטיין אושר המתווה החדש.
3 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
טרופר. לחץ
(צילום: שאול גולן)
כשפורסם המתווה החדש, במינהלת לא התלהבו, אולם אז החלו להגיע מסרים מקבוצות קטנות שגם נחשבות לאופוזיציה לכלפון במינהלת כמו מ.ס אשדוד ומכבי פ"ת, שהן בעד החזרת הקהל מיידית, כשגם בעלי מכבי נתניה, אייל סגל, שדווקא מקורב לכלפון, הצהיר כי יש להשיב את הקהל, ועד שזה לא יקרה, כאות סולידריות הוא לא מגיע למשחקי המועדון.
בסופו של דבר מה שהכריע היה הלחץ שהגיע מטעם משרד התרבות והספורט, כשטרופר הציב אולטימטום ברור: אי החזרת הקהל מיידית תוביל לכרסום מרשת הביטחון, כשכל משחק כזה מוערך ב-100 אלף שקלים. מצד שני, במסגרת תקציב המשרד המאפשר חלוקה של 50 מיליון שקלים להוצאות של שיטור וסדרנות, יהיה סיוע ממשלתי בנושא, מה שיקל על ההפסדים הצפויים של האוהדים בעקבות כניסה מועטה של קהל.
3 צפייה בגלריה
אייל סגל
אייל סגל
סגל. לא הגיע למשחקים האחרונים
(צילום: ראובן שוורץ)
עוד אלמנט שהכריע הייתה קבלת ההחלטה במשרד הבריאות כי לא תהיה מקפצה אוטומטית בפעימה הבאה לאיזור ה-6,000 אוהדים, אלא רק אם הכדורגל הישראלי יתנסה תחילה בכמות של 1,500 צופים, בדיקת ההשלכות שלו ורק אז קפיצה למספרים גבוהים יותר, שאמורים להגיע במקרה כזה בתוך שבועיים, באיזור משחקי הפלייאוף.
הערב (20:45), במשחק האחרון של המחזור ה-24 בין מכבי ת"א לבית"ר ירושלים בבלומפילד, עדיין לא תותר כניסת קהל, כשאישור המינהלת הוא החל מהמחזורים הבאים. במינהלת ייצרו פורמט בנוגע להכנסת הקהל החל מהמחזור הקרוב, כשכל קבוצה תקבל את ההחלטות לגבי בחירת האוהדים שייכנסו, כשנראה כי למינויים תהיה בכל מקרה עדיפות. החשש הגדול הוא מהגעה של כמות קהל גדולה מחוץ לאצטדיונים.

יו"ר המינהלת: "נאלצים לקבל את הנחיות משרד הבריאות"

ארז כלפון: "במהלך השבועות האחרונים עשינו מאמצים אדירים ליצירת מתווה שיאפשר כניסת קהל בכמות גדולה והגיונית יותר. הצגנו למשרד הבריאות תוכנית מפורטת שיכלה לאפשר כניסה של אלפי צופים באופן בטוח, שלצערנו נדחתה. בהתאם לכך, אנו נאלצים לקבל את הנחיות משרד הבריאות וזאת בכדי לאפשר את חזרת הקהל שכל כך חסר במגרשים. אנו עושים זאת בחשש גדול, שכן לטעמנו בתנאים שהציב משרד הבריאות קיים קושי גדול להצלחת הפיילוט, אולם למרות זאת, נעשה כל מאמץ להוכיח כי ניתן לקלוט את הקהל גם בתנאים אלו. אנו קוראים לממשלת ישראל לקבל את מתווה המנהלת המאפשר כניסה של אחוז מוגדר מיציע של כל אצטדיון (ולא כמות מוחלטת ללא הגיון ניהולי ביחס לתכולת כל אחד מיציעי האצטדיון) ולאפשר את הגדלת כמות הצופים החל מהפעימה הבאה שתהיה ב-21 במרץ".
חילי טרופר: "מברך את ראשי הקבוצות ואת ראשי המנהלות, גם בכדורגל וגם בכדורסל, על ההחלטה החשובה להחזיר את האוהדים למגרשים ולאולמות. אחרי כשנה, סוף סוף הקהל חוזר וזאת אחרי עבודה קשה והתעקשות לאפשר לאוהדים שלא הפסיקו להתגעגע לחזק ולעודד את הקבוצות. נמשיך לעבוד קשה כדי שהמספרים יגדלו ולא ננוח עד שכל הקהל יחזור למגרשים בצורה בטוחה וזהירה".