על ה-1:1 במשחק העונה בין מכבי חיפה למכבי תל אביב אמש (שלישי) העיבה תקרית מפתיעה בין טל בן חיים לברק בכר אחרי זריקת הארטיק לכיוונו של הקשר מהיציעים. "שב בשקט, אתה רק עושה הצגות כל הזמן", אמר בכר לבן חיים. בסיום התייחס הקשר לאירוע: "משחק כדורגל זה לא שחמט, יש אמוציות והיינו עצבניים. דיברנו קצת. אחרי המשחק התחבקנו והכל נגמר".
משקיף המשחק כתב בדו"ח שלו על השלכת הארטיק שפגע בפרצופו של בן חיים. "המצלמות צילמו את האירוע, אני לא צריך לתרגם או להסביר. בטוח שמי שצריך לעשות משהו, יעשה", הוסיף שחקנה של מכבי ת"א. אגב, בן חיים ספג בסיום נאצות וקללות ברשתות החברתיות מאוהדי מכבי חיפה.
4 צפייה בגלריה
טל בן חיים
טל בן חיים
משחק אמוציונלי. בן חיים
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
עימות עם בן חיים. בכר
(צילום: עוז מועלם)
במכבי חיפה סרבו להתייחס לדברים. גורם במכבי חיפה אמר ל-ynet: "טל בן חיים התרכז בעיקר בפרובוקציות והתלהמות כלפי אוהדים, שחקנים והצוות המקצועי שלנו".

איפה פשיץ'?

מאמן מכבי ת"א, פטריק ואן לוון, החליט שלא להכליל את אלכסנדר פשיץ' בסגל למשחק העונה אתמול בסמי עופר מול מכבי חיפה מטעמים מקצועיים בלבד, זאת מאחר שהחלוץ הסרבי שיחק בחודשיים האחרונים רק 35 דקות בדרבי התל-אביבי בו הורחק לפני כשלושה שבועות. ואן לוון העדיף לתת לו עוד זמן על מנת להיכנס לעניינים.
הקרדיט ניתן לניק בלקמן, שעשה בעיקר עבודה טקטית, אולם במועדון ביקרו את חוסר האחריות שלו עם שני הצהובים שספג בפרק זמן קצר והותיר את האלופה בעשרה שחקנים במשך כ-20 דקות. נגד מכבי פ"ת במחזור הבא תהיה התלבטות של ואן לוון אם לפתוח עם פשיץ' או איתי שכטר, שכמו אילון אלמוג, לא שותף אתמול. אחרי שהחלים מקורונה, יש לפשיץ' קשיים לחזור לכושר המוכר שלו. "יש לי יותר מ-20 שחקנים לבחור, הפעם הייתה אפשרות לתת לשחקנים אחרים", הסביר ואן לוון. גם ההחלטה להוציא את דן ביטון מהסגל היא מסיבות מקצועיות נטו, מה שעשוי להוביל אותו לעזוב את הקבוצה בקיץ.
4 צפייה בגלריה
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
לא הכליל את פשיץ' מסיבות מקצועיות. ואן לוון
(צילום: אורן אהרוני)

"דור פרץ מעל הליגה הישראלית"

ואן לוון, שמחזיק במאזן של 45 נקודות מ-51 אפשריות במכבי ת"א, אמר לשחקנים בחדר ההלבשה עם סיום המחצית הראשונה: "תתחילו לשחק את המשחק שלכם, אתם לא יכולים להיראות כך". המאמן ההולנדי עושה את הריצה שלו ללא יונתן כהן, דן גלזר (שנכנס כמחליף אחרי תקופה ארוכה מאוד) ואייל גולסה שייעדר בשבועיים הקרובים.
החילוף של ואן לוון במחצית השנייה, כשהכניס את אדוארדו גררו במקום מתן חוזז, שוב הצליח. בדיוק כמו הצמד של בלקמן מול ב"ש, גם הקשר הפנמי כבש. ההולנדי ניהל את המשחק תחת המגבלות של הסגל החסר, והרחקה של בלקמן שהצריכה שינויים הגנתיים במקום להכניס את איתר שכטר או אלמוג. "זו תוצאה טובה, בטח כשהיינו בעשרה שחקנים, ולכן אני מרוצה, יחסית להתפתחות המשחק. זה היה משחק ברמה גבוהה מול יריבה חזקה, ואני שמח שמי שמקבל את ההזדמנות לקח אותה", הסביר המאמן.
4 צפייה בגלריה
דור פרץ
דור פרץ
בישל את שער השוויון. פרץ
(צילום: אורן אהרוני)
אחרי מחצית ראשונה פושרת, דור פרץ היה זה שבישל את שער השוויון והציג עליונות פיזית דומיננטית במיוחד. במכבי ת"א עוד מנסים להגיע להארכת חוזה עם הקשר שעשוי להישאר רק במידה שלא יקבל הצעה שוברת שוויון מליגה בכירה באירופה. "דור היום מעל לליגה הישראלית, מקווים שהוא יישאר פה", אמרו במועדון.
בן חיים התייחס ליכולות שלו: "בגילי השערים הם לא פקטור. אני תורם למכבי גם שערים ובישולים במשחקים חשובים, אבל זה נכון שאני לא בכושר הבקעה כמו לפני ארבע או חמש שנים. מוכן לעשות הגנה או לתת מהניסיון שלי לטובת הקבוצה, ולכן משלמים לנו. דוניס? גם אם הוא לא כיבד אותנו בראיונות, אני לא אדבר עליו לא יפה".