אם לא די במאבק המותח שלהן על האליפות, מכבי תל אביב ומכבי חיפה צפויות להיפגש גם בחצי גמר גביע המדינה. ההגרלה שנערכה היום (חמישי) במשרדי ההתאחדות לכדורגל, קבעה כי הצהובים יתמודדו מול המנצחת במפגש הערב בין מכבי חיפה להפועל עפולה מהלאומית ואם לא נקבל הפתעה דרמטית, אז שתי הגדולות של הכדורגל הישראלי יתמודדו פעם נוספת העונה.
חצי הגמר הנוסף סידר לנו דרבי בין הפועל תל אביב לבית"ר תל אביב/בת ים המפתיעה מהליגה הלאומית. המשחקים יתקיימו ב-11 וה-13 במאי באצטדיון בלומפילד ואילו הגמר ב-30 במאי בסמי עופר.
2 צפייה בגלריה
דור פרץ מול נטע לביא
דור פרץ מול נטע לביא
דור פרץ מול נטע לביא. אמורים להיפגש פעם נוספת
(צילום: עוז מועלם)
מאמן האדומים, ניר קלינגר, התייחס להגרלה: "יומיים לפני משחק כל כך חשוב בליגה (מול בית"ר ירושלים), אנחנו פחות מתעסקים בגביע. כשנגיע לשבוע של הגביע נדע איך להתכונן. אם בכל זאת אומר מילה על היריבה, ראינו את המשחק שלהם מול סכנין ומדובר בקבוצה יוצאת מן הכלל. מבחינתנו מדובר בהתמודדות מול קבוצה ברמה של ליגת העל לכל דבר ועניין".
ברבע הגמר, מכבי תל אביב רשמה 0:1 מול מ.ס אשדוד כדי להבטיח את מקומה בין ארבע האחרונות, הפועל ת"א ניצחה בתוצאה זהה את הפועל כפר שלם מתחתית הליגה הלאומית ואילו בית"ר ת"א/בת ים הפתיעה עם 0:4 גדול על בני סכנין. היום כאמור תושלם תמונת העולות במשחק בין מוליכת ליגת העל לעפולה מליגת המשנה.
2 צפייה בגלריה
הנשיא ריבלין
הנשיא ריבלין
מי תפגוש את נשיא המדינה? הנשיא ריבלין עם הגביע
(צילום: אורן אהרוני)
הפעם האחרונה בה מכבי ת"א, הפועל ת"א ומכבי חיפה הגיעו לחצי הגמר יחדיו הייתה לפני 20 שנה. באותה עונה קיבלנו בגמר דרבי תל אביבי שהסתיים ב-0:2 לצהובים. האדומים הם היחידים שהיו בחצי הגמר גם בעונה שעברה, אז הפסידו למכבי פ"ת.
מכבי ת"א היא שיאנית הזכיות בגביע עם 23 תארים ושבה למעמד הזה אחרי שנתיים ואילו בית"ר ת"א/בת ים תהיה שם בהופעת בכורה בגלגולה הנוכחי ואחרי 13 שנים של הפסקה, אז עוד נקראה בית"ר/שמשון ת"א, וגם אז פגשה את הפועל ת"א.