עוד לפני פגישת הזום שנערכה אמש (שלישי) בין נציגי משרד הבריאות לנציגי הכדורגל הישראלי, במשרד הבריאות ומינהלת הליגה החליטו לאמץ את מתווה אופ"א, כפי שנחשף אמש ב-ynet ספורט. המשמעות היא שמשחקי הליגות המקצועניות יתקיימו במקרה של לכל הפחות 13 שחקנים כשירים, כמו שנהוג באירופה.
יו"ר המינהלת ארז כלפון הציע במהלך פגישת הזום אמש להחזיר את האימונים בהדרגתיות: ביום ראשון הקרוב אימונים ללא מגע בקפסולה של 11 שחקנים, וברביעי אימונים מלאים. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו הבטיח כי היום ידונו הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות בהצעה זו ואז תתקבל החלטה סופית.
3 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
בעד החזרת האימונים בהדרגה מיום ראשון. כלפון
(צילום: ראובן שוורץ)
עידן ורד ואלמוג כהן, אפילו הצהירו כי מלבד זה שהם לוקחים אחריות כשחקנים את הסיכון להידבק, הם מוכנים להיכנס לבידוד עד לסיום העונה על מנת שהליגה תחזור. גרוטו אמר כי במידה והאימונים יוחזרו ההגבלות יוחמרו, כך שגם אנשי המעגל השני בקבוצות שלא היו מחויבים עד כה בבידוד (בלאומית יהיו הקלות מאחר וזו לא העבודה המרכזית של המעטפת), יצטרכו להיכנס לבידוד.
במהלך הפגישה סיפר מאמן מכבי חיפה, ברק בכר, שיש צורך בשלושה שבועות של הכנה לקראת חידוש הליגה, אולם כלפון הבהירא כי לכל היותר שבועיים. החשש הגדול במינהלת כי אם הסגר יימשך ולא יהיו הקלות שיאפשרו ת החזרת הליגה, היא תהיה בסכנה. מדובר בתרחיש של עזיבת זרים, קבוצות שייצאו לחל"ת ולוח זמנים בלתי אפשרי. "אם האימונים לא יחזרו עד לרביעי, הליגה תיכנס למצב אנוש", הבהיר כלפון.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה מפגינים
שחקני מכבי חיפה מפגינים
הזמן אוזל. שחקני מכבי חיפה מפגינים
(צילום: ראובן כהן, אתר מכבי חיפה)
"הזמן אוזל. צריכים לחזור לפעילות מקומית. אין לי צל של ספק שגם אנחנו כבעלים של קבוצות צריכים להיות עם היד חזק מאוד על הדופק ולהעניש את אלה שיקבלו את הרשות להתאמן ולא ישמרו על התקנות", אמר יעקב שחר. בכר הוסיף: "כמאמן של מועדון מוביל בארץ, לפני כמה ימים חזרנו מלונדון ממשחק נגד טוטנהאם, וכהרגלי שאפתי ללמוד מהם. אין ספק שכדורגל למדנו, אבל גם כמה הכדורגל שם ובכל העולם הוא חיוני, ולא נותנים לאף אחד לעצור אותו. אני מאמן את מכבי חיפה קצת יותר משלושה חודשים. רק חודש וחצי לקח לי ולצוות שלי להכניס את השחקנים לכושר, ורק אחרי חודשיים הצלחנו להתחבר מקצועית".
בכר הוסיף והסביר כי הפסקה ארוכה תגרום לנזקים משמעותיים לשחקנים. "עד עכשיו שמענו מה אסור, בואו תגידו לנו מה מותר, תציבו תנאים. קבוצת כדורגל לא שונה מפלוגה בצבא, זה הכל עניין של משמעת. תציבו תנאים ואנחנו נעמוד בהם. תנו לנו תקווה לאלפי עובדים, ולמאות אלפים אם לא מיליוני אוהדים שיושבים בבית בסגר ומצפים לראות אותנו במגרש".
3 צפייה בגלריה
אלמוג כהן ותמיר עדי מאוכזבים
אלמוג כהן ותמיר עדי מאוכזבים
השחקנים מוכנים להסתכן. אלמוג כהן
(צילום: עוז מועלם)
משה חוגג הטיח: "אתם הורגים אותנו ואת הכדורגל. תנו לנו להתאמן כמו הכדורסל שבאולמות סגורים, הנבחרת, או האירופיות". גיא גוטמן ממשרד הספורט הודיע: "האימונים לא יתקיימו לפחות עד יום רביעי ה-14 באוקטובר". הכדור יעבור למגרש של שר הבריאות שיצטרך לקבל החלטה.