ביקורת על יורגוס דוניס בעקבות התיקו 1:1 של מכבי תל אביב עם קרבאך האזרית בטורקיה. בשל התוצאה המאכזבת החמיצה אלופת ישראל הזדמנות להבטיח את מקומה בשלב 32 האחרונות בליגה האירופית עוד לפני המפגש עם סיבאספור במחזור האחרון בשלב הבתים בבלומפילד.
במועדון לא אהבו את ניהול המשחק של המאמן, בייחוד את החלטתו להציב בהרכב את ניק בלקמן, שהוחלף רק במהלך המחצית השנייה אחרי שהציג יכולת חלשה. היריבה, שעד אמש לא השיגה אפילו נקודה אחת במפעל, עשתה זאת דווקא במגרש נייטרלי אחרי שהגיעה בסגל חסר וללא מאמנה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. מכבי תל אביב שלטה במגרש ב-30 הדקות הראשונות, אבל לא ניצלה זאת על מנת להבקיע שערים נוספים. הההחלטה של דוניס לא לשתף בכלל את אלכסנדר פשיץ', החלוץ הבכיר שנמצא בכושר מצוין, כמו גם שילובם המאוחר של איתי שכטר וטל בן חיים גררו ביקורת על היווני.
2 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
במכבי ת"א לא אהבו את ניהול המשחק שלו. יורגוס דוניס
(צילום: רויטרס)
"דוניס היה חייב להכריע את העלייה שלנו כבר נגד קרבאך, היו מהלכים לא מובנים בהחלטות שלו", אמר אחד השחקנים. "חבל מאוד, כי כבר הייתה התקדמות בניהול המשחק שלו. אנחנו חייבים לעבור בשבוע הבא את סיבאספור".
לצהובים יספיק תיקו במשחק בשבוע הבא נגד הנציגה הטורקית בבלומפילד, שהפסידה אמש 1:0 בבית לוויאריאל. נראה כי הפעם דוניס יציב את ההרכב החזק ביותר שלו, כולל אנריק סבוריט שלא היה רשאי לשחק מול האזרים בשל הרחקה. גם פשיץ' ודן גלזר, שלא פתח בשל פציעה, אמורים להיכלל ב-11. עלייה לשלב הבא תכניס לקופת המועדון סכום של חצי מיליון אירו וניצחון על הטורקים עשוי להגדיל את הסכום ליותר ממיליון אירו. בעקבות זאת עשויה ההכנסה של הקבוצה מהמשחקים באירופה לגדול ל-50 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
דו ביטון במאבק עם גארב גרייב ואלבין ג'פרגולייב
דו ביטון במאבק עם גארב גרייב ואלבין ג'פרגולייב
דו ביטון במאבק עם גארב גרייב ואלבין ג'פרגולייב
(צילום: רויטרס)
"מצפה לנו משחק בבית ואנחנו צריכים לעלות לשלב הבא, אנחנו בטוחים בעצמנו", הגיב דוניס. "היה לנו משחק טוב והייתה לנו ההזדמנות להרוג את המשחק במחצית הראשונה. יצרנו הרבה מצבים, היינו מאוד ממושמעים, נלחמנו וניצחנו את המאבקים שהיו לנו. עד סוף המשחק חיפשנו את הניצחון. בדקות האחרונות היה משחק פתוח יותר, ידענו מה התוצאה בספרד, השחקנים ניסו ואני שמח בנושא הזה, אבל לא מרוצה מהתוצאה הסופית".
ביום ראשון תתמודד מכבי תל אביב מול מ.ס אשדוד בליגת העל. מהמשחק ייעדר איתי שכטר המורחק. אבי ריקן עשוי לקבל דקות משחק. מי שלא יהווה חלק מהרוטציה הוא אילון אלמוג, שפתח את העונה מצוין.
הקשר דור פרץ אמר: "התחלנו את המשחק בצורה טובה מאוד, בדיוק כמו שרצינו, הגענו להמון מצבים וזה מראה שאנחנו משחקים את הכדורגל שהמאמן מצפה מאיתנו. לא ניצלנו את המצבים, זה מבאס כי רצינו לסיים את המשחק ואת ההעפלה. בסיום זה יכול היה להסתיים לכאן או לכאן, אבל אלו היו מבחינתנו דקות ללכת על ניצחון ולהמר על כל הקופה. מחכה לנו משחק גורלי בשבוע הבא ולפני כן משחק לא פחות חשוב מול אשדוד".
פורסם לראשונה: 06:12, 04.12.20