הכישלון במשחק המאני-טיים הגדול ביותר מאז הגעת משה סיני וניר קלינגר בנובמבר האחרון, ההדחה אמש בחצי-גמר גביע המדינה מול מכבי פ"ת מהליגה הלאומית, גרם לסערה בהפועל תל אביב.
ההפסד אתמול, אחרי המהפכה בוולפסון שהובילה את הקבוצה מהמקום הלפני אחרון ועד שתי נקודות מהמקום הרביעי, הוביל לביקורת על ההכנה למשחק. "כולם צחקו שגיא לוזון ניסה להרדים אותנו במסיבת העיתונאים, אבל הוא הגיע וניצח אותנו בצדק", אמרו בהפועל.
5 צפייה בגלריה
משה סיני
משה סיני
סיני. ההחלטה בידיים שלו
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
עומרי אלטמן מאוכזב
עומרי אלטמן מאוכזב
הלם ואכזבה. עומרי אלטמן
(צילום: ראובן שוורץ)
קלינגר ימשיך בכל מקרה בעונה הבאה, תחת תקציב מצומצם בשל משבר הקורונה, אולם לא ברור עדיין אם סיני ימשיך. נציג הבעלים סיים את חוזהו, ונראה כי העניינים תלויים בעיקר בו.
"השטויות שנכתבו באתרים בחו"ל, שבשיקטאש רוצה את ינקו ו-וולבס את בואטנג, האמונה שכבר גדלו פה צעירים שלוקחים דאבל, כל אלה התפוצצו בפנים", אמרו במועדון. "אבל זה לא פייר להאשים רק את הצעירים, כל מי שציפינו ממנו להגיע למשחק כזה, כמו מאור בוזגלו, עומרי אלטמן או מוטי ברשצקי, נשארו בבית".
5 צפייה בגלריה
קלינגר מאוכזב
קלינגר מאוכזב
קלינגר מאוכזב. ממשיך בוודאות
(צילום: עוז מועלם)
מלבד הקפטן אוראל דגני שהציג יכולת טובה, שאר השחקנים הציגו יכולת חלשה במיוחד, אך עיקר הביקורת הופנתה כלפי הבלם רז שלמה, שגרם לפנדל מוקדם עם עבירה על ליאל עבדה, ולא היה חף מאחריות גם בשער השני בתחילת המחצית השנייה כשאחרי איבוד כדור של בואטנג, אור אינברום השתחרר ממנו בקלות ברחבה וכבש את השני. "זו הייתה תצוגה מביכה של רז שלמה, אדישות וחולשה", הודו בהפועל.
הקהל אמנם לא הורשה להיכנס למשחק, אבל לא הייתה חסרה אכזבה ביציעים, במיוחד מצד הבעלים. איציק ניסנוב התקשה להתאושש ונשאר ישוב דקות ארוכות במקומו, ובועז תושב נראה היה בהלם. השניים ראו את החלוץ שהגיע מהליגה הווייטנאמית, הניגרי מייקל אולהה, מציג יכולת מביכה והמטרה היא לשחרר אותו עם סיום העונה. "זה אחד הזרים הכי חלשים ששיחקו בהפועל", טענו בקבוצה. לקראת העונה הבאה נראה כי למעט בואטנג, יצטרכו בהפועל לחפש זרים אחרים.

ביקורת על פוקסמן: "מעמד חצי הגמר גדול עליו"

בהפועל לא השתמשו בהחלטה של השופט דוד פוקסמן, שלא אישר פנדל בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, כתירוץ להפסד. באיגוד השופטים ביקרו את פוקסמן על פנדל ברור שלא נשרק, כששופט ה-VAR דניאל בר נתן קרא לו להגיע למוניטור בטענה שצריכה להישרק בעיטת פנדל, אולם הוא טעה לדבריהם בהחלטה לפסוק עבירה נגד אולהה שדרך על ידו של אחד משחקני ההגנה של מכבי פ"ת. "חצי גמר גביע המדינה גדול על פוקסמן, הוא חשש לקבל החלטה משמעותית בדקה כזו", אמרו גורמים באיגוד השופטים.
5 צפייה בגלריה
אוראל דגני
אוראל דגני
אוראל דגני. "ההדחה לא תשפיע"
(צילום: עוז מועלם)
"לא היה פה עניין מנטלי בהפסד", טען בסיום הקפטן דגני. "גיא לוזון חי ממשחקי המילים האלו כמו במסיבת העיתונאים, אנחנו לא היינו טובים וכל הכבוד למכבי פ"ת".
דגני הסביר מה גרם להפסד לדעתו: "קיבלנו שער בהתחלה, לא חשבנו שנתחיל ככה את המשחק, היינו בפיגור ואז היה קצת לחץ. יש לנו הרבה שחקנים צעירים בקבוצה. אבל גם הבוגרים יותר לא היו חדים בפעולות האחרונות. הגענו לכמות מצבים די גדולה, רק בגלל הרגל המסיימת הפסדנו. ההדחה לא תשפיע, אולי רק ליום-יומיים. יחסית לאיך שהתחלנו את העונה ואיפה שאנחנו היום - זה משהו אחר לגמרי. אני מחזיק מאוד מהשחקנים שלנו. לא הגענו היום חדים ומרוכזים".
שחקנים בהפועל לא אהבו את הציוץ העוקצני שהעלה שחקן מכבי ת"א, יונתן כהן, בחשבון הטוויטר שלו ("התינוקות של לוזון"). "שיהיה מרוכז בעצמו אחרי ההדחה בשמינית גמר נגד תינוקות ניר ברקוביץ' ואום אל פאחם", עקצו חזרה.
5 צפייה בגלריה
הציוץ של יונתן כהן. "התינוקות של לוזון"
הציוץ של יונתן כהן. "התינוקות של לוזון"
הציוץ של כהן. "שיתרכז בעצמו אחרי התינוקות של ניר ברקוביץ'"
(צילום מסך)