במשרד הבריאות יצטרכו לקבל במהלך היום (רביעי) החלטה האם לאפשר למכבי תל אביב להתאמן הערב בקריית שלום, זאת בשל התפרצות הקורונה במועדון. מבחינת הקריטריונים המתגבשים, היא אמורה להיות מושבתת מפעילות בזירה המקומית. אתמול בבלומפילד, עם הרכב משני, האלופה הפסידה 2:1 לרד בול זלצבורג במשחק הראשון של פלייאוף ליגת האלופות.
מכבי היא הקבוצה הנדבקת ביותר בכדורגל הישראלי עם 17 כאלה, מהם תשעה שחקנים, כאשר עם מספרים נמוכים יותר הושבתו מפעילות הפועל חדרה ובני סכנין. למרות זאת, במשרד הבריאות שמתמודדים מול הכדורגל הישראלי בשני מישורים, המקומי ושל אופ"א, מבינים כי מכבי צריכה לשחק ברביעי הבא בגומלין באוסטריה, ולכן ישנו לחץ לתת למועדון החרגה.
5 צפייה בגלריה
 יורגוס דוניס
 יורגוס דוניס
תחושת פספוס. יורגוס דוניס
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
יעברו בדיקה נוספת היום. שחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
הבוקר השחקנים ייבדקו בפעם הרביעית בתוך שישה ימים, מה שגורם ללחץ גדול בקבוצה, זאת מאחר שבאימון המסכם לקראת זלצבורג הנדבקים אדוארדו גררו ודור תורג'מן התאמנו עם שאר הסגל. מאור קנדיל יחזור לסגל לגומלין, כך שבמכבי יוכלו לספוג עוד חמישה שחקנים חיוביים, במידה ויהיו כאלה בימים הקרובים, על מנת שהמשחק בזלצבורג ייצא לפועל.
במידה ובמשרד הבריאות יפתיעו את מכבי ולא יאפשרו לה להתאמן, והמשחק מול מכבי נתניה בשבת יידחה, הקבוצה עשויה לצאת בשלב מוקדם יותר לאוסטריה. "הבריאות זה הדבר הכי חשוב מבחינתי. הרבה אנשים נלחמים על חייהם בגלל הקורונה, חשוב שנישאר שליליים לקראת המשחק ברביעי, שאנחנו רוצים להילחם עליו", אמר המאמן יורגוס דוניס.

"נצא לאוסטריה כדי להילחם"

במכבי סיימו את המשחק בתחושת פספוס, זאת אחרי שלפני שריקת הפתיחה לא ממש האמינו כי יוכלו להוות יריב מול האלופה האוסטרית בשל ההרכב החסר. דוניס היה בעיקר עצבני על השופט האנגלי מייקל אוליבר ששרק לפנדל גבולי שגרם מתן בלטקסה. עם השריקה לפנדל צעק היווני לעבר השופט הרביעי: "תפעילו את ה-VAR", ומאוחר יותר הוסיף: "באנגליה זה בחיים לא היה פנדל".
אחרי המשחק הוסיף המאמן: "אני מכיר את הכדורגל האנגלי, שיחקתי שם. המגע הזה הוא לא פנדל. לא מבין איך שופט ברמה הזו נותן פנדל בכזו קלות. זה נתן לזלצבורג הזדמנות להרגיש נוח יותר והמשחק השתנה. אפשר להגיד שעשינו משחק טוב נגד קבוצה גדולה. אני גאה בשחקנים שלי ובעבודה שהם עשו, לא הפתיע אותי היכולת שלנו".
5 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
שחקני מכבי יורדים מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
דן ביטון
דן ביטון
שוב כבש. דן ביטון
(צילום: עוז מועלם)
למכבי נותרו פחות משבועיים (עד שישה באוקטובר) על מנת להתחזק בשחקנים זרים, שיוכלו להשתתף בשלב הבתים של הליגה האירופית, במקרה של הדחה מהצ'מפיונס. הסגר הנוכחי ומצב התחלואה הקשה בארץ מקשה על מכבי להנחית שחקנים, אולם יש הערכה כי בכל זאת מכבי תתחזק בשלושה זרים, זאת למרות שהפעם דוניס לא רצה להתחייב על כך.
דוניס סיפר כי בבוקר המשחק כשהתברר לו כי גררו חיובי לקורונה, הוא התאכזב מאוד כי בנה עליו לפתוח בהרכב. את מקומו תפס אילון אלמוג שבסופו של דבר בישל את השער לדן ביטון והציג יכולת טובה במחצית הראשונה. היווני החליט לבצע חילופים התקפיים על חשבון שחקנים הגנתיים, למרות הפיגור: "רציתי להעביר לשחקנים מסר שילחצו, איתי שכטר וטל בן חיים נתנו לנו אנרגיה. אנחנו צריכים להאמין. אנחנו צריכים להילחם כל המשחק. נצא לאוסטריה כדי להילחם, עם ביטחון וכדי לייצג את המועדון בדרך הכי טובה שאפשר".
5 צפייה בגלריה
דן ביטון
דן ביטון
אנרגיה מהספסל. ביטון עם איתי שכטר
(צילום: עוז מועלם)
מי שזכו למחמאות אחרי המשחק היו בעיקר השוער דניאל טננבאום שהציג יכולת טובה מאוד וגם דן ביטון שכבש שער שני ברציפות באירופה והציג יכולת טובה. "המשחק הזה היה בעיקר מסר לליגה. אלו שכבר קברו אותנו ראו שגם עם חצי הרכב אנחנו פייטרים ואיכותיים", אמר אחד משחקני מכבי. מי שכיוון ללא הפסקה וחיזק את השחקנים עם צעקות מהספסל היה שכטר, שגם פספס הזדמנות גדולה להשוות אחרי מסירה של בן חיים, שסיכם: "התוצאה לא טובה, אבל אני גאה בחברים שלי על הדרך שלהם, במיוחד אם מתחשבים בנסיבות".