חשש גדול בקרב שחקני מכבי תל אביב מפני הידבקויות נוספות, זאת לאחר שהבוקר (שלישי) הגיעו תוצאות הבדיקות שעברו השחקנים אתמול ושניים מהם (אדוארדו גררו ודור תורג'מן) נדבקו גם הם בנגיף הקורונה.
הסיבה? בניגוד לאימון הערב שהתקיים ביום ראשון, אותו הוחלט לדחות ל-21:00 בכדי להמתין לתוצאות הבדיקות, האימון אתמול החל בשעה 18:00, יחד עם גררו ותורג'מן והתנהל במגע מלא. זאת כאמור עוד לפני שנודע שהם נדבקו. כל זה שעות בודדות בלבד לפני המפגש מול אלופת אוסטריה רד בול זלצבורג (22:00).
5 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
מכבי ת"א תעלה בהרכב חסר מאוד
(צילום: אורן אהרוני)

"לקחו פה סיכון ברור", אמר אחד השחקנים. "להתחיל אימון אחרי שמתברר כי יש שבעה נדבקים, זה מסוכן. התחלנו אימון כשהיה לנו ברור שיש פה עוד נדבקים, ולא טעינו. נראה מה יהיה בבדיקות".
המשחק של מכבי תל אביב, שתוכנן להיערך בשבת הקרובה מול מכבי נתניה, יידחה ולא ברור אם משרד הבריאות יאשר לקבוצה להמשיך באימונים, בדיוק כמו במקרים של הפועל חדרה ובני סכנין. להבדיל מהן, בשורות האלופה נרשמו כבר 17 מקרים של הדבקות.
החשש במועדון הוא שבאחת הבדיקות שתתקיים בימים הקרובים יימצאו נדבקים נוספים. במקרה שיימצאו חמישה כאלה לא יתאפשר לקבוצה להשתתף במשחק הגומלין בזלצבורג, שכן נכון לעכשיו לאלופה הישראלית יש בסגל 17 שחקנים בריאים וההנחיה באופ"א הציבה מינימום של 13 שחקני סגל כדי לקיים משחקים.
5 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
יצטרך להסתדר עם מה שיש. יורגוס דוניס
(צילום: ראובן שוורץ)
השחקנים קיבלו ממנהל הקבוצה יואב זיו הודעה לגבי ההידבקות של גררו ותורג'מן כבר בשעות הלילה המאוחרות, אבל במועדון פירסמו הודעה לפיה התוצאות הגיעו רק בשעות הבוקר. גררו אף צייץ כי הוא נמצא חיובי ומחק זאת לאחר מכן. במכבי תל אביב הבהירו כי לא הייתה ברירה עם המתנה לבדיקות שהגיעו בשעת לילה מאוחרת, אלא לקיים אימון תוך נטילת סיכון, מאחר שהיה זה האימון האחרון לקראת המפגש הגורלי.
כאמור, 17 שחקני הסגל שעדיין עומדים לרשותו של יו דוניס לקראת המשחק הערב (22:00) מול רד בול זלצבורג יעברו בדיקות נוספות על פי מתווה אופ"א ודרישת משרד הבריאות. על הספסל בבלומפילד יישבו שישה שחקנים בלבד, לאחר שנכון לעכשיו יש תשעה שחקנים שנמצאו חיוביים בימים האחרונים.
5 צפייה בגלריה
אדוארדו גררו
אדוארדו גררו
השחקנים ידעו על ההידבקות של גררוכבר בלילה
(צילום: ראובן שוורץ)

כך הכל השתבש

השתלשלות האירועים הייתה מהירה ודרמטית. מהרגע בו הבינו במכבי תל אביב כי תמיר גלזר מחדרה, אחיו של דן גלזר שמתגורר עמו באותה הדירה, נמצא חיובי בבדיקת קורונה, הוחלט לשלוח את קשר האלופה לבדיקה ובה הוא נמצא שלילי. בעקבות זאת הוחלט לשתף את דן גלזר במשחק ביום רביעי האחרון נגד דינמו ברסט, משחק שבו הוא חגג בחיבוקים עם חבריו את העלייה לשלב הפלייאוף.
אחרי שגלזר נבדק שוב בסיום המשחק, הוא קיבל תוצאה חיובית, מה שהוביל את המועדון לבצע בדיקות לכל אנשי הקבוצה עוד באותו יום ולמחרת הגיעו התשובות. כל השחקנים נמצאו שליליים. במכבי נשמו לרווחה, אבל עדיין היו דרוכים לקראת הבדיקה המחויבת לפי מתווה אופ"א, 48 שעות לפני משחק במסגרת האירופית.
5 צפייה בגלריה
דן גלזר
דן גלזר
הכל התחיל במשפחה שלו. דן גלזר
(צילום: ראובן שוורץ)
במקביל שינתה מכבי תל אביב את כל סדר היום שלה וההכנות למשחק מול רד בול זלצבורג. שחקנים לא הורשו להיכנס לחדרי ההלבשה, למקלחות או לחדר הכושר, הוגברה ההקפדה על עטית מסכות והאימונים התנהלו ללא מגע. כל זה לא עזר ושלשום התבררה גודל המכה: בנוסף לגלזר נדבקו עוד שישה שחקנים (יונתן כהן, דור פרץ, אבי ריקן, ניק בלקמן, אנריק סאבוריט ודניאל פרץ), כמו גם שבעה אנשי צוות.
אימון הערב ביום, שאמור היה להתחיל ב-18:30, נפתח כאמור כמעט שלוש שעות מאוחר יותר. שחקנים שנמצאו שליליים בבדיקה הוזעקו לקריית שלום ברגע האחרון, ודוניס ניסה לשמור על מסגרת אימון ראויה. "עד שהגענו לאימון לא ידענו מי חיובי ומי לא, סיפרו לנו על זהות הנדבקים אחרי תחילת האימון בלבד", סיפר אחד השחקנים.
5 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
דן ביטון ואיתי שכטר. משימה מאתגרת
(צילום: ראובן שוורץ)
דוניס מודע לקשיים שעומדים בפני קבוצתו, אבל אמר באופן ישיר: "אנחנו יודעים שזו לא ההכנה הכי טובה. היה בלגן ביומיים-שלושה האחרונים. אנחנו יודעים את הכללים וצריכים לפעול לפיהם. אנחנו צריכים להיות מוכנים להיאבק על המשחק. אני לא פה כדי למצוא תירוצים. אלה דברים שקורים. יש לנו מספיק שחקנים שיכולים לשחק, ואני מקווה שנוכל לעלות עם ההרכב החזק ביותר".
בשל האילוצים והאווירה הקשה בקבוצה, ויתר המאמן על מה שאמור היה להיות אימון טקטי, והשחקנים מצאו את עצמם בעיקר רצים ומשתתפים בתרגול קליל של טניס-רגל, בלי שום הכנה לקראת המשחק מול אחת הקבוצות הפוריות באירופה. "זו הייתה החלטה שלי לעשות אימון שחרור בלבד", הסביר דוניס. "היה חשוב שהשחקנים יירגעו בבית ויוכלו להתאפס. הכנו את תוכנית המשחק וכולם מוכנים להיאבק על כל כדור ולתת הכל כדי להשיג תוצאה טובה".