אין רגע דל בהפועל ת"א: מיד אחרי שהדירקטוריון מינה את אודליה פרידמן (52) למנכ"לית המועדון, פרצה סערה בנוגע למידת התאמתה לתפקיד.
מתנגדיה ציינו את חוסר הניסיון של פרידמן בניהול ספורט, ובעיקר את הרקורד שלה כמנכ"לית תיאטרון הבימה: לאחר שהתיאטרון הלאומי נקלע לחובות הנאמדים ב-72 מיליון שקל, מונו לו נאמנים וסמכויותיה נשללו. לאחר מכן אף הוחלפה בידי נעם סמל. פרידמן, בעלת תואר ראשון בחשבונאות מהמכללה למינהל, שימשה עשר שנים בתפקיד סמנכ"לית הכספים של הבימה ו-15 שנים כמנכ"לית. כיום היא יו"ר עמותת "כ"ן - כוח נשי למנהיגות".
2 צפייה בגלריה
אודליה פרידמן
אודליה פרידמן
אודליה פרידמן
(צילום: דנה קופל)
מיד לאחר ההודעה על המינוי שלח מנכ"ל פורום יוצרות ויוצרי התיאטרון, שי ניב, מכתב לאחד מבעלי הקבוצה, זאב גרינברג, תחת הכותרת: "גול עצמי של מועדון מפואר". ניב כתב: "נאמני הבימה כתבו בינואר האחרון כי הם רואים בפרידמן ובחבריה להנהלה כמי שאחראים לכלל החובות, ההפסדים והנזקים שנגרמו לתיאטרון בתקופת ניהולם. מאחורי הדברים המתוארים נותרו יוצרים, עובדים וספקים ללא תשלום על עבודתם. בעוד היוצרים מחפשים אופק על רקע התנהלות התיאטרון, מתיישבת לה דווקא הגברת פרידמן על כס הנהלה חדש. עבורנו זו יריקה בפרצוף. אבל עבורכם, כמו שקוראים לזה בכדורגל, זה סתם גול עצמי".
גרינברג אישר כי קיבל את המכתב: "דיברנו על הנושאים האלה רבות, אני חושב שקיבלנו החלטה מצוינת". פרידמן מסרה אתמול כי היא "לא מעוניינת להגיב" למכתב של מנכ"ל פורום היוצרים, אך לפני מספר חודשים השיבה לטענות הנאמנים כלפי תפקודה בהבימה: "הנאמנים בחרו לצאת למסע דיג פסול וחובק כל, בניסיון לדוג אשמים ואחראים למצבו הפיננסי של התיאטרון, מתוך תקווה כי שמא כך יעלה בחכתם דג שמן אשר ניתן באמצעותו או באמצעות הגורם המבטח מטעמו להעשיר את מרכולתם".
2 צפייה בגלריה
שרון ניסנוב וזאב גרינברג בדיון
שרון ניסנוב וזאב גרינברג בדיון
שרון ניסנוב וזאב גרינברג. יקחו אחורה?
(צילום: עוז מועלם)
באשר לחוסר ניסיונה בניהול ספורט, נשמעים קולות שונים בקרב הבעלים. "היא לא תנהל את העניין המקצועי, אין פה קשר לכדורגל, אין כוונה של הבעלים לזוז הצידה", הסביר אחד מהם, בעוד בהודעת המועדון טען גרינברג: "מרגע מינויה, החליטו כל הבעלים לקחת צעד אחורה ולאפשר לה לנהל את המועדון בצורה מקצועית. היעד העיקרי שהגדיר הדירקטוריון למנכ"לית הנכנסת הוא מציאת רוכש ראוי למועדון".
לפי הגדרת התפקיד, פרידמן תהיה אחראית על מחלקת הנוער, גיוס ספונסרים, שיווק, קשרים עם גופים חיצוניים, ניהול עובדים וקשרים מול ההתאחדות והמינהלת. "אני נרגשת להצטרף לפרויקט המאתגר בהפועל ת"א", אמרה פרידמן. "ענף התיאטרון, שבו רכשתי את ניסיוני הניהולי, מקביל במגוון תחומים לעולם הכדורגל".