בנבחרת ישראל נושמים לרווחה. בסבב הבדיקות שנעשה לכלל שחקני הסגל, רק הבלם לואי טהא נמצא חיובי לנגיף. מטעמי זהירות בעקבות ההידבקות בהפועל באר שבע ומאחר שחש בתסמינים, הוחלט שהוא לא ישתתף באימון אתמול (שלישי).
בינתיים בנבחרת מקפידים על זהירות יתרה: כל שחקן לבד בחדרו, לא משתמשים בחדרי ההלבשה ובמקלחות, ובכל יציאה למגרש האימונים יוצאים שלושה אוטובוסים על מנת למנוע התקהלות שחקנים. המשמעות של התוצאות בסבב הבדיקות הוא שכל שחקני הסגל, מלבד טהא כמובן, יוכלו לקחת חלק במפגש מחר, גם אם עד לשריקת הפתיחה יראו תסמינים.
3 צפייה בגלריה
לואי טהא
לואי טהא
היחיד שנדבק. לואי טהא
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
עוד לפני החדשות הטובות, שרר לא מעט מתח במחנה הישראלי בהמתנה לתוצאות. אחת הסיבות הייתה מנור סולומון, שנמצא פעמיים שלילי בבדיקות באוקראינה, ובנבחרת חששו מנדבקים שיגרמו לשינויים בהרכב ברגע האחרון.
המאמן וילי רוטנשטיינר מקווה שמחר (21:45) מול סקוטלנד ניר ביטון יפתח בהרכב שלו במרכז ההגנה, זאת אחרי ששחקן סלטיק הצליח להשלים אימון. אולם בכל מקרה רק אחרי האימון המסכם הערב בהאמפדן פארק יקבלו השניים החלטה משותפת.
ביטון נפצע במשחק פלייאוף הליגה האירופית של סלטיק מול סראייבו וההערכה המוקדמת של מאמנו ניל לנון הייתה כי ייעדר לפחות שלושה שבועות, אולם בנבחרת הוחלט לזמנו בכל זאת, ובימים האחרונים עובדים אנשי הצוות המקצועי על מנת להכשיר את הקרסול הנפוח שלו.
3 צפייה בגלריה
ניר ביטון ואלי דסה מתחממים
ניר ביטון ואלי דסה מתחממים
רק אחרי האימון המסכם יוחלט האם יהיה בהרכב. ביטון
(צילום: ראובן שוורץ)
מאחר שקיים אמש אימון מלא, ההערכה היא כי יוכל לפתוח יחד עם חאתם אל-חמיד ואיתן טיבי כשלישיית בלמים. "זו בשורה מצוינת", אמרו בנבחרת. "מאחר ויש גם חמישה חילופים, הסיכון לא כזה גדול".
ישנה התלבטות בין סאן מנחם לג'ואל אבו-חנא בעמדת המגן השמאלי, אייל גולסה מועדף בשלב הזה על פני נטע לביא, אולם באימון המסכם הערב יתורגל ההרכב הסופי.
3 צפייה בגלריה
ג'ואל אבו חנא וניר ביטון
ג'ואל אבו חנא וניר ביטון
עשוי לפתוח כמגן שמאלי. ג'ואל אבו חנא עם ניר ביטון באימון
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
מאחר שהנבחרת לא יכולה לצאת החוצה, מעבר לקור והגשם בגלזגו, רוטנשטיינר מנצל את השהייה הארוכה במלון לאספות טקטיות רבות ולשיחות אישיות עם שחקנים. "שאף אחד לא יחשוב על היורו, רק על המשחק מול סקוטלנד ואח"כ נוכל להמשיך הלאה", אמר המאמן האוסטרי לשחקניו.
פורסם לראשונה: 06:13, 07.10.20