לאפו אלקן, היהודי-איטלקי, מיורשיה של אימפריית פיאט, השיק מיזם חדשני במסגרת הקרן הפילנטרופית שלו, לאפס, אליו חברו נבחרות הכדורגל של ישראל, איטליה ופורטוגל, במטרה לסייע ברכישת סלי מזון עבור משפחות שמצבן הכלכלי הורע בעקבות משבר הקורונה. פרטי המיזם והצירוף של נבחרת ישראל נחשפו ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet.
שחקני שלוש הנבחרות הצטלמו כאשר כף ידם צבועה בגווני דגלי הלאום של כל אחת מהמדינות ומעבר לתרומה שכל אחת מהן תשיא, יקראו השחקנים וההתאחדויות במגוון ערוצים לכל מי שיש בידו לסייע, לתרום לטובת מי שזקוקים לכך. מלבד השתתפותם בקידום המיזם בתקופה הקרובה, תרמו שחקני נבחרת ישראל סכום של כ-30 אלף שקל לטובת הקרן.
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
הצטרפה למיזם. נבחרת ישראל
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
שחקני הנבחרת בצילום למיזם של לאקו אלקן
שחקני הנבחרת בצילום למיזם של לאקו אלקן
שחקני הנבחרת בצילום למיזם של לאפו אלקן
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל: "נבחרות ישראל וההתאחדות לכדורגל נרתמו מיד למיזם הייחודי וההכרחי שהוביל לאפו אלקן. גם אם האוהדים לא אתנו באצטדיונים בימים האלה, הם תמיד קרובים ללבנו וזאת הזדמנות יוצאת דופן לסייע ככל האפשר. חדר ההלבשה של נבחרות ישראל הוא דוגמה נפלאה לפסיפס ממנו מורכבת החברה הישראלית. האחדות והערבות ההדדית שמאפיינות אותו, הן הבסיס שיבטיח את הצלחת המיזם ברמה המקומית והבין-לאומית".
אלקן עצמו אמר: "הצורך לדאוג לחלשים שבינינו הוא חובה מוסרית וחברתית. חובה שאני באופן אישי מחויב לה. מצב החירום שאנו חיים בו כיום מוכיח את הצורך להתאחד כדי להילחם יחד. האחדות היא משאב עיקרי במאבק בעוני שהולך וגדל לצערנו מידי יום. כל מי שיכול חייב לפעול בכל אמצעי כדי לתמוך באלו שהמזל פחות האיר להם פנים. אני שמח מאוד שההתאחדות לכדורגל בישראל הצטרפה למיזם יחד עם התאחדויות הכדורגל באיטליה ופורטוגל, ולהערכתי נבחרות נוספות יצטרפו בקרוב למיזם. חשתי שנבחרת ישראל וההתאחדות לכדורגל פעלו מכל הלב, בתשוקה, באהבה ובסולידריות שמאפיינים את ישראל, והתגייסו מיד לסייע ולהוביל את המהלך".
3 צפייה בגלריה
לאפו אלקן
לאפו אלקן
לאפו אלקן
(צילום: יובל חן)