כדורגלן מכבי פתח תקווה אבדיאל ארויו הגיב לראשונה על ההערה הגזענית של שלמה כלפיו ביום שבת האחרון. בסוף השבוע, במהלך שידור המשחק מול הפועל חיפה ולאחר שארויו ביצע פעולה שלא מצאה חן בעיניו, הוא אמר: "שילך הביתה לאכול בננות".
הפרשן ספג ביקורת קשה מההתאחדות הפנמית, כמו גם שגרירת פנמה בישראל אדיס אורייטה, והערב (שני) השחקן עצמו פירסם פוסט ארוך על המקרה ועל מה שעבר עליו בימים האחרונים.
2 צפייה בגלריה
אבדיאל ארויו
אבדיאל ארויו
אבדיאל ארויו במדי נבחרת פנמה
(צילום: AP)
"ביום שבת האחרון, בזמן ששיחקתי במדי הקבוצה שלי מכבי פתח תקווה, אחד הפרשנים בערוץ ששידר את המשחק התייחס אליי בצורה גזענית ומפלה", פתח ארויו את הפוסט. "לקחתי כמה ימים עם עצמי כדי לחשוב איך להגיב למקרה. זה גורם לי עצב וכאב שבתקופה כזו מיוחדת, כשהעולם כולו נלחם במגפה ששינתה את החיים של כל בני האדם, אנחנו עדיין צריכים לשמוע כל מיני תגובות כאלו".
"אני לא לוקח את זה באופן אישי", הוא המשיך. "מילים, כמו גם מעשים, אומרים הרבה על מי שאומר או עושה אותם. הדרך היחידה להילחם במצב כזה ולגרום לעולם להיות מקום יותר טוב הוא על ידי חינוך, כך לימדו אותי בבית".
"אני רוצה להודות לכל מי ששלח הודעות תמיכה והזדהות. ישראל הראתה שלא צריך לשפוט את כולם בגלל אדם אחד. הם פתחו לי את הדלת וגרמו לי להרגיש בבית. בעולם כבר הסיקו מסקנות בגלל מה שקרה והתבטאו בעניין. כל מה שנשאר עבורי הוא להמשיך להישאר ממוקד כדי להשתפר ולעשות היסטוריה עם המועדון".
2 צפייה בגלריה
שלמה שרף
שלמה שרף
"לא צריך לשפוט את כולם בגלל אדם אחד". ארויו על שרף
(צילום: אורן אהרוני)
אחד הדברים שסיבכו את הסיטואציה אף יותר הייתה התגובה של שרף לאחר המעשה. שרף אמר ל-ynet כי "זה לא גזענות. אמרתי שייסע הביתה לאכול בננות. אם הייתי שולח אותך לאכול חמין זו גזענות? את הגזענות תחפשו במקום אחר, תחפשו בממשלה, לא אצלי".
גם בקבוצתו של השחקן לא חסכו ביקורת משרף. "מועדון מכבי פתח תקווה מוקיע כל אמירה והתבטאות גזענית כלפי כל שחקן בקבוצה בפרט וכל אדם בכלל", נאמר בהודעה שהוציאה פ"ת, "כבוד הדדי והתייחסות מכבדת איש לרעהו היא ערך עליון ומצפן מוסרי".