דרמה גדולה בבית וגן. "תהיה רעידת אדמה בבית"ר ירושלים, זה לא משהו שנעבור עליו על סדר היום". כך אמר אתמול בעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג, כשירד לחדרי ההלבשה, אחרי אחד ההפסדים המביכים של קבוצה ישראלית באירופה - 2:0 לטאוטה האלבנית. אמר וקיים. הבוקר (שישי) הודיעה בית"ר על פיטוריו של המאמן רוני לוי. כשעה לאחר מכן ביקש המנהל המקצועי יוסי בניון לעזוב את תפקידו - ונענה בחיוב.
כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, ההצהרה של חוגג הייתה, כאמור, מיועדת לכיוונם של השניים. לוי, שרק בזכות ההתעקשות של המנהל המקצועי בניון והעובדה כי החזיק בחוזה לעונה הבאה ללא אפשרות פיצוי, הושאר על-ידי הבעלים. אולם, חוגג כעת הבין שעשה טעות.
4 צפייה בגלריה
רוני לוי על הספסל
רוני לוי על הספסל
שילם את מחיר ההשפלה. לוי
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
משה חוגג ויוסי בניון
משה חוגג ויוסי בניון
הבטיח וקיים. חוגג
(צילום: ראובן שוורץ)

4 צפייה בגלריה
יוסי בניון מגיע לאימון בית"ר
יוסי בניון מגיע לאימון בית"ר
החליט ללכת בעקבות לוי. בניון
(צילום: אוהד צויגנברג)
"אני רוצה להודות לכולם על ההזדמנות הגדולה שקיבלתי - להיות חלק מבית"ר ירושלים - ומאחל לקבוצה בהצלחה בהמשך", אמר בניון לאחר החלטתו.
בניון אמנם החליט לעזוב בשל ההחלטה של חוגג לפטר את לוי ולהתערב מקצועית בעבודתו, אבל ההחלטה הסתמנה לאורך הקיץ. הוא הודיע לחוגג בטלפון על עזיבתו ושלח הודעת טקסט לשחקנים.
עוד לפני כן ספג המנהל המקצועי אש מגורם במועדון: "בניון קיבל צ'אנס בבית"ר, את החופש לעשות מה שהוא רוצה. חוגג זז הצידה, אלי אוחנה לא מעורב בעניינים מקצועיים, ולכן הגיע הזמן שיספק הסברים. איפה הערך המוסף? גם שחקני הרכש החדשים, אוראל דגני ואורן ביטון, כל אחד מהם תרם שער לאלבנים".
4 צפייה בגלריה
שי ברדה חוגג
שי ברדה חוגג
המועמד המוביל להחליף את לוי. ברדה
(צילום: עוז מועלם)

השחקנים נקנסו בעקבות ההשפלה

בעונה שעברה בית"ר זכתה אמנם בגביע הטוטו והגיעה למקום השלישי, אבל לא הייתה פקטור במאבק האליפות וסיימה 28 נקודות אחרי מכבי ת"א. אז נכון שבית"ר לא נבנתה על ידי בניון בצורה נכונה ומאוזנת, אבל עדיין מדובר בפער אסטרונומי. הקבוצה כבשה 51 שערים, 22 פחות ממכבי חיפה, וספגה 35 פעמים, 25 יותר מהאלופה.
שי ברדה הוא המועמד המוביל כעת להתמנות למאמן במקום רוני לוי. גם סלובודן דראפיץ', שעבד יחד עם ברדה במכבי נתניה בארבע השנים האחרונות ומאמן מכבי חיפה לשעבר מרקו בלבול, הוצעו למועדון. דראפיץ' אימן בעבר את בית"ר ומכיר היטב את המערכת. מי שיעמוד על הקווים ביום ראשון מול הפועל חיפה הוא מאמן קבוצת הנוער, יוסי מזרחי.
השחקנים עצמם לא נותרו חסינים ונקנסו על-ידי בית"ר. בתגובה, הגיב ארגון השחקנים בחומרה והודיע חד משמעית כי זהו מהלך פסול. מושיקו מישאלוף, מנכ״ל ארגון שחקני הכדורגל: "צר לנו על ההפסד של הקבוצה, לבנו איתכם, אך לא נאפשר לקנוס שחקנים על רקע מקצועי. יש תקנון וכל בעלי הקבוצות מחויבים לפעול על פיו".
פורסם לראשונה: 06:27, 28.08.20