רק ביום שני האחרון הודיעה הנהלת הפועל תל אביב כי כלל השחקנים והעובדים יצאו לחל"ת, החל מה-25 בספטמבר, התאריך בו הסגר נכנס לתוקפו והוקפאו האימונים, ועד לחזרה לפעילות. החלטה זו של המועדון נלקחה יומיים לפני שחזרה ההרשאה לאימונים בליגת העל.
ארגון השחקנים כבר פנה למועדון בבקשה לבטל את המעשה מיד לאחר ההודעה עליו: "דרך התקשורת, הודעו עובדי הקבוצה שהם יוצאים לחל"ת. למרות שההודעה בוטלה זמן קצר לאחר מכן, קיזוז משכר ספטמבר בוצע שלא כדין, קרי: לשיטתכם הם היו 3 שבועות בחל"ת, רק לא ידעו שהם בחל"ת. בתקופה זו מדי יום השחקנים ביצעו אימונים בזום, באופן סדור, והתאמנו לפי דרישותיכם". כתבו יו"ר הארגון ניר אלון והמנכ"ל מושיקו מישאלוף. כעת, פנה הארגון לבית הדין והכריז על סכסוך עבודה במועדון.
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א מאוכזבים
שחקני הפועל ת"א מאוכזבים
הצרות ממשיכות. הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
בעלי הפועל ת"א איציק ושרון ניסנוב
בעלי הפועל ת"א איציק ושרון ניסנוב
הארגון זועם על ההתנהלות. האחים ניסנוב
(צילום: ראובן שוורץ)
בהודעה על התביעה שהגיש הארגון, נכתב כי מטרתה "למנוע קיצוץ בשכרם של שחקני הפועל ת"א לחודש ספטמבר, לשחרר כספים (באמצעות הרשות לבקרת תקציבים) לתשלום הפרשי השכר להם זכאים השחקנים ולבטל את החלטת המועדון להוציאם לחל"ת באופן רטרואקטיבי". במכתב הודגש כי ההודעה על היציאה לחל"ת הופצה דווקא ביום בו קיבלו הקבוצות את הבשורה על חזרה לאימונים.
עוד נאמר, כי בתאריכים בהם מתוכנן להתבצע הקיצוץ, השחקנים התבקשו להתאמן על פי ההוראות ולבקשת המועדון, ואף נאמר להם שמי שלא יעשה כן ייקנס. ניר אלון: "פגיעה בשכר השחקנים והוצאתם לחל"ת באופן רטרואקטיבי היא צעד בלתי אנושי, במיוחד בימים אלו בהם השחקנים חרדים לעתיד הכלכלי שלהם ושל משפחותיהם. לכן ביקשנו מבית הדין לעבודה למנוע את הפגיעה הלא-חוקית בשחקנים. נעמוד כחומה בצורה מול הלנות שכר והפרה בוטה של חוזי השחקנים".