הפועל תל אביב הודיעה כי תוציא את השחקנים ועובדי המועדון לתקופת חל"ת, שתחל בצורה רטרואקטיבית מרגע הפסקת האימונים - 25 בספטמבר, ותימשך עד לרגע שהאימונים יחודשו. האדומים מצטרפים לרשימת קבוצות בליגת העל שכבר הוציאו לחל"ת עובדים ושחקנים: מכבי פתח תקווה, הפועל כפ"ס, הפועל חדרה ובני סכנין, ולמעשה זה המועדון הגדול הראשון שמחליט לבצע מהלך כזה.
"כמועדון, לא רצינו להגיע למצב הזה, אבל לא נותרה לנו כל ברירה. הממשלה לא העבירה עד היום סכום כלשהו עבור תמיכות שהובטחו על ידי שריה - ובכך, לא מאפשרת את קיומו של ספורט מקצועני", מסרו מהמועדון. "אין הכנסות למועדוני הכדורגל, פעילות הענף הופסקה ונפגעה אנושות ע״י הממשלה - שככל הנראה אינה מעוניינת בהמשך קיומו של הכדורגל המקצועני. כולנו תקווה כי יימצא פתרון יעיל להחזרת הכדורגל במתווה כזה או אחר - וכולנו נשוב למגרשים במהרה".
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א מאוכזבים
שחקני הפועל ת"א מאוכזבים
מועדון נוסף בדרך לחל"ת. הפועל ת"א
(צילום: ראובן שוורץ)
מועד החזרה לאימונים, כאמור, עדיין לא נקבע ואין תאריך שהוגדר לסיום ההקפאה. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו התראיין אמש לאולפן ynet ואמר כי הכוונה היא להחזיר את הקבוצות לפעילות בשבוע הבא, יחד עם פתיחת גני הילדים.
מוקדם יותר היום שלחו הקפטנים של קבוצות הליגה מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין, ובו הם מבקשים לחזור להתאמן ב-14 באוקטובר, תאריך שנקבע עמם מראש. "אנחנו, הקפטנים של קבוצות ליגת העל בכדורגל, מבקשים מכם היום דבר פשוט: שתנהגו בנו לפי אותן אמות מידה שאתם תובעים מאיתנו. שתהיו מקצועיים, שתיקחו החלטות בשיקול דעת – כי הן משפיעות גם על אחרים", נכתב, "שתובילו ותבצעו בחירות אמיצות – גם כשקשה. שתשאו באחריות, ותביאו בחשבון את ההשלכות של מעשיכם. אימוני הכדורגל בישראל מושבתים זה שלושה שבועות. בנקודת הזמן הזו, המשך המצב משמעו ריסוק עונת הכדורגל".
2 צפייה בגלריה
הקפטנים מבקשים לחזור לפעילות
הקפטנים מבקשים לחזור לפעילות
הקפטנים מבקשים לחזור לפעילות
(צילום: ארגון השחקנים)
גם ראשי מינהלות הליגה בכדורסל ובכדורגל פנו לנתניהו, בדגש על החזרת האימונים ביום רביעי הקרוב. במכתב ששלחו שמואל פרנקל וארז כלפון נאמר: "במהלך השיחות שהתקיימו בשבועיים האחרונים הובטח כי ענפי הספורט המקצועניים יהיו הראשונים שישובו לפעילות אימונים עם תום הסגר, ב-14 באוקטובר, ויקיימו משחקים בחלוף שבועיים ממועד זה. במידה שאישור החזרה לפעילות יתעכב, בניגוד לסיכומים בעל פה, יוביל הדבר להוצאת אלפי עובדים לחל"ת, לקריסה כלכלית של הקבוצות ולנזקים בלתי הפיכים לענפי הספורט המובילים בישראל".
במקביל, במכבי חיפה החלו מחנה אימון בן שמונה ימים בסרביה, על מנת לשמור על השחקנים בכושר. בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג, שהורה לקבוצתו להתאמן בשבוע שעבר בניגוד להנחיות הבכירים, חזר בו והודיע שיחכה לחזרה רשמית על מנת לחדש פעילות, אולם אמר שימתין עד יום רביעי הקרוב, ה-14 באוקטובר.