נבחרת ישראל לא תקדים את טיסתה לסקוטלנד ותצא בעוד 9 ימים למפגש ב-8 באוקטובר בחצי גמר פלייאוף היורו בגלזגו. מעבר לכך שהשחקנים של מכבי תל אביב המשתייכים לסגל ונדבקו בקורונה לא יכולים לצאת מביתם בימים הקרובים (רק דור פרץ נחשב מביניהם לשחקן הרכב), המאמן וילי רוטנשטיינר יקיים אימונים בבית הנבחרות בשפיים עם חלק מהמוזמנים שאינם נמצאים במסגרת.
למעט פרץ ואיתן טיבי (שמתאמן במכבי ת"א), שאר שחקני ההרכב בנבחרת הם לגיונרים. לאור התחלואה הגבוהה, המטרה תהיה להרכיב סגל רחב ככל הניתן על מנת להיערך למצב של הדבקה.
4 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)
יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון: "המשחק המכריע של נבחרת ישראל מול סקוטלנד מצריך היערכות מיוחדת לנוכח עצירת האימונים בליגת העל, ונפעל מול כל הגורמים האפשריים כאן להחרגת סגל ישראלי מקומי רחב, שיוכל להתאמן כראוי לקראת המשימה הלאומית. הערכנו שעונת 2020/21 תזמן קשיים ונערכנו בהתאם".
החל מהיום ב-14:00 ייעצרו לאלתר הפעילויות בליגות הכדורגל והכדורסל. אתמול (חמישי) התקיימו עדיין מחזור בליגה הלאומית בכדורגל ומשחקי גביע ווינר בכדורסל, אבל המסך יירד החל מהצהריים למשך 16 ימי הסגר המלא וייתכן שאף יותר בכפוף להחלטת הממשלה.
4 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
"המשחק מול סקוטלנד מצריך היערכות מיוחדת". אורן חסון
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
אם לא תינתן אפשרות להשיב את האימונים, הליגה תשוב רק בנובמבר. במקרה כזה הליגה תקוצר מ-36 מחזורים ל-33. הליגות הנמוכות, שאמורות היו להיפתח במהלך אוקטובר, יידחו גם הן לפחות בשבועיים, כמו גם ליגות הנוער והילדים. כמו כן, הוחלט כי שופטי הכדורגל ייצאו לחל"ת בתקופת הסגר.
אחרי ששר התרבות והספורט, חילי טרופר ויו"ר ההתאחדות אורן חסון, שהתבקש להשיב מיידית לאופ"א לגבי המשך הפעילות של הכדורגל הישראלי באירופה, הצליחו להניב את המשך קיום הפעילות הבינלאומית בכדורגל ובכדורסל, ימשיכו הקבוצות המשחקות באירופה להתאמן. הדבר כבר עורר ביקורת מצד קבוצות אחרות בטענה לחוסר ספורטיביות.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
קבוצות שמשחקות באירופה יוכלו להמשיך להתאמן כרגיל תחת מתווה בידוד מלא של השחקנים והמאמנים. הן יוכלו לטוס לחו"ל תחת מתווה אופ"א, המחייב ביצוע בדיקות קורונה ויציאה לחו"ל באמצעות מטוסים פרטיים בלבד. קבוצות שצריכות להיכנס לישראל, כמו גם צוותי שופטים ואחרים, יקבלו אישור מיוחד לכך.
בכדורגל למשל תוכל מכבי תל אביב להמשיך להתאמן גם במהלך הסגר ותמריא ביום שני לגומלין בזלצבורגץ לאחר מכן היא תמשיך להתאמן לקראת שלב הבתים של הליגה האירופית. גם הפועל באר שבע ומכבי חיפה יורשו להתאמן ולשחק בשבוע הבא בלונדון ובמושבה.
4 צפייה בגלריה
שרי מאוכזב
שרי מאוכזב
גם מכבי חיפה תמשיך להתאמן
(צילום: ראובן שוורץ)
יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון פנה למשרד הבריאות בבקשה לקבל לפחות בנושא האימונים החרגה, אבל הדיון בנושא יתקיים רק לאחר יום הכיפורים. אם הקבוצות לא יקבלו אישור להתאמן, המשמעות תהיה גדולה: עיכוב של שבועיים בחזרה של הליגה, תקופת זמן שתינתן כהתאקלמות אחרי השבתת האימונים (בני סכנין והפועל חדרה מושבתות כבר שבועיים), הליגה תתקצר ל-33 מחזורים ומכבי תל אביב למשל תמצא את עצמה משחקת שלושה משחקים בשבוע בשל השתתפותה בשלב הבתים.
נושא מהותי נוסף הוא אפשרות צירופם של זרים לקבוצות. זאת, מאחר שלא ברור עדיין מה יהיה הסטטוס של נתב"ג וגם נושא זה ייבחן מול משרד הבריאות אחרי יום הכיפורים. למכבי ת"א למשל נותרו עשרה ימים בלבד להחתמת שחקן חיזוק שיוכל לשחק עם הקבוצה באירופה.