"השופט ארז פפיר לקח מאיתנו את האפשרות לזכות בגביע, זו החלטה שתלך איתנו לכל החיים, איך אפשר לקבל החלטה כזו בגמר? זה להרוס מועדון שלם". כך אמר ניר קלינגר הזועם לאחר ההפסד הדרמטי בהארכה של הפועל תל אביב למכבי תל אביב (2:1) בגמר גביע המדינה.
"ואז, כשכולי בשיא העצבים, בסערת רגשות, הקהל של מכבי ת"א, זה שגרמתי לו לאושר גדול כשחקן, זה שהקרבתי את גופי בשבילם, שחלקם בכלל לא נולד בזמן שהבאתי להם תארים, צועקים לי באחד הרגעים הכי קשים שלי כמאמן, 'קלינגר לא רואה'. במה אתם מנסים לפגוע? בדבר הכי נמוך, אז לא שלטתי בעצמי", המשיך קלינגר שהורחק אחרי שעשה תנועות מגונות לעבר אוהדי מכבי ת"א והשתולל בעקבות ביטול השער של פפיר.
6 צפייה בגלריה
הבלגן בגמר הגביע
הבלגן בגמר הגביע
ניר קלינגר משתולל
(צילום: אורן אהרוני)
6 צפייה בגלריה
הבלגן בגמר הגביע
הבלגן בגמר הגביע
הבלגן בגמר הגביע
(צילום: אורן אהרוני)
גם עוזרו של קלינגר, סלים טועמה, עשה תנועות מגונות לעבר הקהל. שניהם יעמדו לדין משמעתי בהתאחדות, כאשר קלינגר צפוי לספוג עונש כבד. טועמה הסביר את התנהגותו לגורמים במועדון: "במשך כל המשחק אוהדי מכבי ת"א צועקים 'טועמה מחבל, טועמה מחבל'. לא שמעתי את הכרוז עושה עם זה משהו, איך לא עצרו את המשחק? זה נהיה כבר שגרה שצועקים לי, אז גם לי יש את הגבול שלי, בטח שאני בטירוף אחרי שפסלו לנו שער חוקי במאה אחוז".
אחד מהבעלים של הקבוצה, שרון ניסנוב, היה נסער בסיום: "לא יכול להיות שפסלו שער חוקי שלנו. לא הייתה שום עבירה של אייזן על פרץ, זה מסוג ההחלטות שיכולות להרוס לכולנו הכל. היה פה שער חוקי, זה היה ברור. קלינגר? אמוציות". בהנהלת הפועל גם זעמו על הקהל בצהוב: "איך יכול להיות שלא עצרו את המשחק בעקבות הקריאות נגד טועמה? יושב שם נשיא המדינה ושר הספורט, זה משחק שהיה צריך להיפסק, עם כל הכבוד להנהלה האירופית של מכבי".
6 צפייה בגלריה
סלים טועמה
סלים טועמה
סלים טועמה עושה תנועה מגונה לאוהדי מכבי
(צילום מסך)
קלינגר וטועמה בחרו שלא לקבל את המדליות על המקום השני, חלק משחקני הפועל, בהם איאד אבו-עביד, ירדו לחדר ההלבשה עוד לפני טקס המדליות של מכבי ת"א ולקראת הנפת הגביע כל הקבוצה ירדה לחדר ההלבשה. שי אייזן, שכבש את שער השוויון עמוק בתוך ההארכה ומיד לאחר מכן הורחק בשל העבירה על פרץ, לא הפסיק לבכות. אושר דוידה ניגש לשופט פפיר ואמר לו: "זו החלטה שתלווה אותך כל חייך". שחקן בהפועל אמר: "עשינו בית ספר למכבי עד לשער השוויון שלהם. הפעם הראשונה שהם איימו על השער שלנו הייתה בדקה ה-73, הקבוצה הקטנה מול כל המיליונים שלהם. פפיר הרס לנו עונה שלמה". פפיר עצמו סירב להגיב בסיום המשחק.
דן איינבינדר שיתף את תחושותיו: "לא יודע אם יש יותר אכזרי ממה שעברנו. ראיתי את אייזן יושב ובוכה בחדר ההלבשה, שחקן צעיר שכבש בשניות הסיום ועוד מקבל אדום. לא נכנס להחלטה האם היה אדום או עבירה, הכאב אותו כאב. עד לנגיחה של יונתן כהן מכבי הייתה עם אפס הזדמנויות".
על התנהגות צוות המאמנים שלו: "יש הרבה חבר'ה שהיו על המגרש שיש להם אופי של ווינרים, הם ניסו לגונן עלינו כשחקנים. חלק מהמשחק זה אמוציות, דרבי, 30 אלף איש, קל לשפוט מבחוץ. צריכים להבין את הסיטואציה. לפעמים אמוציות משתלטות וצריכים לדעת לנשום". על הקריאות הגזעניות נגד טועמה: "אנחנו צריכים להיות מעל הסיטואציה, זה לא רגע קל".
6 צפייה בגלריה
ייני מול איינבינדר
ייני מול איינבינדר
ייני מול איינבינדר
(צילום: עוז מועלם)
איינבינדר גם ביקר את יו"ר המנהלת ארז כלפון: "במקרה שלי, כשפוטרתי מבית"ר ירושלים, הייתי צריך לקבל כתף תומכת. נשארתי לללא מסגרת במשך חודשיים וזה חמור מאוד. המשפחה סביבי תמכה, עבדתי כמו משוגע והגעתי למקום שחיבק אותי, למאמן שרצה והכריח אותי להגיע לפה, קיבלתי חיבוק מיידי מהקהל והיו לי חששות להגיע".
על העונה בהפועל: "אנחנו יכולים להיות גאים בצורה ששיחקנו, עם הרבה צעירים ושחקני בית שהראו איכות ועתיד, יש פה נכסים צעירים מצוינים ויחד עם השחקנים המנוסים שנותנים את הטון, הם יובילו את הפועל למקומות גבוהים יותר".
הקפטן עומרי אלטמן סיכם: "תחושות קשות מאוד, אפשר היה שלא לשרוק על העבירה הזו, השופט בקושי הסתכל ב-VAR. זה אולי היה המשחק האחרון שלי בהפועל ת"א, לא קיבלתי הצעה להמשיך".
על התגובות של ניר קלינגר וסלים טועמה: "אי אפשר לשפוט אדם בשעת כעסו. יש הרבה אמוציות במשחק כזה, במיוחד בגמר גביע המדינה. ניר ווינר, קשה לו לקבל הפסדים. לאור ההתפתחות במגרש, זה קשה לקבל את ההפסד. לא פשוט. אין לי הרבה מילים, אני מתנצל. אני עדיין מעכל, ייקח לי הרבה זמן”.
6 צפייה בגלריה
הבלגן בגמר הגביע
הבלגן בגמר הגביע
שחקני הפועל עטים על השופט פפיר
(צילום: אורן אהרוני)
6 צפייה בגלריה
שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים
שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים
שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
אחרי ההפסד האכזרי מבחינתם בגמר, בהפועל ינסו להתכונן לעונה הבאה. אמש היה זה המשחק האחרון של לידור כהן שעובר לליגה התאילנדית, וייתכן כי היה זה המשחק האחרון של אלטמן. המטרה בקיץ היא למכור את עמנואל בואטנג, כשגם לשחקנים כמו דני גרופר ואושר דוידה ישנו ביקוש. מבחינת רכש, שני האסים שסומנו הם עידן ורד ובן שהר. מי שימשיכו הם בן ביטון, שלומי אזולאי ואיינבינדר.