1. הכוכבית: מכבי חיפה מגיעה למשחק בסיטואציה חלומית. ארבע הפרש. כל הלחץ על הצד השני. גם אם תפסיד היא נשארת במקום הראשון והכל בידיים לה. היא יכולה לזכות באליפות גם בלי לנצח את מכבי תל אביב. זה לא ימעיט מההישג אם וכאשר. זאת לא כוכבית.
2. הסיטואציה מזכירה מאוד את משחק העונה האחרון בעונת 2015/16. הפועל באר שבע הגיעה לבלומפילד עם יתרון של שלוש נקודות על פני מכבי תל אביב. זה נגמר ב-0:0 ושמירה על המקום הראשון. אני חושב שברק בכר לא יבכה על תסריט דומה. במיוחד כשלוקחים בחשבון שברביעי נפגשים שוב, והפעם חייבים הכרעה.
3 צפייה בגלריה
בכר. קונה תיקו
בכר. קונה תיקו
בכר. קונה תיקו
(צילום: עוז מועלם)
3. הגביע מעולם לא נראה כמו פרס ניחומים משני כמו שהוא נראה היום. ברור לכולם שכל האוהדים יעדיפו ניצחון היום על פני ניצחון ביום רביעי.
4. אם מכבי חיפה תזכה באליפות זה יהיה בזכות השחקנים "האפורים": השוער ג'וש כהן, הבלם בוגדן פלאניץ' והקשר חוסה רודריגס (שלא ישחק הערב בגלל כרטיסים צהובים). אחרי שנים של רכש "נוצץ", מכבי חיפה חיזקה איפה שהיא באמת הייתה צריכה. מי האמין שזה יעבוד ויעשה שינוי. אפילו הירידה החדה מאוד בכושר של ניקיטה רוקאביצה לא עצרה אותה כי יש על מי לסמוך שיביא נקודות בהגנה.
3 צפייה בגלריה
ג'וש כהן הודף פנדל
ג'וש כהן הודף פנדל
ג'וש כהן הודף פנדל
(צילום: אורן אהרוני)
5. למכבי תל אביב אסור להפסיד וזה ברור כמו העובדה שדור פרץ יעזוב לאירופה בעונה הבאה. פטריק ואן לוון בבעיה. אם יפסיד, הפער בין השתיים יהיה שבע נקודות, כמעט אותו הפרש שהיה כאשר מונה במקום יורגוס דוניס. לפני שבועיים הוא נחשב לקוסם. אם יפסיד הערב הוא יוכל להגיד כמו הפילוסים בצימר במערכון של ארץ נהדרת: "זה היה ככה כשהגענו". לא ברור אם גולדהאר יקנה את זה.
6. מכבי תל אביב יכולה להסתדר בהתקפה עם דחלילים כל עוד אייל גולסה ודור פרץ כשירים. גולסה נפצע בטיימינג הכי גרוע שיכול להיות, ושאלת הכשירות שלו תכריע הערב. בלעדיו זאת לא אותה קבוצה והתרחיש של הפסד וחגיגות ירוקות בבלומפילד ריאלי מאוד. כשהוא על המגרש, אפילו ניק בלקמן יכול להבקיע.
3 צפייה בגלריה
גולסה עצבני
גולסה עצבני
גולסה. שחקן המפתח
(צילום: עוז מועלם)
7. יונתן כהן הרגיז הרבה אנשים אחרי שאמר ש"כולם רוצים להרוס לקבוצה הכי טובה בארץ". זה היה עובר בשקט אם זה לא היה יונתן כהן, מסמלי המכביזם הנוכחי. שחקן של מאני טיים. למעשה כל מי שמתעצבן עליו חושש שהוא יתפוצץ דווקא מולו.
8. קיום המשחק בשעה 20:30 הוא חוסר התחשבות בעשרות אלפי אנשים שפשוט לא מסוגלים לעבוד היום כי הם חושבים על איך ירגישו בשעה 22:30. להבא, נשמח אם משחקי העונה ישוחקו בבוקר. גג ב-12 בצהריים. תגמרו עם זה.
9. לא קשה להמר שהמשחק היום הוא פתיחת יריבות חדשה בין מכבי תל אביב למכבי חיפה, שתי הקבוצות כנראה ישתלטו פה בעשור הקרוב. היריבות שלהן נמצאות הרחק מאחור בכל מה שקשור לרמת הסגל והאימון.