אחרי שבית"ר ירושלים בחרה למשוך את הבקשה לאישור השותפות של השייח חמד בן חליפה מהוועדה להעברת זכויות, גורמים בכירים בוועדה הסבירו את המניעים למהלך, כפי שנחשף לראשונה ב-ynet: הערכת הון עצמי שאינה קרובה להצהרת השייח, שלטענתו נאמדת בכשני מיליארד דולר ואי הגשת תעודת יושר.
ב"ידיעות אחרונות" נחשף תחילה כי ההתאחדות שכרה את שירותיה של חברת מודיעין עסקי, שהייתה זו שהגישה את הממצאים בפני אנשי הוועדה להעברת הזכויות.
2 צפייה בגלריה
חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
העסקה תיפול או תשתנה? בן חליפה וחוגג
(צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)
לאחר מכן התגלה כי קיימים פערים משמעותיים בין הצהרת ההון של איש העסקים האמירתי לבין ממצאי חברת המודיעין העסקי. כמו כן התברר כי חלק משמעותי מהונו של השייח, שכולל נכסים שבבעלותו בוונצואלה, אינו ברור. אותה חברת מודיעין עסקי גם הדליקה בפני חברי הוועדה נורה אדומה בנוגע לכוורת סביב השייח, שחלק משמעותי ממנו קשור בעסקי מטבעות הבלוקצ'יין.
גם אי הגשת תעודת היושר, שהייתה בקשה מקדמית, כשחוגג טען כי היה ניסיון להשיגה ועדיין קיים כזה, לעומת שאלות של הוועדה אם בכלל הוגשה בקשה על ידי השייח, גרמו לכך שלא התקבל אישור.
בשבוע שעבר הגישה בית"ר בקשה לארכה נוספת על מנת להגיש את המסמכים השונים שנדרשו להשלמה עד ל-10 במרץ, או למשוך את הבקשה עם שמירה של זכויותיה להגיש את הבקשה בעתיד.
2 צפייה בגלריה
שייח חמאד בן חליפה אל תאני
שייח חמאד בן חליפה אל תאני
ניתן יהיה להגיש את הבקשה שוב
(צילום: בית"ר ירושלים)
בית"ר בחרה בחלופה של משיכת הבקשה, ובוועדה הבהירו כי בעתיד תהיה הקבוצה רשאית להגיש בקשה חדשה להעברת זכויות בהתאם להוראות התקנון.
ההערכות בוועדה כי בית"ר והשייח הבינו כי בפורמט שנחתם בין הצדדים לא ניתן יהיה לאשר את העסקה, החזר השקעה של 100 מיליון שקל ועוד תקציב של 200 מיליון שקל בתוך עשר שנים, ולכן חוגג התכוון לצאת לפגישה עם השייח בדובאי כדי לנסות לבחון שינוי במתווה העסקה.