הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות לכדורגל הודיעה הערב (חמישי) כי בבית"ר ירושלים ביקשו למשוך את הבקשה להמשיך בהליך למען העברת 50 אחוזים מהמניות לידיו של השייח חמד בן חליפה. בנוסף נאמר כי למרות זאת - בית"ר תהיה רשאית להגיש בקשה חדשה להעברת זכויותיה בעתיד על פי הוראות התקנון.
השתלשלות האירועים
השייח קיבל כבר בחודש שעבר ארכה להמציא את המסמכים שנדרשו על ידי ההתאחדות, אשר מעידים על איתנות פיננסית וכן להציג תעודת יושר - אך לא עשה זאת.
3 צפייה בגלריה
חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
פעם עוד היו חיוכים. חוגג ובן חליפה
(צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)
3 צפייה בגלריה
חוגג בטלפון
חוגג בטלפון
מה יהיה כעת? חוגג
(צילום: ראובן שוורץ)
בהחלטה של הוועדה להעברת הזכויות נכתב: "במסגרת הבקשה להעברת זכויות הגיש בא כוח קבוצת בית"ר ירושלים בקשה לאורכה נוספת להעברת השלמות, בהתאם להחלטת הוועדה, וזאת עד ל-10 במרץ. לחילופין, ביקש ב"כ הקבוצה למשוך את הבקשה, תך שמירה על זכויותיה של הקבוצה להגיש את הבקשה שוב בעתיד".
"לאחר בחינת בקשה זו, מחליטה הוועדה להיעתר לחלופה השנייה, ולאשר לקבוצה למשוך את בקשתה המקורית. בעתיד תהא רשאית הקבוצה להגיש בקשה חדשה להעברת זכויות בהתאם להוראות התקנון".
בן חליפה לא סיפק תשובות גם לתמיהות נוספות שהעלתה חברת המודיעין העסקי ששכרה ההתאחדות כדי לבדוק את חוסנו הפיננסי, ושממצאיה נחשפו לראשונה ב-ynet. בעוד בן חליפה הציג הצהרת הון בגובה 2.5 מיליארד דולר, בדיקת החברה הדליקה נורות אדומות: פערים בין הונו המוצהר לבין נכסים ועושר מוחשי. בין היתר התברר כי חלק משמעותי מהונו של השייח כולל אג"חים לא סחירים של ונצואלה, שערכם נמוך משמעותית מהצהרת ההון שלו.
3 צפייה בגלריה
שייח חמאד בן חליפה אל תאני
שייח חמאד בן חליפה אל תאני
לא מסר להתאחדות תעודת יושר. בן חליפה
(צילום: בית"ר ירושלים)
כעת הבעלים של בית"ר, משה חוגג, יצטרך להתמודד עם השהיית העסקה ואובדן החזר ההשקעה העצום שעליו התחייב השייח (100 מיליון שקל לכיסו של חוגג מתוך 300 מיליון שקל – סכום העסקה כולה).
ההכנות לקיץ הבא ככל הנראה יושפעו מעתיד העסקה, שכן עוד לפני כן חוגג דיבר על צמצום התקציב אחרי השקעה של למעלה מ-100 מיליון שקל בשנתיים האחרונות.
מהמועדון נמסר: "לאחר בקשת הוועדה להעברת זכויות לקבל עוד מספר מסמכים ובתקווה להמשיך בעסקה, התכוון בעלי המועדון, משה חוגג להמריא לדובאי על מנת להיוועד עם השייח חמד בן חליפה. לצערנו, השמיים עדיין סגורים ובמקום לבקש הארכה נוספת העדפנו למשוך את הבקשה הנוכחית ולהגיש בקשה חדשה. הדיווחים על כך שהעסקה נפלה אינם נכונים".