שחקני הפועל ת"א כבר שכרו עורכי דין כדי להתמודד מול המכתב ששלחה הקבוצה, לפיו מטעמים של "כוח עליון" ומאחר שהשחקנים לא הסכימו למתווה הקיצוצים, חוזיהם מבוטלים לאלתר, כשבמקביל ניר קלינגר הסכים לקצץ כשליש מחוזהו לקראת העונה הבאה.
בזמן שמאור בוזגלו עקץ בציוצים את התנהלות המועדון, נראה שלפחות חלק מהרשימה תיכנס למגעים בכל זאת כדי לנסות ולסכם על הישארותם. מלבד בוזגלו, הרשימה כוללת גם את מוטי ברשצקי, אריק ינקו, יואב ג'רפי ורז כהן.
2 צפייה בגלריה
אימון הפועל תל אביב
אימון הפועל תל אביב
בלגן שלם. הפועל תל אביב
(צילום: עוז מועלם)
"פנייתנו אליך בהצעה למתווה הקיצוץ שהצענו לך לא נענתה, ולאור זאת אנו נאלצים להודיע לך על ביטול הסכם העסקתך לעונת המשחקים 2020/21, והחל ממועד מכתב זה הנך שחקן חופשי, ואתה רשאי לחפש לך קבוצה אחרת ללא מגבלה", זה נוסח המכתב שנחשף אתמול (שלישי) ב-ynet ועורר סערה גדולה במועדון.
בהפועל הוחלט כי שחקנים שסירבו למתווה הקיצוצים לא ימשיכו בקבוצה בעונה הבאה, כשהקפטן אוראל דגני התבקש לקצץ 47 אחוזים ועומרי אלטמן התבקש גם הוא לקצץ חלק משמעותי בשכרו - ובמועדון היו רוצים לראות אותו ממשיך. ההצעה של ההנהלה לשחקנים ששוחררו הוא לחתום על חוזה חדש שיהיה על סך של 40 אחוז בלבד מהחוזה הנוכחי שלהם.
אחרי ההחלטה של אחד הבעלים מאיר תושב ואחיינו בועז לסגת מהניהול השוטף בהפועל, הגיע המכתב, וזאת במקביל לכך שבית"ר ירושלים החליטה לכאורה לממש את סעיף השחרור, 400 אלף דולר, על אוראל דגני, אולם מאחורי הקלעים זה נראה אחרת: דגני לא קיבל הצעה מבית"ר, זועם על הלנת שכר של חודש, לא מוכן לקצץ את הסכום שהפועל דרשה ממנו ובכלל מכוון ליציאה לחו"ל.
2 צפייה בגלריה
המכתב שנשלח לשחקני הפועל תל אביב ששוחררו
המכתב שנשלח לשחקני הפועל תל אביב ששוחררו
המכתב שנשלח לשחקני הפועל תל אביב ששוחררו
אחרי השחרור ההמוני בהפועל, כרגע חתומים בקבוצה שחקנים צעירים בלבד: זר אחד (עמנואל בואטנג), רז שלמה, שי אייזן ושחקני נוער נוספים בלבד, זאת כשהוחלט כבר על שחרורו של עומר דמארי. אחד מבעלי הקבוצה הסביר: "שחקנים בהפועל, לצערי דווקא המנהיגים החברתיים של הקבוצה, עדיין לא מבינים שנכנסנו לעולם אחר. זה משהו שקורה בכל המקומות, במכבי הורידו חמישים אחוז, גם בבאר-שבע. שחקנים שגם ככה לא פגעו במהלך העונה לא מוכנים לקצץ. אנחנו בעידן קורונה, מי שלא מוכן להיות חלק מהקיצוץ, שוחרר".
מאות אוהדי הפועל התארגנו להגיש תביעה ייצוגית נגד המועדון להחזר כספי עבור המשחקים שלא קיבלו במנוי ושילמו עליו. מדובר ביריית הפתיחה במחאה כנגד הניסנובים, תושב וגרינברג.