נבחרת ישראל תתייצב מחר (חמישי, 21:45) באצטדיון בגלזגו למשחק החשוב ביותר שלה בשני העשורים האחרונים - נגד סקוטלנד בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו 2021. ניצחון ושחקניו של וילי רוטנשטיינר יעפילו לגמר נגד המנצחת במפגש המקביל בין נורבגיה וסרביה - על הכרטיס לאליפות היבשתית.
"אנחנו רוצים לעשות משהו למען המדינה, למען ישראל", פתח רוטנשטיינר את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק. "אני מרגיש שהשחקנים מלאי מוטיבציה לעשות משהו היסטורי. זה יהיה נהדר. הכי חשוב עבורנו. כולם תומכים אחד בשני בתקופה הזו, זה נותן כוח ומוטיבציה".
5 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
רוטנשטיינר. מוכן למשחק
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
5 צפייה בגלריה
דאבור
דאבור
דאבור באימון המסכם
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
5 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
אופטימי. רוטנשטיינר
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
רוטנשטיינר המשיך בנאום הפטריוטי: "נעשה את הטוב ביותר כדי להגשים את המטרה. אני מרוצה מהשחקנים וממה שהם עשו במשחקים האחרונים, אני עוקב אחריהם. ראיתי את סאן מנחם מול טוטנהאם, ברמה אישית הוא שיחק טוב. נחליט לפני המשחק מי ישחק".
על הסקוטים אמר המאמן: "ניתחנו את המשחק, את היריבה ואת הדברים שאנחנו צריכים לעשות. ננסה לעשות טוב יותר, הפסדנו פעם אחת פה, עשינו תיקו פעם אחרת ועכשיו אני מקווה שזה יהיה אחרת. זאת המטרה שלנו".
5 צפייה בגלריה
סאן מנחם
סאן מנחם
מנחם. עשוי לפתוח
(צילום באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
"זה אחד המשחקים החשובים ביותר, אם לא החשוב ביותר בשנים האחרונות של הנבחרת", אמר קפטן הנבחרת ביברס נאתכו. "אנחנו מודעים לזה והתכוננו לזה. יש גם כמובן את עניין הקורונה. זה פוגע בכולם, פוגע בהכנה. זה עובדתי וצריך להתמודד איתו, זה לא תירוץ”.
הנבחרת מגיעה למשחק לא במצב אופטימלי. דור פרץ, דן גלזר, טאלב טואטחה ודן ביטון, ייעדרו אחרי שנדבקו בקורונה. נאתכו התייחס גם לכך: "מי שפה יצטרך לעשות את העבודה, אם זה גולסה או מישהו אחר. את גולסה אני אוהב, שיחקנו ביחד כשהיינו צעירים, אני אוהב אותו, הלוואי ויהיה אחד מאלה שבאו לפה אחרי הרבה זמן ויעלו אותנו לשלב הבא".
5 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
נאתכו. "אין תירוצים"
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
גם לסקוטים יש לא מעט בעיות, כאשר סטיוארט ארמסטרונג נדבק גם הוא בנגיף, ומאחר שקירן טירני וראיין כרסיטי שהו לצדו, הם נכנסו לבידוד. בנוסף, שלושה שחקנים נוספים של היריבה שוחררו מהסגל בעקבות פציעות. "יש לסקוטים יתרון שאנחנו בבית שלהם, למרות שאין קהל", הוסיף נאתכו. על העובדה ששתי הנבחרות נפגשו כבר בעבר הלא רחוק, אמר הקפטן: "המצב הפעם הוא שונה בגלל הקורונה, שחקנים חסרים לשתי הנבחרות. יהיה משחק עם לחץ אחר ושחקנים אחרים. אי אפשר להשוות את זה לעבר".
בנבחרת ישראל כן מעודדים מהעובדה שמנור סולומון, ששני שחקנים בקבוצתו שחטאר דונייצק נדבקו, יצא שלילי בבדיקה. בנוסף, ניר ביטון, שהיה פצוע, השלים אימון מלא.
אחרי האימון המסכם ניתן להעריך כי שרן ייני יפתח בהרכב, כשההתלבטות הגדולה של רוטנשטיינר היא בין סאן מנחם לג'ואל אבו חנא.
פורסם לראשונה: 20:58, 07.10.20