מכבי חיפה ניצחה 0:2 בדרבי את הפועל, אך אין ספק כי הקטטה ההמונית בסיום הניצחון, שכללה את מעורבותו של מנכ"ל מכבי חיפה אסף בן דב, שהופל לרצפה, העיבה על הניצחון הירוק.
"הפועל חיפה עשתה הכל כדי לחבל ולפגוע בנו בכל כלי אפשרי. לצערנו נפלנו למלכודת הזו, מדובר באירוע בו אנשי הפועל תקפו שחקנים שלנו רק בעקבות חגיגה, גם אם הייתה מוגזמת לתפיסתם", אמרו במכבי חיפה.
4 צפייה בגלריה
התיגרה בסיום הדרבי החיפאי
התיגרה בסיום הדרבי החיפאי
הקטטה בסיום הדרבי
(צילום: עוז מועלם)
סאן מנחם, שהיה מהמצטיינים על המגרש מהרגע שנכנס בפתיחת המחצית השנייה וכבש את השער הראשון, אבל גם היה זה שהחל בכל המהומה, צפוי להינזף ע"י המועדון. במכבי חיפה קיבלו החלטה לדרוש מהשחקנים שלא להתגרות בעתיד ביריבה לאחר ניצחונות.
במועדון חוששים מאוד מדו"ח השיפוט של לירן ליאני. להערכת הירוקים, תובע ההתאחדות צפוי לדרוש הרחקות בפועל בבית הדין למספר שחקנים שהיו מעורבים בקטטה, כאשר צילומי הטלוויזיה מראים בבירור את האירוע.
גורם במכבי חיפה, הוסיף: "בשנים האחרונות לא אחת הפועל ניצחו בדרבי, ובסיום המשחק חגגו בהתרסה, כמו למשל גבריאל תמאש שקילל, גל הראל שקפץ מהיציע וגם בדרבי הקודם חגג בהתרסה. אנחנו קוראים שסאן מנחם הצית את האווירה, לא זכור לנו מקרה של כרטיס אדום על התרסה בהיסטוריה של הכדורגל. במשך לא מעט שנים היינו עדים לשחקנים מתריסים מצד הפועל, וזה נגמר ללא אלימות וחזרה לחדרי ההלבשה. בפעם ששחקן מכבי חוגג, זה נגמר באלימות".
4 צפייה בגלריה
לירן ליאני
לירן ליאני
ליאני. כתב דו"ח שיפוט חמור
(צילום: אורן אהרוני)
"הקטטה הרסה את החגיגות, אבל עשינו ניצחון סופר חשוב אחרי ההפסד באשדוד. הגענו עם תוכנית משחק ולמרות סגל חסר מאוד יצאנו עם היד על העליונה ועם שלוש נקודות חשובות מאוד. אין ספק כי מדובר בניצחון שמוכיח שיש לנו אופי", אמר שחקן במכבי חיפה.
בנושא אחר, רמי גרשון, שהיה בדרך לבני יהודה, צפוי להישאר במועדון בעקבות פציעתו של אעיד חבשי אתמול. הבוקר תתברר חומרת הפציעה, והחשש בחיפה שמדובר בשבר ביד. לצד הפציעה וההבנה שככל הנראה מספר שחקנים יורחקו ממשחקים בעקבות הקטטה, בחיפה לא מתכוונים לשחרר כרגע שחקנים.
מוחמד עוואד, ששב אתמול ארצה מפולין צפוי לעבור את הבדיקות הרפואיות ולהצטרף לירוקים. עוואד ייכנס למשבצת של ניקיטה רוקאביצה הפצוע, אך הוא לא צפוי להיכלל בסגל למשחק מול בית"ר ירושלים, אלא רק לאחר מכן. בחיפה מקווים שצ'ארון יהיה כשיר למשחק מול בית"ר.
4 צפייה בגלריה
נונו דה קוסטה מול רמי גרשון
נונו דה קוסטה מול רמי גרשון
גרשון. לא עובר לבני יהודה
(צילום: AFP)

כץ: "חבל שזה התפתח לקרב אגרופים"

בצד האדום של העיר יש אווירה קשה, ולא רק בגלל ההפסד. בשעות הלילה המאוחרות שוחחו ראשי המועדון וניסו לנתח את האירועים שהובילו לקטטה בין שני הצדדים, כאשר בין היתר הועלתה אפשרות לפיה תוגש תלונה במשטרה בגין תקיפת בעלי תפקידים של מכבי את שחקני הפועל. מנכ"ל הפועל חיפה, אורן שטרלינג, האשים את מקבילו במכבי, אסף בן דב: "התנהגות שלו היא בושה וחרפה. במקום להרגיע הוא המשיך בתגרה. זאת לא הפעם הראשונה שמכבי חיפה מתנהגים בצורה פרובוקטיבית".
בן דב ענה עוד אתמול לטענות של האדומים בהודעה רשמית שהוציא: "מיד בסיום המשחק הבחנתי בשחקני הספסל של הפועל, שישבו ביציע, מנהלים דין ודברים ומאיימים על שחקני מכבי שהיו על כר הדשא. מיד לאחר מכן הם ירדו אל כר הדשא, כולל גל אראל, ונכנסו במטרה לתקוף באלימות את שחקנינו. ניסיתי להתערב ולמנוע את התקיפה ותוך כדי הופלתי על ידי אלון תורג'מן והגבתי. לאורך כל הירידה מכר הדשא ועד חדרי ההלבשה ניסיתי להפריד ככל יכולתי את המהומה שהתפתחה במנהרה. אני מצר על כל אלימות ואירועים שאינם ספורטיביים. הניסיון להראות תמונה אחרת אינה נכונה ואשקול צעדים משפטיים נגד כל מי שמנסה לצייר תמונה שונה".
שחקני הפועל חיפה, ובראשם אראל, התקשו להירגע מהאירועים והאשימו מפורשות את בן דב. מי שניסה להרגיע את הרוחות הוא הבעלים יואב כץ, שקיים מספר שיחות טלפון ממשרדו בוושינגטון עם אנשי המועדון על מנת להבין מהם את המצב. "אני מגנה את כל מה שקרה. לבעלי תפקידים אסור להתערב. בן דב עבר את הגבול. אם שחקן שלי היה מתנהג בצורה לא מכובדת הייתי ניגש אליו ומרגיע אותו. דברים כאלה לא צריכים לקרות בטח לאור היחסים בין שני המועדונים", אמר כץ, והוסיף: "מי שהתחיל את המהומה היה שחקן מכבי חיפה, וחבל שזה התפתח לתקרית מכוערת שכללה הרמת ידיים ואגרופים. אקיים כמה שיחות ואז אחליט איך להתנהל באירוע הזה".
4 צפייה בגלריה
בן דב. במוקד הבלגן
בן דב. במוקד הבלגן
בן דב. במוקד הבלגן
(צילום: גיל נחושתן)