החל מהעונה הקרובה, שחקנים בליגות המקצועיות יחויבו לעבור הדרכה בנושא הטרדות מיניות אחת לשנה. שר המשפטים אבי ניסנקורן בתיאום עם שר התרבות והספורט חילי טרופר - אימצו את המלצות הוועדה לקידום מעמד האישה בראשותו של ח"כ עודד פורר.
בעקבות הדיון, בוצע תיקון בתקנות למניעת הטרדה מינית (חובת המעסיק), והחובות המוטלות על ארגוני הספורט והליגות המקצועיות הורחבו.
2 צפייה בגלריה
שר התרבות והספורט חילי טרופר ביציע
שר התרבות והספורט חילי טרופר ביציע
שר התרבות והספורט חילי טרופר ביציע
(צילום: עוז מועלם)
"כמו בכל תחומי העיסוק, גם בספורט, אנו מחויבים להיאבק למיגור תופעות פוגעניות של הטרדות מיניות", אמר שר המשפטים. "החלטתי לאמץ את המלצת הוועדה לקידום מעמד האישה, לפעול להגברת חובת ארגוני הספורט בנושא החשוב הזה, ובכך לעודד תרבות ספורט בסביבה מוגנת ונוחה לכל ספורטאי וספורטאית".
שר התרבות והספורט חילי טרופר, הוסיף: "האחריות שלנו היא למנוע הטרדות מיניות בכלל ובספורט בפרט. אני רואה ערך גדול בפעולה בענין ושמח על ההחלטה המשותפת לאמץ את המלצת הוועדה לקידום מעמד האישה ובכך למגר את התופעה ולהגן על ספורטאים וספורטאיות. בתפקידי כשר הספורט אמשיך להיאבק על נושא מניעת הטרדות מיניות בכל דרך ואפעל ככל יכולתי כדי שתופעות מסוג זה יטופלו בצורה המיטבית".
2 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
שחקני ליגת העל מחזיקים בשלטים נגד אלימות מינית
(צילום: עוז מועלם)
יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ח"כ עודד פורר סיכם: "אני מברך את השר ניסנקורן על שהרים את הכפפה ויחיל את התקנות גם על קבוצות ואיגודי ספורט. חשוב לפעול למניעת אירועי הטרדות מיניות, כל השקעה במניעה, הדרכה וחינוך תציל נפשות. הוועדה תאשר את התקנות החדשות ברגע שיועברו אלינו באופן מיידי".