ההחלטה של בעלי מכבי ת"א, מיץ' גולדהאר להעביר את המנהל הטכני של מחלקת הנוער, פטריק ואן לוון לעמדת המאמן של הקבוצה הבוגרת, יצרה מלבדו סביבת עבודה ישראלית לגמרי בקריית שלום, בניגוד למדיניות הזרים של השנים האחרונות.
יחד עם ואן לוון הגיעו גם מאמן הנוער אליעזר בן אהרון, ששימש כעוזרו של ואן לוון במשחק הדרבי אמש, שורה אובארוב שהוקפץ ממחלקת הנוער אליה הורד לפני שנתיים וחצי, מאמן הכושר יוסי זיגדון, ואליהם יש להוסיף דמויות כמו הסמנכ"לית שרון תמאם וברק יצחקי שמייצרים שדרה ישראלית.
2 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
ואן לוון חוגג עם השחקנים
(צילום: עוז מועלם)
ואן-לוון שהיה האחראי על ההכנה לעונה הנוכחית וספג ביקורת מיורגוס דוניס על איכות ההכנה הזאת, פיזר אחרי הניצחון אתמול רמזים עבים על כך שהוא יהיה האיש שיעמוד על הקווים עד סיום העונה. ואן לוון לא התברג בכוורת של ולדימיר איביץ', שמידר אותו, אולם דוניס, שקיבל את המושכות לאחר כשל התנהלותי במועדון בקיץ האחרון, קיבל את ההולנדי כהחלטה מובנית, מה שיצר בין השניים מתיחויות. אמש אף עקץ ההולנדי את קודמו בתפקיד כי בניגוד למשחק הבכורה שלו על הקווים מול קרית שמונה שהושתת על ההכנה של דוניס, הפעם היו לו עוד יומיים של הכנה והוא כבר הכניס את המידע שלו.
השארתו הצפויה של ואן לוון על הקווים עד לסיום העונה תייצר אמירה ברורה מצד הבעלים, של מאמן זמני שהופך לקבוע, פחות השקעה גם הפעם ובחירה בדמות שנמצאת כבר על עוגת התקציב של המועדון.
2 צפייה בגלריה
טל בן חיים
טל בן חיים
בן חיים ושחקני מכבי מרוצים בסיום
(צילום: עוז מועלם)
במכבי חגגו ניצחון ענק מבחינתם על האדומים, 0:4 חד צדדי שהפחית את הפער ממכבי חיפה לשמונה נקודות, אבל גם מודעים לכך שהפועל במצבה הנוכחי לא מהווה אינדיקציה ליכולת הקבוצה. כבר במשחק הקרוב נגד מכבי פ"ת, שניצחה אותה בסיבוב הראשון בבלומפילד, היא תוכל לאמוד את היכולות שלה.
במכבי היו מרוצים מהיכולת של גולסה ופרץ - היחידים שהפכו לבאנקרים - שאליהם הצטרף אחד מקורבנות דוניס, טל בן חיים שנמחק על ידי היווני והפעם פתח בהרכב והציג כדורגל מצוין, במיוחד במחצית הראשונה. מנגד, דן ביטון ומאור קנדיל שהתרגלו לפתוח, ירדו לספסל. בן חיים אמר בסיום: "אני יודע כמה חשוב לאוהדים שלנו הניצחון הזה, וזה לא פחות לחדר ההלבשה ולמי שחי את מכבי. אני אוהב לנצח דרבים ואני גאה בכל השחקנים, עשינו משחק של גברים, היינו דומיננטיים וניצחנו בצדק ובצורה מרשימה בלי לספוג. תחשבו על משחק כזה עם קהל, אני מתגעגע אפילו לקהל של הפועל ת"א, לכל קהל שייצר אווירה. מקווה שהחיסון או לא יודע מה יגרמו לכך שבדרבי הבא כבר יהיה קהל".