ברק בכר הוא המאמן החדש של מכבי חיפה, כך הודיעו היום (רביעי) הירוקים. בכר מונה במקומו של מרקו בלבול, שחוזהו לא חודש, והוא יעמוד על הקווים בעונה הקרובה. על הפנייה של סגנית האלופה לבכר פורסם לראשונה ב-ynet.
בכר מגיע לחיפה לאחר שהתפטר מהפועל באר שבע בחודש ינואר האחרון אחרי ארבע שנים וחצי בתפקיד. המאמן בן ה-40 הודיע לאלונה ברקת על עזיבתו מיד לאחר ההפסד 1:0 להפועל תל אביב, שהיה השישי של הקבוצה מתחילת העונה.
5 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
אתגר חדש. ברק בכר
(צילום: ראובן שוורץ)
5 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ההודעה הרשמית של חיפה
(צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה)
"זהו רגע שמח", אמר בכר לאתר הרשמי. "החיבור שלי עם המועדון הוא מגיל צעיר וזה מקום מיוחד עבורי. מודה על האמון, מצפה להתחיל ולעבוד ויותר מכל להיפגש עם הקהל הירוק בסמי עופר".
המאמן החדש מתכוון להביא איתו לחיפה צוות שלם שכולל עוזר מאמן, מאמן שוערים, מאמן מנטאלי ומאמן כושר, כאשר מאמן הכושר ניל קלארק עשוי להמשיך לעונה נוספת מאחר שבמועדון מאוד מרוצים מעבודתו.
בכר צפוי להיפגש עם ירדן שועה ולקבל החלטה לגביו. הנטייה שלו היא להשאיר את החלוץ במועדון, אך הוא מתכוון להבהיר לשועה שאצלו לא יהיו בעיות משמעת, ואם יהיו בעיות הוא יושאל.
5 צפייה בגלריה
ירדן שועה
ירדן שועה
בכר ושועה צפויים להיפגש
(צילום: ראובן שוורץ)
ברשימת החיזוק של בכר נמצאים בלם, קשר אחורי זר, מגן וחלוץ. בנוסף, נשקלת האפשרות לצרף שוער איכותי, שיתחרה עם ג'וש כהן על המקום בהרכב. ניקיטה רוקאביצה מחזיק בהצעה לחוזה גבוה בליגה הסינית, אבל בחיפה רוצים שימשיך וינסו לסגור איתו.
בכר מגיע כאמור במקומו של בלבול ומחיפה נפרדו ממנו בהודעה קצרה: "מרקו בלבול סיים סיבוב שני כמאמן מכבי חיפה. בתקופה זו הצליח מרקו למצב את הקבוצה במקום השני, המקנה השתתפות באירופה ואנו מודים לו על כך. אנו נמצא את הדרך להיפרד ממרקו בהתאם להוראות במצב הקיים".
בלבול הרגיש שמגיע לו להמשיך וחש פגוע שלא קיבל צ'אנס לכך. בקרבתו של המאמן סיפרו: "הוא הביא אחוזי הצלחה גבוהים ביותר. מכבי חיפה חזרה להיות קבוצה אטרקטיבית תחתיו. הוא החזיר את ה-DNA של המועדון, שאבד בשנים האחרונות, אבל כנראה שמקבלי ההחלטות לא מתחברים לאישיות שלו".
5 צפייה בגלריה
מרקו בלבול
מרקו בלבול
הרגיש שהגיע לו להמשיך. מרקו בלבול
(צילום: ראובן שוורץ)

ק"ש, ב"ש ושלוש אליפויות

את תחילת קריירת האימון שלו רשם כעוזרו של רן בן שמעון בעונת האליפות, כשמקביל כיהן כמאמן קבוצת הנוער. בעונה לאחר מכן המשיך כעוזרו של גילי לנדאו, אך לאחר שלנדאו פוטר במחזור החמישי, קיבל בכר את המפתחות מאיזי שרצקי. בסיום אותה עונה (2012/13) העפיל לגמר הגביע, אך הפסיד בו. שנה מאוחר יותר בכר הצליח להשלים את המשימה וק"ש הניפה גביע ראשון בתולדותיה אחרי ניצחון 0:1 על מכבי נתניה בגמר.
בשלהי עונת 2014/15 נודע שבכר ניהל משא ומתן עם ב"ש במקביל לתפקידו בקריית שמונה ושרצקי החליט לפטר אותו באופן מיידי, מה שסלל את דרכו של המאמן לדרום.
בכר מונה למאמן הפועל באר שבע בקיץ 2015 והחליף אז את אלישע לוי, שסיים את תפקידו. הוא הוליך את הקבוצה לאליפות היסטורית בעונת 2015/16, שהייתה הראשונה של המועדון אחרי 40 שנה. בהמשך הוביל את ב"ש לשתי אליפויות נוספות ובסך הכל שלוש רצופות.
5 צפייה בגלריה
שלוש אליפויות רצופות בב"ש. בכר
שלוש אליפויות רצופות בב"ש. בכר
שלוש אליפויות רצופות בב"ש. בכר
(צילום: אורן אהרוני)
בעונת 2016/17 הודחה הפועל באר שבע על ידי סלטיק בשלב הפלייאוף במוקדמות ליגת האלופות והמשיכה לליגה האירופית, שם רשמה קמפיין מוצלח שכלל ניצחון 2:3 בלתי נשכח על אינטר ואף העפלה לשלב 32 האחרונות (בו הודחה על ידי בשיקטאש).
גם בעונת 2017/18 הודחה באר שבע בשלב הפלייאוף במוקדמות הליגה האירופית על ידי מאריבור והמשיכה לליגה האירופית, שם סיימה במקום האחרון בשלב הבתים. אשתקד סיימה באר שבע במקום השלישי בטבלת ליגת העל אחרי שלא הצליחה לשחזר את הישגיה מהעונות הקודמות והעונה סובלת מירידה משמעותית ביכולת, כשאת העונה היא סיימה במקום הרביעי בטבלה, בדיוק באותו מקום בו הייתה כשבכר התפטר.