הפועל כפר סבא נפרדה אתמול (שבת) באופן סופי מליגת העל, שנתיים בלבד לאחר שעלתה בחזרה מהלאומית. אם נגיד את האמת, כבר מספר שבועות ידעו במועדון שהם לא ישרדו, כך שהנשירה לליגה השנייה לא הפתיעה אף אחד.
כפ"ס ניצחה שישה משחקים בלבד העונה והפסידה ב-19. היא ספגה 42 שערים, הכי הרבה בליגה, ואלה מספרים של קבוצה שאין לה מקום בליגת העל. זאת הפעם ה-11 בתולדות המועדון שהוא יורד מהליגה הבכירה לליגת המשנה.
4 צפייה בגלריה
שחקני הפועל כפר סבא מאוכזבים בסיום
שחקני הפועל כפר סבא מאוכזבים בסיום
שחקני הפועל כפר סבא מאוכזבים בסיום
(צילום: אורן אהרוני)

רכש כושל

שחקני החיזוק של כפ"ס העונה יותר החלישו את הקבוצה מאשר סייעו לה. בעונה הקודמת הקבוצה של יצחק שום נשארה בליגה בזכות הצעירים הכישרוניים שהיו לה בתוספת זרים שנתנו את התפוקה. העונה זה לא היה קרוב. גם הקפטן עומר פדידה, שהיה ב-2019/20 דומיננטי מאוד, נעלם העונה במשחקים רבים ולא היה קרוב להזכיר את אותו שחקן מהשנים האחרונות.
4 צפייה בגלריה
עומד פדידה ולואגה קיזיטו
עומד פדידה ולואגה קיזיטו
פדידה (מימין)
(צילום: אורן אהרוני)

פיטורי מאמנים

כפ"ס החלה את 2020/21 עם עמיר תורג'מן על הקווים, שהשאיר את הקבוצה בליגה בעונה הקודמת. הוא פתח לא טוב את ושום החליט לבצע זעזוע. אלישע לוי, שהגיע במקומו התחיל טוב מאוד, אך בחודשיים האחרונים שלו התוצאות היו גרועות ושום שוב החליט לשלוח מאמן הביתה.
נכון שזה בדיעבד, אבל שום היה חייב להנחית לפניי הפלייאוף התחתון מאמן שהוא שועל קרבות תחתית ולא להסתמך על חוסר הניסיון של רביד גזל, שלא היה במצבים האלה כמאמן. בכפ"ס חייבים להבין שאם הם חולמים לחזור לליגת העל הם חייבים מאמן עם עבר, ניסיון ואמונה בצעירים, שכן הקבוצה הצליחה בליגה הלאומית בשנים האחרונות תודות לצעירים מוכשרים בלבד.
4 צפייה בגלריה
עמיר תורג'מן
עמיר תורג'מן
תורג'מן. מישהו זוכר שהוא התחיל את העונה בכפ"ס?
(צילום: ראובן שוורץ)

רייכרט הסוף

זוהי ירידת ליגה רביעית של בן רייכרט בקריירה, ובהחלט מדובר בנתון שלילי ומאכזב מאוד עבורו. מעבר לאכזבה מהיכולת והעובדה שרייכרט לא ישחק בליגה הלאומית ומכוון גבוה הרבה יותר, העימות עם המנהל המקצועי, עידן שום, לא משאיר מקום של ספק לגבי עתידו -והוא סיים את דרכו בקבוצה כאשר מכבי פ"ת והפועל חדרה עשויות לצרף אותו בעונה הבאה.
4 צפייה בגלריה
בן רייכרט
בן רייכרט
רייכרט (במרכז). עוד כתם בקריירה
(צילום: אורן אהרוני)
גזל: "הפועל כפ"ס מועדון מספיק גדול כדי לחזור בעונה הבאה לליגת העל"
יצחק שום לא מתכוון לקחת צעד אחורה בעקבות הירידה ללאומית, להפך, הוא צפוי להיות הרבה יותר דומיננטי ומעורב, וכך בנו עידן, במטרה להחזיר את הקבוצה לליגת העל. שום עדיין לא החליט מי יעמוד על הקווים בעונה הבאה, אך הוא מתכוון להחתים מאמן עם רזומה - והחלטה תתקבל בקרוב.
רביד גזל, מאמנה של הקבוצה במחזורים האחרונים, התייחס לנשירה ללאומית: "ירדנו באופן רשמי, יום עצוב, הפועל כפ"ס מועדון מספיק גדול וחזק כדי לחזור בשנה הבאה לליגת העל". גורם בקבוצה אמר: "ירדנו ליגה וזה כואב מאוד. אין ספק שהיינו קבוצה לא מספיק טובה כדי לשרוד בליגת העל, נעשו לא מעט טעויות והאחריות על כולם, בעונה הבאה הפועל כפ"ס תשוב לליגת העל".