גורמים במשרד הבריאות הבהירו בשיחות סגורות עם אנשי משרד התרבות והספורט כי במידה שבמינהלת הליגות לא יאשרו בישיבת הדירקטוריון שתתקיים מחר (שני) הכנסת 1,500 אוהדים למשחקי הכדורגל, כפי שאישרה הממשלה אמש כחלק מהפעימה השלישית, לא תותר כניסת אוהדים גדולה יותר בהמשך.
אחרי ששר התרבות והספורט, חילי טרופר, נאבק בהחלטה הראשונית של משרד הבריאות במהלך השבוע החולף, להתיר כניסה של 500 אוהדים למגרשים, דירקטוריון המינהלת יתכנס מחר על מנת לקבל החלטה בנושא. גורמים במשרד הבריאות הבהירו כי לא תוגדל כמות הקהל, עד אשר יראו בשלב הראשוני כיצד מתנהלת כניסת 1,500 אוהדים. רק במידה שיראו שמדובר במתווה שעובד, ידברו על הגדלת מספר האוהדים. בכל מקרה, ישנו רוב במינהלת לאישור המתווה.
2 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה. כמה מהם יוכלו לחזור בקרוב?
(צילום: עוז מועלם)
בעקבות זאת, גורמים במשרד התרבות והספורט העבירו מסר ברור: "כל בעלי המועדונים ויו"ר המינהלת, ארז כלפון, שמנסה לייצר לחץ דרך התקשורת, צריכים להבין שאם לא ייתנו גם הפעם אור ירוק, לא תותר כמות גדולה יותר. אין אף סקטור בארץ שלא קיבל על עצמו בתחילת הדרך כמות שתגדל בהתאם להתנהלות".
במקביל, אוהדי הקבוצות זועמים על העיכוב של בעלי המועדונים בהכנסת אוהדים. "השבוע יוסרו המסכות מהפנים של הבעלים, נוכל לדעת בדיוק מי רוצה להכניס אותנו ומי לא", אמרו מספר אוהדים.
2 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
ארז כלפון . המינהלת עדיין לא אישרה
(צילום: עוז מועלם)
בכל מקרה, רשת הביטחון ששמרה עד כה על המועדונים תתחיל לרדת לאחר כניסת הקהל. מבחינת המועדונים הגדולים כל משחק בו תוכנס כמות קטנה של קהל, תוביל להפסד של 100 אלף שקל.
בהתאחדות לכדורגל מנהלים משא ומתן ישיר מול משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט לגבי פיילוט כניסת קהל מאסיבי יותר במשחק הנבחרת ב-25 במרץ מול דנמרק ושלושה ימים לאחר מכן בבלומפילד מול סקוטלנד במסגרת מוקדמות המונדיאל, כפי שפורסם לראשונה ב"ידיעות אחרונות". ההערכה היא כי לפחות 6,000 אוהדים יורשו להיכנס למשחק בבלומפילד, כשהמטרה להגדיל את הכמות.
מתברר כי חסון נפגש אמש בחדרה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, פגישה בה נכחו גם שר הבריאות יולי אדלשטיין וסגנו יואב קיש יחד עם השר לבטחון פנים, אמיר אוחנה, בנוגע לפתיחת מגרשי הכדורגל. "נמצא את הדרך לפתוח את הכדורגל בהקדם במהרה בימינו", אמר נתניהו לחסון. "אנחנו מאמינים בכדורגל, אני אפילו אוהב כדורגל, בגילי המתקדם גם משחק כדורגל. אם למדת פעם לרכב על אופניים, אתה לא שוכח את זה כל החיים. נשמח לעזור ולפתוח מהר".
חסון השיב לו: "תודה רבה לך אדוני ראש הממשלה, חשוב מאוד בתקופה הזו. יש לנו את כל האמצעים להבטיח את האוהדים שמגיעים לצפות במשחק".