קרב על עונה שלמה

רגע האמת, משחק המשחקים, משחק העונה תקראו לזה איך שאתם רוצים, אבל המפגש הערב (20:00) בין מכבי חיפה למכבי ת"א זה קרב על עונה שלמה. נכון שיישארו עוד שמונה מחזורים לאחר מכן, אך מעבר לשלוש הנקודות, להתמודדות תהיה משמעות גדולה גם בצד המנטלי.

הספירה שלא נעצרת

מעל לארבע שנים מכבי חיפה לא ניצחה את מכבי ת"א בליגה, זה משהו שמלחיץ מאוד את הירוקים, שמגיעים למשחק עם הגב אל הקיר. לפני כל משחק בשנים האחרונות דיברו בחיפה על עצירת הרצף השלילי הזה, אך למרות שהובילו בשני המשחקים האחרונים בין הקבוצות הם לא הצליחו לנצח. במשחק הראשון הירוקים כבר הובילו 0:2 בבית אחרי 10 דקות, אבל זה הסתיים ב 2:2 מאכזב. במשחק האחרון בין הקבוצות חיפה הובילה 0:1 בבלומפילד, וניצחון היה מעלה את הפער בין הקבוצות ל-11 נקודות וסוגר את סיפור האליפות, אבל הירוקים שוב עשו במכנסיים והפסידו 2:1 בתוספת הזמן, והחזירו את מכבי ת"א למאבק האליפות.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
הנאחס יישבר?
(צילום: עוז מועלם)

הלחץ

למרות שהם מנסים לשדר עסקים כרגיל, יש לחץ לא קטן במכבי חיפה בכל פעם שהם פוגשים את מכבי ת"א. העובדה שהתקשורת, הקהל והשחקנים יודעים שהם לא ניצחו את הצהובים תקופה ממושכת, משפיעה מאוד על המועדון. בכל פעם שזה מרגיש שחיפה יכולה לעשות את זה ולנצח, משהו לא טוב קורה לירוקים. חיפה מינתה העונה צוות מנטלי רציני ורחב בראשותו של איתן עזריה, שעובד צמוד לברק בכר עוד מימיו בעירוני קריית שמונה. השניים עשו עונות גדולות בהפועל באר שבע, והצד המנטלי היה משמעותי מאוד בהן. בכר מאוד מאמין בעזריה ובעבודה שלו ביחד עם הצוות שמנסה להוריד את מד הלחץ לקראת המשחק, ולהביא את השחקנים ברמת המוכנות הגבוה ביותר.
3 צפייה בגלריה
עזריה
עזריה
עזריה
(צילום: יאיר שגיא)

החשיבות של אצילי

אין למכבי חיפה יותר מדי שחקנים שזכו בתארים, שחקנים שעמדו בלחצים, כאלה שיודעים לקחת משחקים גדולים. מי שמיומן במשחקים מהסוג הזה הוא עומר אצילי שעשה עונות גדולות בצהוב ומאוד רוצה להראות לאקסית שזרקה אותו אחרי פרשיית "הכדורגלנים והקטינות" שיש לו הרבה מה לתרום.
אצילי הוא ווינר ונחשב לאחד השחקנים הכי כישרוניים בכדורגל הישראלי. הרבה מאוד תלוי בו במשחק הערב. אם אצילי יגיע מפוקס, רגוע ורעב, הוא יכול להיות שובר השוויון, להחזיר את חיפה למקום הראשון ולשים אותה בנקודת זינוק משמעותית במאבק על האליפות.
3 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
אצילי. ינקום באקסית?
(צילום: עוז מועלם)

ההתלבטות של בכר

לבכר יש התלבטות גדולה מאוד על מי לוותר בהרכב, כאשר מקומו של אצילי די מובטח. האם לשנות מערך ולהשאיר את שלישיית ההתקפה: דולב חזיזה, צ'ארון שרי וניקיטה רוקאביצה, ואליהם לצרף את אצילי, ואז לוותר על אחד הקשרים האחוריים, מוחמד אבו פאני, נטע לביא או חוסה רודריגס. במקרה כזה אצילי מצטרף לשלישייה הקטלנית ויוצר התקפה אימתנית, אבל הקישור לא יהיה מעובה. אפשרות נוספת היא לוותר על שרי ולהישאר באותה שיטה. התלבטות לא פשוטה למאמן.