ניסיון, רבותי, ניסיון

היתרון הגדול ביותר של מכבי תל אביב במשחק העונה הערב (שלישי, 20:00), מעבר להשוואות המקצועיות בין התקפה ירוקה כישרונית יותר לקישור בצהוב אגרסיבי יותר, דווקא קשור ברזומה של השחקנים בצהוב.
בזמן שבמכבי חיפה אף שחקן, גם לא זר, לא הצליח לזכות בקריירה שלו בתואר אליפות, למעט עומר אצילי וטאלב טואטחה, החבורה הנוכחית של מכבי ת"א זכתה בשתי אליפויות רצופות. ויש בה אפילו שחקנים עם רזומה עשיר יותר של אליפויות וגביעים. כלומר, הם היו ברגעי מאני-טיים, בדיוק כמו זה שישוחק הערב. לזה תוסיפו את ההיסטוריה העגומה של חיפה, שלא ניצחה את הצהובים במשחק ביתי מזה תשע שנים.
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי ת"א. כבר לא זוכרים בכמה תארים הם זכו יחד
(צילום: ראובן שוורץ)

שדרת המנהיגים

מכבי ת"ט לא עשירה רק בניסיון של שחקנים עם תארים, אלא גם במנהיגים, בלי שום צורך למעטפת מנטלית כמו אצל היריבה. חדר ההלבשה של מכבי ת"א בנוי משחקנים כמו שרן ייני, שבשלבי סיום של לימודי תואר בפסיכולוגיה, איתי שכטר, איתן טיבי, טל בן חיים, אבי ריקן ואפילו דור פרץ שמקבל את סרט הקפטן ברגע שייני לא על המגרש, וגם הולך בדרכיו ולומד אף הוא פסיכולוגיה.
5 צפייה בגלריה
שרן ייני מול עומרי אלטמן
שרן ייני מול עומרי אלטמן
ייני. "הפסיכולוג"
(צילום: עוז מועלם)

פרץ קדימה

את מרבית 2019/20 שעברה הוא פספס בגלל פציעה, אבל העונה, דור פרץ יחד עם אייל גולסה שלא ישחק בשל פציעה מהנבחרת, הוא שחקן העונה של מכבי ת"א, וככל הנראה גם של הליגה כולה. מי שהיה מבוהל בעבר כשהגיע למצבי הבקעה, הפך לאחד משחקני הגל השני האיכותיים ביותר שצמחו פה בשנים האחרונות, ואפילו לאיש של מספרים, גם בנבחרת עם השער הנהדר מול סקוטלנד.
ההשוואה האוטומטית היא לטל בנין, קשר אחורי שהקדים את זמנו בכדורגל הישראלי והגיע לשחק באיטליה ובצרפת. אז בפן ההגנתי פרץ איכותי ממנו, אבל בפן ההתקפי יש לו עוד כמה אלמנטים בכדי לדגדג את בנין, בעיקר בשיפור בדיוק בבעיטה מרחוק. פרץ מאוד מחובר לקריית שלום וצפוי להישאר אם לא תהיה לו הצעה שוברת שוויון, כזו שמי שכבר שחקן חופשי עשוי לקבל.
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
פרץ. איזה שחקן
(צילום: ראובן שוורץ)

מבחן שוערים

הטעות היחידה של מכבי ת"א במשחק פתיחת הפלייאוף העליון הייתה מהדיפת כדור לא טובה של דניאל טננבאום ישירות לרגליו של שגיב יחזקאל. הלילה זה יהיה מבחן של שני שוערים עולים חדשים, שהגיעו והצליחו לקחת לעצמם את האפודה הראשונה, הברזילאי טננבאום מול האמריקאי ג'וש כהן.
טננבאום הוכיח העונה בכמה משחקים שהוא שייך לרמות הגבוהות, כולל במשחקים מול שחטאר דונייצק בליגה האירופית, ולא בכדי במכבי ת"א הציעו להאריך את חוזהו. אבל מצד שני היו לו עליות וירידות במהלך העונה. מי שבנבחרת בונים עליו שיוכל לייצג את ישראל החל מספטמבר הקרוב, יצטרך לספק משחק יציב ואחראי יותר מול ההתקפה הטובה בליגה.
5 צפייה בגלריה
ממן מכניע את טננבאום
ממן מכניע את טננבאום
טננבאום. מבחן גדול
(צילום: אורן אהרוני)

הקרב על הקווים

אם היו אומרים לברק בכר, שלקח שלוש אליפויות עם הפועל באר-שבע שהקרב שלו בדרך לצלחת האליפות יהיה מול המנהל הביצועי של מחלקת הנוער בקריית שלום, פטריק ואן לוון, הוא לבטח היה מחכך ידיים. בכל זאת, ההולנדי מעולם לא אימן עד לדצמבר האחרון אפילו לא משחק בוגרים אחד. הוא קיבל קבוצה בהתרסקות כללית אחרי הריסות יורגוס דוניס, ובמציאות הזו היה צריך להתמודד מול מכבי חיפה ופער שמונה הנקודות שלה.
בכר לא האמין לרגע שההולנדי יצבור 92 אחוזי הצלחה, הישג שגם מיץ' גולדהאר לא היה אפילו חולם עליו. אם דיברנו על פער הניסיון בין השחקנים של מכבי ת"א לאלו של חיפה, על הקווים זה אמור להיות נוקאאוט לבכר, אבל ואן לוון שהשיג 44 מ-48 נקודות מאז שמונה לתפקיד הוא יריב קשוח למדי, כשההחלטות של שניהם יהיו סופר מכריעות הערב, אחרי שבקרב הראשון ביניהם ההולנדי ניצח בזכות פנדל בתוספת הזמן.
5 צפייה בגלריה
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
ואן לוון
(צילום: עוז מועלם)

ואן לוון עוד לא פרסם את הסגל

המאמן ההולנדי הודיע לשחקנים כי רק היום הם יקבלו את ההודעה על הסגל למשחק, בניגוד לנוהג שעל פיו בדרך כלל הם מיודעים לפחות יום אחד מראש. מסתמן כי דן גלזר כן יהיה חלק ממנו אחרי תקופה ארוכה שבה היה פצוע. לגבי יונתן כהן תתקבל החלטה בהמשך היום. בכל מקרה שניהם לא יפתחו בהרכב.
מי שצפוי להיעדר עוד תקופה לא קצרה הוא אייל גולסה, בשל מתיחה ברצועות הברך מהיתקלות במסגרת משחק הנבחרת מול דנמרק. ההערכה היא כי גולסה ייעדר עוד שבועיים. מי שישוב להרכב הוא איתן טיבי, שלא שיחק נגד הפועל באר שבע, כשבקישור אבי ריקן עשוי לפתוח יחד עם שרן ייני ודור פרץ. גם עדן קארצב בתמונת ה-11. ואן לוון מתכוון לבצע שינויים בהתקפה, כששני שחקנים נמצאים על הפרק בתחרות על ההרכב: מדובר באלכסנדר פשיץ', שנראה כי מועדף על פני ניק בלקמן למרות שכבש את הצמד נגד ב"ש, ומתן חוזז, שהצטיין במשחק האחרון בין שני המועדונים עם בישול וסחיטת הפנדל. "אם נבוא וננצח את המשחק הזה בחיפה, זה כבר יהיה מסר רציני. אבל כל תוצאה שלא תהיה, שום דבר לא ייגמר פה", אמרו במכבי ת"א.