אחרי התבוסה 4:0 בדרבי למכבי תל אביב אתמול (שני), הפועל ת"א מתחזקת. האדומים סיכמו בצהריים עם דן איינבינדר לעונה וחצי, והוא יחל מיד באימונים. איינבינדר יוכל לשחק החל מה-10 בינואר.
כזכור, איינבינדר, שהיה קפטן בית"ר ירושלים, החל את העונה בקבוצה של סלובודן דראפיץ', אך מהר מאוד משה חוגג הבהיר לו שהוא לא בתוכניות ועליו לחפש קבוצה. הקשר סירב ובית"ר למעשה פיטרה אותו. מאז הצדדים נמצאים בדיונים משפטיים בנושא.
4 צפייה בגלריה
דן איינבינדר
דן איינבינדר
איינבינדר. עוד תחנה בקריירה
(צילום: עוז מועלם)
הפועל ת"א תהיה הקבוצה החמישית בקריירה של איינבינדר, אותה החל במדי בית"ר. הוא שיחק גם בעירוני קריית שמונה, מכבי ת"א והפועל באר שבע. לאורך הקריירה זכה איינבינדר בשלוש אליפויות (שתיים עם מכבי ת"א ואחת עם ב"ש), פעמיים בגביע המדינה (בית"ר ומכבי ת"א) ושלוש פעמים בגביע הטוטו (פעמיים עם בית"ר ופעם אחת במדי מכבי ת"א).

גיבוי זמני לקלינגר

בהפועל ת"א כבר הגיעו לשלב הגיבוי למאמן, הפעם אחרי ההשפלה בדרבי. המאמן סופר חמישה הפסדים והפרש שערים מביך של 15:0. בתקופה האחרונה עוד דובר על הישארות שלו, אולם גם לתומכים של המאמן בקרב הבעלים ברור כי הפסד גם בשבת נגד הפועל כפ"ס יסיים את דרכו במועדון.
"זו הייתה ההשפלה הגדולה ביותר שלנו בשנים האחרונות", אמרו במועדון. "זו הייתה התבטלות מוחלטת של הקבוצה, שום ניסיון לשחק כדורגל. בונקר ותפילות מול קבוצה שכל הסיבוב הראשון התקשתה מול קבוצות אחרות. קלינגר כנראה לא מבין מה זה הפועל גם במצב הזה, כל התירוצים של פערי רמות לא מעניינים, קלינגר כישלון גדול עד עכשיו".
4 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
הפסד יגרום לפיטוריו. ניר קלינגר
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים
שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים
רק 23 אחוז הצלחה. שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים בסיום הדרבי
(צילום: עוז מועלם)
כשבהפועל מדברים על כישלון זה כולל סיבוב שלם עם תשע נקודות (23 אחוזי הצלחה), מאזן שלא זוכרים במועדון, ועם ארבעה שערי זכות בלבד. "קלינגר הפך אותנו לצפרירים חולון וקבוצות כאלו של פעם", אמרו במועדון.
אחד מהבעלים שרון ניסנוב, שהגיע למשחק, בחר לעזוב אותו בדקות הסיום ונראה עצבני מאוד מהמשחק החד צדדי. גם ההיעדרות של אדי גוטליב יחד עם ארנסטס שטקוס, שנדבק בקורונה, לא הצדיקה יכולת מביכה שכזו מבחינת ניסנוב.
אחת הביקורות המשמעותיות הייתה כלפי הקפטן עומרי אלטמן שלא משדר מנהיגות. "הבעיה יותר מנטלית מאשר מקצועית ואסור שזה יקרה, יש הבדל בין עוד הפסד ל-4:0, במיוחד במשחק כזה. אחרי ספיגה אחת אנחנו מפסיקים לשחק, מאכזב מאוד. אנחנו רואים אור בקצה המנהרה, צריכים להבין את המגבלות של הקבוצה", אמר אלטמן שכבר ירד עם הקבוצה ליגה פעם אחת.
4 צפייה בגלריה
עומרי אלטמן מאוכזב
עומרי אלטמן מאוכזב
"משתדל שלא לחשוב על ירידת ליגה". עומרי אלטמן מאוכזב
(צילום: עוז מועלם)
"משתדל שלא לחשוב שוב על ירידת ליגה", הוא הוסיף. "ברגע שאתה במקום האחרון אחרי סיבוב צריך להיות ריאלי ואנחנו במצב לא טוב. צריכים לצבור נקודות כדי שלא נגיע למצב של התקפי לב בסיום העונה. צריכים להתחזק בשחקנים, כולם יודעים את זה. חייבים שחקנים מוכחים ונכונים בעמדות שאנחנו לוקים בהן. לא הגענו להסכמות על חוזה חדש, יש להם אופציה למכור אותי, זו החלטה של ההנהלה".
במקביל, שרון ניסנוב במגעים מול אנשי מכבי לגבי אפשרות של צירוף שחקנים בכפוף למעבר אפשרי של רז שלמה. שמותיהם של בן ביטון וניק בלקמן עלו כמועמדים לעשות את הדרך ההפוכה.
פורסם לראשונה: 07:30, 29.12.20