עד ה־29 ביולי חשבון האינסטגרם של ערן זהבי התנהל על מי מנוחות. כמה מאות תגובות לכל פוסט ואלפי לייקים, מספרים נאים אבל לא טירוף. ב־29 ביולי התקשורת הטורקית פירסמה על המגעים שלו עם פנרבחצ'ה, והכל השתנה. שלשום, אחרי השער שלו נגד סקוטלנד, זה כבר הפך לטירוף.
כל פוסט שלו הופגז בעשרות אלפי תגובות של הצבא האינטרנטי הצהוב־כחול של הקבוצה הטורקית, עם מסר מאוד ברור וקליט: "בוא לפנרבחצ'ה". התגובות הציפו כל פוסט, ללא קשר לתוכנו. בין אם זה סרטון של זהבי במדי הנבחרת או תמונה שלו במטוס. התוכן לא מעניין את האוהדים. הם רוצים רק דבר אחד: לראות את זהבי לובש את מדי הקבוצה, ומחזיר לה את האליפות.
6 צפייה בגלריה
ערן זהבי חוגג
ערן זהבי חוגג
גם בטורקיה רודפים אחריו. ערן זהבי
(צילום: רויטרס)
טירוף בעמוד האינסטגרם של זהבי
לפנרבחצ'ה יש מיליוני אוהדים ברחבי העולם, והם מורגשים היטב ברשתות החברתיות. יש אלפי עמודים שעוסקים בקבוצה באובססיביות, מ"פנרבחצ'ה ניו־יורק" ועד "פנרבחצ'ה נורווגיה". והם נאחזים בכל פיסת מידע שהם מוצאים ברשת, כולל בעברית. כל ישראלי שצייץ "זהבי" בסוף השבוע האחרון זכה לתגובה הולמת בדמות "זהבי כבר שלנו", או בקשות למידע על אודות ההעברה המתבקשת. אחד הצייצנים הטורקים אף כתב: "לכל מי שקוראים לו ערן בטוויטר, בבקשה תשנו את השם שלכם לשבוע הקרוב. זה מקשה עלינו למצוא מידע ואנחנו במתח".
כל שחקן שקושר לקבוצה טורקית בשנים האחרונות עבר את זה, הפצצה מסיבית של תגובות ולייקים עם מסר אחד ברור: "בוא אלינו". לפני שנתיים פורסם כי דייגו קוסטה מועמד לבשיקטאש. זה לא יצא לפועל, אבל צבא האוהדים הציף את האינסטגרם שלו עם שני מיליון תגובות, לפוסט אחד. אחד האוהדים אף "כתב" לו שיר. הוא הקליט את עצמו עם המנגינה של הלהיט "דספסיטו" וזימר: "דייגו קוסטה בוא לבשיקטאש".
6 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
6 צפייה בגלריה
אוהדי פנרבחצ'ה
אוהדי פנרבחצ'ה
אוהדי פנרבחצ'ה. רוצים את זהבי
(צילום: gettyimages)

מבצע "זהבי 500"

כמובן שזהבי משחק את המשחק היטב, כמו כל הכוכבים הגדולים. הוא יודע איך להטריף את הקהל ולהגדיל את הבאזז סביבו. לפני כמה ימים הוא התחיל לעקוב אחרי פנרבחצ'ה באינסטגרם, וידע מה זה יעשה למפלס התגובות ורמת העניין בו. מאלפי תגובות לפוסט זה הפך למאות אלפי תגובות לפוסט.
השיא הגיע אתמול, כשבאתר "433" כתבו לו "בוא לפנרבחצ'ה" והוא הגיב: "אם התגובה שלכם תזכה ל־500 אלף לייקים". הצבא הצהוב־כחול קיבל את המסר והוציא לדרך את מבצע "זהבי 500". בתוך מספר שעות כבר היו שם כ־200 אלף לייקים, והבוקר היעד הושג בעזרת הנחישות והזמן הפנוי הרב שיש להם. האוהדים השיגו חצי מיליון לייקים בקלילות. בכל מקרה, הם כבר הבינו שלא מספיק ללחוץ על ערן, אלא גם על המשפחה. גם אשתו שי ואחיו אבי הוצפו בתגובות בחשבונות שלהם, ואבי כבר נשבר והגיב לערן: "לך לפנרבחצ'ה".
פנרבחצ'ה מחפשת בנרות את הדרך חזרה לטופ. העונה שעברה הייתה גרועה במיוחד (מקום שביעי בלבד), והמרדף אחרי האליפות ה־20 נמשך בעקבות שנתיים עקרות. ארסון יאנאל, בקדנציה השנייה שלו במועדון, נכשל לחלוטין ונשלח הביתה, והקבוצה הלכה על מאמן צעיר יחסית (45) ובלי הרבה ניסיון ארול בולוט, שכמגן שמאלי לקח עם פנר אליפות לפני 25 שנה. בגזרת הרכש הגיעו כבר חלוץ נבחרת אקוודור אנר ולנסיה ובלם אורוגוואי מאוריסיו למוס, ובמועדון רואים בזהבי את החלק החסר בפאזל שאמור להחזיר למועדון את הווינריות. אגב, מי שהקדים וכבר עבר לטורקיה הוא איסמעיל ריאן, שחתם בסוף השבוע באדנספור מהליגה השנייה.
6 צפייה בגלריה
 יותר תגובות מלרונאלדו
 יותר תגובות מלרונאלדו
יותר תגובות מלרונאלדו
(מתוך האינסטגרם)
6 צפייה בגלריה
טעימה מהטירוף של אוהדי פנרבחצ'ה ברשתות החברתיות
טעימה מהטירוף של אוהדי פנרבחצ'ה ברשתות החברתיות
טעימה מהטירוף של אוהדי פנרבחצ'ה ברשתות החברתיות
(מתוך הטוויטר)

אפקט חיים רביבו

כמובן שהעובדה שהקבוצה לא תשחק השנה במפעלים האירופיים עשויה להשפיע על ההחלטה של זהבי, כאשר בינתיים גם האלופה הטרייה בשקשהיר ובשיקטאש הוזכרו כמועמדות לצרף אותו. עבור העיתונאי בורה קאן מ"bein ספורטס" זה לא חדש, אבל ממדי הטירוף כן הצליחו להדהים אותו: "מה שקרה ברשתות החברתיות סביב זהבי בימים האחרונים תפס אותנו בהפתעה. אנחנו עדיין מנסים להבין מדוע אוהדי פנרבחצ'ה נתפסו עליו ככה. יכול להיות שיש עדיין השפעה לימים של חיים רביבו פה".
ועדיין, אנחנו מדברים על מדינות שהיחסים ביניהן רחוקים משלמות בשנים האחרונות. "חייבים לזכור שפוליטיקה וספורט הם דברים שונים לחלוטין. רביבו ופיני בלילי, למשל, עברו חוויות טובות מאוד בטורקיה, הם היו כמו מלכים כאן. אני חושב שגם זהבי יזכה לקבלת פנים חיובית מאוד אם יחתום בטורקיה".
אונור דינצ'ר מ"מילייט" מוסיף: "האוהדים ישפטו את זהבי אך ורק לפי היכולת שלו במגרש. לא רק שאני חושב שהוא יהיה החתמה מצוינת לפנרבחצ'ה, אלא גם שזה יהיה מקום טוב בשבילו. הוא ייהנה לשחק שם".
6 צפייה בגלריה
עדיין זוכרים אותו בטורקיה
עדיין זוכרים אותו בטורקיה
עדיין זוכרים אותו בטורקיה
(צילום: יועד כהן)
הלחץ ברשתות החברתיות תמיד מצליח? "לא תמיד, אבל בדרך כלל. כל הטרנד הזה התחיל ב־2017, כשהתחילו שמועות על כך שפפה מועמד לבשיקטאש. האוהדים התחילו במתקפה באינטרנט עד שהוא הגיע. מאז קורה מדי פעם שאוהדי ארבע הגדולות 'נופלים' על איזה שחקן שהם מאתרים והולכים עליו בכל הכוח. בשישי, אחרי המשחק של ישראל, הייתה בטורקיה התלהבות אדירה, בעיקר בטוויטר. חוץ מ'בוא לפנרבחצ'ה' היו המון גולשים ששיבחו את היכולת של זהבי והיו המומים מהשער שהבקיע".