אמש (רביעי) סוכם בשיחת זום שנערכה בין יו"ר ההתאחדות אורן חסון למקבילו באמירויות, שייח ראשיד בין חומייד אל נועיימי, על קיום משחק ידידות בין הנבחרות בקיץ הקרוב, זאת כפי שנחשף ב"ידיעות אחרונות".
היוזמה הראשונית הגיעה מטעם ההתאחדות לכדורגל, כשמיד אחרי החתימה הרשמית על הסכם הנורמליזציה בין המדינות בבית הלבן בוושינגטון, נוצר הקשר בין חסון לנשיא ההתאחדות האמירתית, כשבין היתר הוצע לקיים משחק שלום בין הנבחרות הבוגרות.
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
לא רק משחק. נבחרת ישראל
(צילום: AP)
"בוא נעשה פריצת דרך בהמשך ישיר לשלום, נקיים משחק בין הנבחרות", הציע חסון, אבל זו לא רק הייתה יוזמה ישראלית, אלא כזו שזכתה לתמיכה משמעותית של בכירי פיפ"א.
"משחק בין הנבחרות שהיה נראה דמיוני עד לפני מספר חודשים, קרוב להפוך למציאות", סיפר יו"ר ההתאחדות חסון. ״החיבור בין שתי ההתאחדויות נראה הדבר הטבעי ביותר ואין לי ספק שהצדדים יצאו ממנו נשכרים. יש לנו הרבה תחומים בהם נוכל להתקדם יחד לטובת הענף בשתי המדינות ולטובת חיזוק הקשר בין ישראל לאיחוד האמירויות".
גם בפיפ"א הבינו את משמעות המשחק בין שתי הנבחרות, ככל הידוע גם אפילו נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו היה מעורה בפרטים, ולכן הייתה מעורבת ישירה של אותם בכירים על מנת להניע את קיום המשחק. בשבועות האחרונים התנהלו מגעים על ידי מספר מתווכים בין הצדדים על מנת להוציא לפועל לא רק משחק ידידות, אלא גם שיתוף פעולה בין הצדדים.
4 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
"החיבור נראה הדבר הטבעי ביותר". יו"ר ההתאחדות אורן חסון
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
בשיחת הזום שהתקיימה אמש במשך כשעתיים בין המחשבים במבני ההתאחדות בר"ג לאלו בדובאי, בה היו שותפים גם המנכ"לים של ההתאחדויות, רותם קמר ומוחמד חזאם אל-דהארי, מאחר שהם אחראיים לתיאום מועד המשחק.
בחלון הבינלאומי ביוני לנבחרת האמירויות מצפים שני משחקים במוקדמות המונדיאל. "הייתה היענות מיידית מטעם האמירתים, בשבועיים הקרובים כבר ניפגש בישראל או בדובאי על מנת להסדיר את מועד המשחק אחרי שריקת הפתיחה בשיחת הזום בינינו", שיתף חסון. "עדיין לא ברור היכן יהיה המשחק, סביר להניח שנקבע מפגשי גומלין וייתכן מאוד כי גם הנבחרות הצעירות או נבחרות הנוער גם כן יהיו חלק מהעניין. מהרגע הראשון האמירתים היו קואופרטיביים, הם רצו את שיתוף הפעולה וזו בשורה חשובה לכדורגל".
שחקני נבחרת ישראל, ששמעו על הסיכום בין ההתאחדויות במלון באוסלו, שמחו ואמרו: "זו תהיה חוויה גדולה מבחינתנו להגיע לדובאי ולקיים משחק נגד נבחרת האמירויות, זה מסוג המשחקים ששווים יותר מכל אחד אחר, משמעות של שלום ולא עוד ניצחון או הפסד, זה הישג אדיר של ההתאחדות".
4 צפייה בגלריה
אוראל גרינפלד שופט
אוראל גרינפלד שופט
גם חילופי שופטים הוא חלק מהעניין. אוראל גרינפלד
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
דובאי
דובאי
מחנות אימון בדובאי? יכול מאוד להיות
(shutterstock)
כשחסון מדבר על עניין שיתוף הפעולה, מדובר על לפחות ארבעה נושאים, אחד מהם הוא אף פורץ דרך: הישראלים ישתפו את האמירתים בנושא הקידמה הרפואית, יהיו גם שיתופי פעולה בכל הנוגע לשיפוט, ייתכן כי שופטים ישראלים וההפך יגיעו לסדנאות והשתלמויות, ואולי אף שיפוט בפועל והחלפת רשמים על העניינים השיווקיים.
אחד הדברים שכבר סוכמו הוא נושא השימוש של הכדורגל הישראלי במתקנים היוקרתיים באמירויות. למעשה הושג מתווה בין ההתאחדות לזו האמירתית לפיו קבוצות ונבחרות ישראליות יכולות יהיו להגיע לדובאי וערים נוספות באמירויות על מנת לקיים בהם מחנות אימון, כשעל הפרק אפילו טורניר בהמשך הדרך.
לאמירתים ישנם מתקני ספורט מפוארים, בתי מלון סמוכים וההתאחדות תנסה להסדיר מול ההתאחדות המקומית הגעה החל מהקיץ הבא.