"זו עונה מוזרה. רק לפני שלושה ימים הייתי בדיכאון אחרי הפסד באשדוד ועכשיו אני עם שמחה אדירה אחרי עליה לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית - מטרה שהצבנו לעצמנו מתחילת הדרך. עכשיו רוצה את מנצ'סטר יונייטד, לשחק באולד טראופורד". קשר מכבי ת"א, דן גלזר, שיקף בצורה המדויקת ביותר את מה שקורה עם האלופה הישראלית העונה. מצד אחד, הצלחה ענקית והכנסה כספית אדירה מאירופה. מצד שני, חריקות בליגת העל.
במכבי חגגו את העלייה על חשבונה של סיבאספור (0:1), כשכבר מחרתיים היא תשחק בליגת העל נגד הפועל חיפה. "לשחק 11 משחקים באירופה - שלושה במוקדמות האלופות, ואחר כך שניים מול זלצבורג, ועוד שישה בשלב הבתים - זה קשה. אנחנו מייצגים את המועדון בצורה נהדרת באירופה", אמר המאמן יורגוס דוניס.
3 צפייה בגלריה
אנריק סאבוריט
אנריק סאבוריט
"הבן שלי יהיה מאושר". סאבוריט אחרי שער הניצחון
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
תמונה ששווה אלף מילים. שחקני מכבי חוגגים עלייה לשלב 32 האחרונות
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
סאבוריט בועט
סאבוריט בועט
סאבוריט, רגע לפני שער הניצחון
(צילום: עוז מועלם)
"עבורינו זה דבר נהדר להיות בפברואר עם כל הגדולות. עכשיו נצטרך לתקן את הדברים בליגה", הוסיף דוניס, שיוכל להתרכז בחודשיים הקרובים רק בזירה המקומית ונתן דוגמא על עוד מועדון שמצליח באירופה ומתקשה בליגה. "יש לי חברים באולימפיאקוס ששיחקו עם פורטו באלופות ובליגה המקומית לא עושים עונה טובה. העונה הכדורגל הוא שונה ומוזר, בלי קהל, אלו דברים שמשפיעים".
העלייה לשלב הבא בליגה האירופית שווה גם הרבה שקט למאמן, שמבוקר קשות על ידי השחקנים שלו וכבר דווח כי מכבי מגששת אצל מחליף אפשרי. מעבר להישג המקצועי, הפעם השנייה בלבד שמכבי מגיעה לשלב 32 האחרונות, מדובר גם בהכנסה כספית אדירה.
ניק בלקמן בעננים
האלופה הישראלית כבר הכניסה למעלה מ-50 מיליון שקל לכיסה ו-18.5 נקודות דירוג. כובש שער הניצחון, הספרדי אנריק סאבוריט, הודה: "מעט עצוב כי הקהל חסר לי וזה יכול היה להיות מדהים עוד יותר עם האוהדים, אבל זה המצב. אני מאושר מהשער ומזה שהעפלנו. בטוח שבעתיד הבן שלי יהיה שמח שהקדשתי לו את הגול. שיחקנו נגד קבוצה חזקה. עכשיו אנחנו צריכים לתקן בליגה כי אנחנו לא בפורמה טובה ורוצים לקחת את האליפות".
מכבי תוגרל בשני הקרוב בניון לקראת המפגש הראשון שייערך ב-18 בפברואר בבלומפילד. היריבות האפשריות הן ארבע הנושרות מליגת האלופות: מנצ'סטר יונייטד, קלאב ברוז', שחטאר דונייצק ואיאקס, יחד עם ראשי הבתים בליגה האירופית: ארסנל, הופנהיים, רומא, דינמו זאגרב, לברקוזן, ריינג'רס, נאפולי, פ.ס.וו איינדהובן, טוטנהאם, לסטר ומילאן.
כל העולות לשלב 32 האחרונות
שחקנים במכבי טענו אחרי המשחק כי עומר אצילי, שמבוקש בבית"ר ירושלים ובמכבי חיפה, עשוי לבצע דווקא קאמבק לקריית שלום. אולם לאור המדיניות של מיץ' גולדהאר בעניינו, נראה כי הסיכויים לכך קטנים.