תקרית דיפלומטית? בטורקיה כועסים בעקבות האירוע המוזר שהתרחש לפנות בוקר בנתב"ג. זאת לאחר שאנשי ושחקני סיבאספור עוכבו, לטענתם, במשך דקות ארוכות בדרך חזרה לטורקיה אחרי ה-1:0 למכבי ת"א - הפסד שהוביל להדחתם בשלב הבתים של הליגה האירופית.
הטורקים הופתעו מהעיכוב, הפנו אצבע מאשימה כלפי הרשויות בישראל, והאירוע סוקר בתקשורת במדינה. בחשבון הטוויטר הרשמי של המועדון נכתב: "המשלחת שלנו ננטשה בשדה התעופה בדרכה חזרה לטורקיה. הרשויות בישראל מערימות עלינו כל מיני קשיים, וטוענות כי עמדות הבידוק ומעברי הדרכונים סגורות ומערכות בקרה נוספות מושבתות".
1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני סיבאספור בהלם אחרי ההפסד למכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
הציוץ של סיבאספור והתיעוד מנתב"ג
הטענות של סיבאספור
ההמראה חזרה לטורקיה
ואם זה לא מספיק, בציוץ של סיבאספור התווסף וידאו עם תיעוד מנתב"ג, שם נראים ראשי הקבוצה כועסים על דיילי הקבלה וקציני הבטיחות במקום, כשהשחקנים מצטרפים אליהם במחאה של מחיאת כפיים. בהתרסה כמובן.
סיבאספור תייגה בציוץ גם את חשבון הטוויטר הרשמי של נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן, אבל על המגרש יכולה לבוא בטענות רק לעצמה. בולנט אולבאיראק, שעמד על הקווים במקומו של המאמן הראשי ריז'ה צ'לימבאי שנדבק בקורונה, ניסה לנתח את ההפסד: "לצערי היכולת לא הייתה מספיק טובה. שתי הקבוצות כמעט לא ייצרו מצבים. מכבי תל אביב כבשה בבעיטה המסוכנת היחידה שלה לשער".
"פספסנו הזדמנות היסטורית", הוסיף אולבאיראק. "רצינו להרוויח נקודות עבור הכדורגל הטורקי, ורצינו לקבוע הישג היסטורי לסיבאספור. לכן אנחנו מאוד מאוד מאוכזבים".