כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, בעלי הקבוצות הגדולות בליגת העל, עם שיתוף פעולה מצד מינהלת הכדורסל, הציבו היום (שני) בישיבת הדירקטוריון אולטימטום של שבוע למשרד האוצר, לפיו אם לא יקבלו סיוע כלכלי ליגות הכדורגל והכדורסל לא ייפתחו.
מסתמן כי עד פתיחת עונת 2020/21 בסוף אוגוסט או תחילת ספטמבר, האוהדים לא ישובו למגרשים והפגיעה הכלכלית תהיה הרסנית למועדונים. במשרד האוצר מדברים על רשת ביטחון, אבל מדובר בסכומים זעומין שלא יספקו את ראשי הקבוצות.
2 צפייה בגלריה
ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ'
משה חוגג
(צילום: אורן אהרוני)
מי שספג ביקורת על המגעים עם משרד האוצר הוא יו"ר מינהלת הליגה ארז כלפון. מחר תיערך פגישה בעניין בין שר התרבות והספורט חילי טרופר לשר האוצר ישראל כ"ץ.
יו"ר מינהלת הכדורסל, שמואל פרנקל, הוסיף: "קבוצות לא יוכלו לפתוח את העונה הבאה אם הן לא יוכלו למכור כרטיסים ומנויים, יהיו בעיות נוספות כמו למשל שבע קבוצות שנתמכות ע״י העיריות המקומיות. זאת הולכת להיות שנה מאוד קשה והמינימום שאנחנו צריכים זה רשת ביטחון כדי שהקבוצות יוכלו לפתוח את השנה, להחתים שחקנים. לא קיבלנו עד היום אפילו אגורה אחת, לא את הפיצוי על העונה הזאת בסכום שמוערך ב-25 מיליון שקל, למרות שהנתונים נמצאים במשרד הספורט והאוצר כבר חודשים. וכמובן שלא קיבלנו שום הבטחה לעונה הבאה".
2 צפייה בגלריה
שמואל פרנקל
שמואל פרנקל
פרנקל. גם הכדורסל בבעיה
(צילום: עוז מועלם)
"ביקשנו 60 מיליון שקל רשת ביטחון לעונה הבאה שזה בעצם מכסה את העניין של הכרטיסים והמינויים. הראנו להם בפגישה שגם באירופה במדינות כמו צרפת וגרמניה נותנים רשת ביטחון לקבוצות. בסופה של הפגישה ביקשנו החלטה תוך שבוע מאחר שהכדורגל כבר צריך לפתוח את העונה הבאה בקרוב, וגם קבוצות הכדורסל צריכות להחתים שחקנים באוגוסט".